Reakce na nepravdivý článek o punkfestu

Datum: 15. březen 2006, 15:44
Autor: Mgr. J. Tauber DiS.
Rubrika: Kulturní akce

Jako organizátor Punk Festu Proti Proudu chci reagovat na lživé a nesmyslné články pana redaktora Romana Martínka z 13.3. 2006 a 14.3. 2006 v deníku Vysočina. Nejdříve k 13.3. 2006. Pane redaktore, žádný novinář se na festival neakreditoval. Přišel pouze jediný, který ani nepozdravil. Venku si vyfotil několik snímků a v klubu pobyl pouze několik minut. To jistě stačí na "komplexní" reportáž o tomto festivalu. Kapely a věci týkající se festivalu ho vůbec nezajímaly. Ten tajemný fantom a "kvalitní žurnalista", jste byl pravděpodobně vy.

Rád bych se Vás zeptal, pro koho to byla poslední kapka? Obavy kterých místních? Prosím Vás, aby jste byl konkrétnější. Nikdo mi své obavy před festivalem nekonkretizoval. Žádný novinář mě kvůli problematice tohoto festivalu nekontaktoval. Majitel o akci věděl. Několikrát se byl v klubu podívat a zkontrolovat, jak festival probíhá. Akce byla řádně nahlášena jako všechny akce v klubu Effekt. Festival byl propagován v místních médiích, jako jsou Cesta Vysočina, Včela, HBIN, místní televize... V Cestě Vysočiny dokonce proběhla soutěž o dvě volné vstupenky na tento festival.

Pane redaktore, v sobotu a v neděli pokryl frekventovaný chodník sníh. Zřejmě jste si trochu přispal, nebo jste byl pod vlivem drog bohužel Vy sám. Asi jste si spletl město, protože já jsem žádné tisíce lidí po chodníku procházet neviděl. Matky s dětmi neohrožují opilí punkeři, ale dopravní situace, bytová otázka atd., o tom ale nepíšete, protože tato problematika vyžaduje širší a citlivější diskusi a několika snímky vybraných jedinců by jí asi těžko někdo vyřešil. Před klubem láhve, kelímky a zvratky opravdu byly. Jejich počet však nepřesahoval množství, které můžeme vidět na diskotékách, plesech a zábavách v našem městě. Byl bych rád, aby jste takhle horlivě sledoval i tyto akce a pokusil se občany tohoto města o této problematice obsáhleji informovat.

Zřejmě jste, pane redaktore, odborník na problematiku drog a alkoholu. Přestože jste do prostor klubu nezavítal, tak jste všechny návštěvníky označil za opilé a zfetované. V klubu byla pestrá věková skladba a pozitivní atmosféra, přesto jste opět většinu návštěvníků označil za mládež. Jistě Vám k tomuto "správnému závěru" pomohlo několik jedinců, které jste vyfotil před klubem a kteří na tomto festivalu ani nebyli, protože jim to nedovoloval věk nebo finanční situace.

Na festival jsme se preventivně připravili. Veškeré nápoje se nalévaly do kelímků. V sále nebyly žádné židle a stoly. Dění před klubem monitorovala kamera. Ven před klub jsme chodili každou hodinu uklízet a domlouvat některým jedincům. Na festivalu pracovalo 10 pořadatelů, 2 profesionálové a 8 brigádníků. Komunikovali jsme s kriminální policií a snažili se jejich přání realizovat v praxi. Naše snaha měla své rezervy, ale dělali jsme co bylo v našich silách. Kdyby jste se, pane redaktore, představil a pokusil se komunikovat, dozvěděl by jste se určitě víc. Vy jste se ale dozvědět víc nechtěl.

K článku z 14.3. 2006. Já osobně se nikomu obecně omlouvat nebudu. Mě se také nikdo neomlouvá za to, že mě denně jezdí kolem domu tisíce aut, že se dusím exhalacemi a hlukem. Omluví se někdo nám, že nám zboural klub Vagon, kde akce bez větších problémů probíhaly? Neomluví. Řekne nám už konečně někdo co je s tím naším "slavným" autobusovým nádražím? Neřekne. Nejjednodušší řešení je to prostě hodit na pořadatele. Netvrdím, že punkeři jsou andílci a že vše bylo v pořádku. Dělat z této akce takovéhle divadlo, které nám předvádí špatný a nekorektní režisér pan Roman Martínek je úplně zbytečné a nesmyslné. Názor pana Petra Miksy mě poměrně dost překvapil.

Pokud já jsem extrémista, tak si pánové zajděte do jedné nejmenované restaurace v H.B., kde sedí jedna nejmenovaná skupinka s triky Combat 18, Skrewdriwer a dalšími. Jen pro Vaší orientaci, jsou to fašistická trika a kdo jsou ti pánové si lehce domyslíte. Akce nebyla nepovedená. Byla po hudební a technické stránce výborná, jak tomu svědčí ohlasy na internetu. Pár problémů bylo kvůli dění před klubem. Pane redaktore, jste lhář!! Neřekl jsem, že šlo o bezproblémovou akci. Řekl jsem, že to byla standardní akce jako jsou plesy, diskotéky, zábavy a podobné akce. Podle mě píšete na něčí objednávku, nebo prostě punkovou hudbu nemáte rád. Taky neposlouchám dechovku, ale jsem tolerantní. Zákazy nikdy nic nevyřeší. S mládeží se musí pracovat, co kdybyste to zkusil, pane redaktore, třeba Vy. Já pro mládež pracuji již 9 let bez grantů, dotací a nestojím o žádnou publicitu a slávu, pouze se bráním tupému útoku redaktora Radka Martínka na mojí hudbu a na mojí alternativní kulturu.

Jenom mě závěrem dovolte poznámku. Pro mě je punk to, co je v hlavě a ne na hlavě. Je to pro mě především svoboda, která končí tam, kde začíná svoboda toho druhého. To, že to pár jedinců nepochopilo mě mrzí, ale házet nás všechny do jednoho pytle svědčí, pane redaktore, o Vašich lidských kvalitách. Zřejmě byste byl rád, kdyby se vrátily staré dobré časy, kdy naše životy řídila strana, vláda a do rytmu nám hrála internacionála.

zfetovaný mládežník Mgr. J. Tauber DiS.

Komentáře:

Odpověď pro:  Tomáš / zfetovaný mládežníku:-)

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 15.03.06 16:10
Autor: sensi
Titulek: konecne poradna akce
vyborne cecku uz jsem se bal ze vas za to nekdo snad bude postihovat...reakce je vyborna a tobe preju mnoho zdaru do dalsich festivalu
odpovědět | #2 | 15.03.06 16:13
Autor: Tomáš
Titulek: zfetovaný mládežníku:-)
Toto je kvalitní názor.
odpovědět | #3 | 15.03.06 20:47
Autor: Pavel Marek,SMILE Shop
Titulek: Souhlas
Souhlasim s panem Tauberem a to nejen pro to ze ho osobne znam.Z osobni zkusenosti vim jak predstavitele naseho mesta pomahaji nezavisle kulture.Pokud budete poradat kulturni akci pod zastitou mesta je v podstate jedno jak spatni umelci se na ni sejdou a do kolika hodin rano budou vyrvavat opilci na namesti vcetne hlasite hudby hudby co se ani hudbou nazvat neda.Nicmene jsem tolerantni a nikdy jsem si nestezoval.Pokud vsak nekdo usporada alternativni kulturni akci jiz dopredu musi pocitat s problemy,protoze lide kteri na podobne akce chodi jsou preci divni uz z podstaty a nasi oficialni predstavitele preci nejlepe vedi co je pro volice nejlepsi a to pres to ze na podobne akce nejde ani koruna z verejnych rozpoctu na ktere si vsichni prispivame.
odpovědět | #4 | 16.03.06 08:17
Autor: honey
Titulek: Nesouhlasím!
S Jakubem nesouhlasím. Akci příliš neohlídal, šla jsem několikrát kolem, a byla to síla. Proti těm lidičkám nic nemám, mají svůj styl, v pohodě, ale před klubem dělali fakt bordel, lidi z nich měli strach. V Roxoru nebo ve Vagonu se to vždycky ztratilo, ale v centru města je to jak pěst na okno. Divím se, že Effekťáci do toho šli. Vypadali, že budují úplně jiné image.
odpovědět | #5 | 16.03.06 09:34
Autor: JJ
Titulek: Re:Nesouhlasím!
Mozna, by bylo lepsi, kdybys to podepsala nikoli prezdivkou, ale jmenem ;)
odpovědět | #6 | 16.03.06 13:03
Autor: jahrider
Titulek: tikofka
dalsi prohlaseni na strankach www.effectmusic.cz
odpovědět | #7 | 16.03.06 13:12
Autor: honey
Titulek: Re:Re:Nesouhlasím!
Takže kdo s Jakubem nesouhlasí, měl by se podepsat jo? Ostatní nemusí... Podivná demokracie....
odpovědět | #8 | 16.03.06 13:53
Autor: JJ
Titulek: Re:Re:Re:Nesouhlasím!
Jeee, vubec ne. Naopak, ja souhlasim s tebou, proto bych rad vedel, s kym souhlasim ;)
Zbynek Mrkvicka...
odpovědět | #9 | 16.03.06 16:58
Autor: Václav Pravda
Titulek: Držte se
Vidím, že my máme jen štěstí, když pomalovaní lidi v kůži a s meči nebo ve Star Wars kostýmech, kteří se šermují na ulici v rámci Festivalu Fantazie v Chotěboři, nevzbuzují podobné reakce. Přeji hodně úspěchů v další činnosti a co nejméně čtenářů, kteří uvěří slabému, neprofesionálnímu, ale o to zlejšímu článku pana "redaktora".
odpovědět | #10 | 16.03.06 18:45
Autor: Cecek
Titulek: Re:Nesouhlasím!
Ahoj tvůj názor ti neberu máš na něj právo.Příště se,ale prosím podepiš ať vím kdo si.Jen k tvému příspěvku: nezaznamenal jsem do dnešních dnů jedinou stížnost až na paní Štefánkovou,kterou cituje pan redaktor.Dle našich informací se v samce nic neukradlo,nerozbilo,automat na peníze je v pořádku,stejně tak okolní výlohy a restaurace.Nikoho ty lidi nenapadli nikomu nic neudělali.Nebyli to jenom punkeři byli tam skáčkaři,ojaři,hárdcoristi,metaláci a další...Na to jakej to mělo pro město ekonomickej přínos se taky strašně rádo zapomíná.Přes 50 lidí se tu na dva dny ubytovalo.Skoro 600 lidí tu nakupovalo,jedlo a pilo po hospodách.Polovina z nich přijela vlakem.Že si nestěžuješ na handball help,kde je bordel daleko větší nebo koncert Kabátů? Protože my vypadáme trochu jinak a myslíme si trochu něco jiného než většina,která kouká na Vyvolené a Superstár.Mějte se pěkně a svobodně s pozdravy Cecek.
odpovědět | #11 | 16.03.06 23:01
Autor: guidee
Titulek: tek
A hele cecku, nebudes delat v lete v okoli hb nejaky Cecektek ? :o)
odpovědět | #12 | 18.03.06 20:29
Autor: Patrik F.
Titulek: tolerance
Na chlup stejný scénář měl kdysi hudební festival v Trutnově. Jakýsi Woodstock. Stovky "jiných" lidí se chodily najíst a napít do centra města. Někde jíst a pít museli. Bylo úžasné sledovat hysterické reakce místních, kteří potkávali ty "individua" se zelenými číry, samý piercing, řetězy... Nikoho už ale nezajímalo, že nikomu nic nedělali a pokud byl nějaký problém, byl to ojedinělý případ nějakého idiota, který prostě přijel dělat bordel. Dnes, po 15 letech, je situace taková, že si lidi zvykli a snad si spousta z nich uvědomila, že nezáleží na tom, jak kdo vypadá. Přeju broďákům, aby se dočkali stejné tolerance...
odpovědět | #13 | 21.03.06 11:35
Autor: Jana Krátká
Titulek: Re:Re:Nesouhlasím!
Honey má pravdu. Navíc vím minimálně o jedné poštovní schránce, která víkend punkerů nevydržela. Jasně, že se budete ohánět dokazováním, nikoho jsme nechytli, ok. Jenže dřív se to nestalo. Bordel při HH srovnávat s tímhle je trochu zvláštní. Handball bývá hodně dobře zmánkutý, pořadatel má povolení od města, aby mohl skupiny hrát do půlnoci..... Ale to slyšet nechcete. Zvláštní jenom je, že když byla ta akce tak v pohodě, tak proč se tedy sedmdesát lidí v Dolní ulici podepsalo pod petici a doneslo ji na město, hygienu a policii?? Effect se mi líbil, tohle si nezasloužil.
odpovědět | #14 | 21.03.06 22:01
Autor: Cecek
Titulek: Re:Re:Re:Nesouhlasím!
Pro Paní Janu Krátkou.Paní Krátká akce byla povolená!!Klub Effekt každou i tedy tuto akci hlásí na město (ekonomický odbor) a odvádí procenta ze vstupného.Akce byla plakátována na plochách Rengl.Co se týká poštovní schránky.Víte jistě,že to byli zrovna punkeři?Chytila jste je? Nevíte tak si nehrajte na majora Zemana.Paní Krátká trošku jste si naběhla tak prosím.Já na svoje akce nezvu totalitní a postotalitní umělce,nejsem dotován městem,granty,...Dělám to pro zábavu a ne pro zviditelnění.Zvláštní je,že nikdo nekontaktoval nás.Že nepodávají petice na neudