Infocentrum nezapomíná ani na cyklisty

Datum: 3. duben 2013, 06:00
Autor: Informační centrum
Rubrika: Informační centrum
V nové turistické sezoně, která před několika dny nastala, zavítá do informačního centra mnoho výletníků na kolech, kteří u nás hledají tipy na zajímavé cyklotrasy v okolí Chotěboře. Právě pro ně jsme letos připravili brožurky, v nichž najdou pro své pedálové výšlapy skvělou inspiraci.

V prodeji jsou ve dvou vydáních a obsahují celkem 12 cyklookruhů. Kromě popisu trasy, délky v km a obtížnosti jsou všechny opatřeny mapkou, kde je celý průběh cesty zakreslen. U každé je také uvedeno spolu s fotografiemi několik zajímavostí, které je možné navštívit.

Brožurka je k dostání za 10 Kč a zaručuje zpestření teplých dnů.
x

Komentáře:

Odpověď pro:  Milda bilda / Re:Re:Cyklisté

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 3.04.13 12:44
Autor: Mirek
Titulek: Cyklisté
Dobrý nápad,akorád by to chtělo ještě nějakou cyklostezku.
odpovědět | #2 | 3.04.13 13:12
Autor: Pepan
Titulek: Re:Cyklisté
Tak s tímhle souhlasím. Jsme asi poslední v regionu.
odpovědět | #3 | 5.04.13 00:25
Autor: Milda bilda
Titulek: Re:Re:Cyklisté
Jsme už asi jediní v ČR potažmo v Evropě, kdo nemá cyklostezku !!!
Je to ostuda. Ve Světlé chystají další etapu cyklostezky podél Sázavy, v Přibyslavi mají super cyklo po bývalé žel.vlečce, v Brodě kolem Sázavy a připravují do Šmolov atd.. O Ždírci, Žďáru ani nemluvím.
Prostě tady někdo trestuhodně zaspal.
Například s menšími dětmi se v Chotěboři a okolí nedá jet nikam !!!
odpovědět | #4 | 5.04.13 00:28
Autor: Milda bilda
Titulek: Brožury
To žádné brožury nevyřeší !!!
Byl by to sice chvályhodný počin, ale v kontrastu s faktem, že není žádná cyklostezka, tak to působí přinejmenším úsměvně.
odpovědět | #5 | 5.04.13 07:22
Autor: alcazaba
Titulek:
Ony nejsou peníze na cyklostezky? Bodejť by byly, budeme mít přece v knihovně nový výtah, na který si bude město brát úvěr.... Až budu mít chuť projet se na kole, půjdu se namísto toho povozit do knihovny výtahem :)))
odpovědět | #6 | 5.04.13 11:53
Autor: IDa
Titulek:
Alcazaba, kolik si asi myslíte, že by se (za předpokladu běžných nákladů) vybudovalo km cyklostezek z peněz na výtah v knihovně? Asi tak půl kilometru. Panečku, to by byla projížďka.
odpovědět | #7 | 6.04.13 19:16
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:
Za 4 milióny lze při průměrné ceně asfaltové cyklostezky pořídit 1,7 km. Za plánovanou další "investici" do knihovny ve výši 5 miliónu (neočítáme-li dotaci EU) další 2,2 km. 4 km už zase nejsou tak málo. A pokud by se jednalo o vhodně vybraná místa, užší cyklostezku, místy nezpevněný povrch, dalo by se za ty peníze pořídit i 8-10 km cyklostezek.
odpovědět | #8 | 6.04.13 20:04
Autor: IDa
Titulek:
Pane Pravda, nevím, z jakých zdrojů čerpáte, asi máme k dispozici každý něco jiného. Dle Centra dopravního výzkumu je v ČR průměrná cena cyklostezek 6,81 mil na km. V usnesení zastupitelstva z konce ledna, které mi našel pan Google, se dozvídám, že z úvěru bude výtah tvořit nějakých 12% a jsou to 3 mil a ne 4 mil.
Jako pardon, ale kdo chce na kole vyjet, tak vyjede. Děláte, jak kdybychom bydleli na Manhattanu.
odpovědět | #9 | 6.04.13 20:04
Autor: Milda
Titulek: Re:
Ona ta cyklostezka ze Ždírce do Krucemburku také není bůhvíjak dlouhá (odhaduji cca 1 km), ale stačí na to aby se tam děti naučily jezdit na kole a na in-line bruslích. Jeďte se tam v létě podívat, jak to tam neustále proudí tam a zpět.
A v Chotěboři bohužel nemáme ani těch 0,5 km. To je tristní !!!
odpovědět | #10 | 6.04.13 20:15
Autor: IDa
Titulek:
Jo, to musí být vážně zážitek, jezdit každý den na jednom kilometru tam a zpátky, potažmo když se tam budou motat mrňousci s rodiči. Zmiňovanou cyklostezku znám - a proto mám takový názor, jaký mám. Nevím jak vy, ale když jsme byli malí my, taky jsme se na kole naučili jezdit, a nebylo na to potřeba cyklostezek za miliony.
A jak vidíte v článku, minimálně 12 cyklookruhů v okolí Chotěboře asi bude.
odpovědět | #11 | 6.04.13 20:49
Autor: IDa
Titulek:
Dovolím si ještě trochu dovysvětlit svůj postoj, aby bylo více zřejmé, o co mi jde. S ohledem na cenu cyklostezky, která by stála za to, a srovnání, co vše jiného by se za to dalo pořídit, si zkrátka myslím, že poměr cena-výkon bude v mnoha případech mluvit v neprospěch cyklostezek. Ok, vybuduje se, ale ruku na srdce - vás bude bavit jezdit jako blázen pořád jednu trasu tam a zpět? Pro mne je cyklistika nádherná v tom, že mohu vyrazit kamkoliv se mi zachce, projít si mapu, vyhlédnout si zajímavá místa a vyrazit. V tom vidím smysl tohoto sportu, ve svobodě, kterou mi nabízí. Kdo namítne, že je na silnicích hustý provoz, vždy se dá najít trasa po nevytížených komunikacích. Mně osobně to přijde i méně nebezpečné než míjet desítky spolucyklistů a zejména bruslařů na krátkých, účelově vystavěných, stezkách. Ale každý má právo na svůj názor, i vy na ten odlišný od mého.
odpovědět | #12 | 6.04.13 23:25
Autor: Jirka
Titulek: Re:
IDo jste magor, kterej asi nemá děti.
Ano, my jsme se naučili jezdit, ale byla třetina aut a upřímně Škoda MB nebyla tak nebezpečná jako BMW, Audi apod.
odpovědět | #13 | 7.04.13 23:01
Autor: IDa
Titulek:
Jirko, jsem spíš fantasmagor. Děti mám. K problematice rychlosti aut a hustoty provozu jako viníka dopravních nehod s účastí cyklistů: Ve více než polovině případů byl v ČR při nehodě s účastí cyklisty vinen cyklista, je tomu tak od roku 1999 prakticky stejně, v posledních letech je těch procent ještě trošku víc. Navíc dlouhodobě přes 80% procent těchto nehod se děje ve městě a nikoliv mimo něj – a jestli někoho srazí padesátkou Škodule nebo Audi je dost jedno. Celkový počet nehod (s následky pro zúčastněné) se snížil – i proto, že auta dnes jsou bezpečnější. Pokles se však týká i počtu nehod s účastí cyklisty. Ten však neklesá tak rychle, průměr ovlivňuje mimo jiné i nepříznivější situace v Praze (zdroj ŘSDP PP ČR). Statistiky rozlišují i počty nehod s cyklisty, které způsobí sami cyklisti, a které způsobí řidič motorového vozidla. V obou případech vykazuje pokles podobný trend (absolutní počty těchto nehod klesají pomaleji než klesá celkový počet nehod). Není to tak, že by počet nehod, kde je viník řidič motorového vozidla, prudce rostl s rostoucí intenzitou provozu. Jestli na to má vliv i zabránění nehody v důsledku použití těch 3% cyklostezek v ČR (z celkového počtu 37tis km cyklotras) je ve hvězdách, já si myslím, že těžko. Cyklostezky to nespraví, pořád se budou bohužel stávat nehody strýcům, co se v noci na neosvětleném kole vrací po hlavní silnici z hospody.
Když už přišla řeč na hustotu provozu - mezi roky 2000 a 2010 narostla intenzita dopravy na silnicích II. třídy vedoucích z Chotěboře o 9% až 25%. V absolutních číslech se potom pohybujeme v četnostech od cca 2 aut za minutu pro oba směry mezi Chotěboří a Ždírcem až jedno auto za 2 min pro oba směry mezi Chotěboří a Jilmem. Vybereme-li si silnici III. třídy, potkáme během hodiny jedno, dvě auta (nebo taky žádné, mluvím ze zkušenosti, při sčítání se silnice III. třídy pochopitelně neuvažovaly). Přitom právě tyto silnice nás mohou dovést k lesním a polním cestám, na kterých se dá taky bez problémů jezdit. Cyklotras se v okolí Chotěboře dá nalézt dost.
Nejsem v principu proti cyklostezkám. Nesnáším, když cyklostezka vede odnikud nikam, protože na víc nebyly peníze. Dle vašich návrhů má mít charakter rekreační, nicméně já jsem zastánce spíše charakteru účelového, pokud už by se měla budovat. Jsem pro rozvoj sítě cyklostezek s rozmyslem, aby na sebe navazovaly. A to určitě bude vyžadovat víc nákladů, než se použije na výtah v knihovně, právě tato poznámka mě donutila reagovat. Je to záležitost natolik "nelokální", zejména pro budování cyklostezek, po kterých voláte (v extravilánu), že by na to měl uvolnit peníze z rozpočtu kraj (což v podstatě říká i portál cyklodoprava cz).
Na financování zvýšení komfortu při rekreačních aktivitách by se dle mého názoru měly vynakládat městské prostředky v okamžiku, kdy je zajištěno, že nám budovy ve městě nespadnou na hlavu a chodníky a silnice se pod námi nepropadnou.
odpovědět | #14 | 9.04.13 07:50
Autor: Mirek
Titulek: Cyklisté
Mluvilo se o cyklostezce na Bílek v místě bývalé vojenské vlečky,asi to už neplatí.
odpovědět | #15 | 9.04.13 08:47
Autor: IDa
Titulek:
Mirku http://havlickobrodsky.denik.cz/zpravy_region/stara-zeleznicni-vlecka-se-ma-zmenit-v-cyklostezku-20120808.html
odpovědět | #16 | 9.04.13 09:54
Autor: Václav Pravda
Titulek: Re:
Viděl jsem ve vašem příspěvku obranu neefektivně vynaložených peněz na "investice" do knihovny a to mě přimělo napsat. Souhlasím s vámi v názoru na cyklostezky, domnívám se ovšem, že levné cyklostezky mají smysl. Pokud jde o úseky, které pomohou bezpečněji a plynule spojit přirozené cesty, využitelné pro jízdu na kole. Nesouhlasím s tou vámi udanou cenou na základě http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/10/co-ovlivnuje-cenu-cyklostezky.htm. Nepátral jsem dál, článek mi přišel dostatečně seriózní.
odpovědět | #17 | 9.04.13 11:06
Autor: IDa
Titulek:
Pane Pravda, ono se možná nakonec shodneme. Mně jde v principu o to, že jsou v Česku cyklostezky (asfaltky) neskutečně předražené, nelogicky vystavěné, a za průměrnou cenu, která je skutečně oněch 6,8 mil, ke které pochopitelně přispívají předražené zakázky typu 3 km za 150mil v Praze. A kdyby se honem honem musela vystavět cyklostezka v Chotěboři jen proto, že teď a tady si to obyvatelé žádají, jistě by ta cena byla taktéž obrovská. Nicméně právě proto, že je zde možnost levně pořídit zmiňovanou cyklostezku na Bílek, se vyplatí počkat a ne se hnát s obrovskými investicemi na stavbu cyklostezky na úkor jiných investic ve městě, a stavět ji na komplikovaném pozemku městem nevlastněným co nejrychleji, proti tomu by byla cena výtahu v knihovně opravdu zanedbatelná (a neobhajuji přímo výtah v knihovně, obecně mi investice do výstavby výtahů ve veřejných budovách v 21. století nervou žíly, mysleme trochu bezbariérově). Pokud se podařilo získat zadarmo pozemky od Armády, s dalšími majiteli pozemků kolem vlečky se jedná, je to pro mě dostatečný signál toho, že město má zájem v tomto místě cyklostezku vybudovat a věřím, že si počíná s rozmyslem a stavba nebude stát ty miliony, o kterých se všude mluví. Nepochybně bude mít účelový, nejen rekreační charakter. Dokud tato jednání však nejsou uspokojivě vyřešena, proč by se mělo přestat investovat jinde.


FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky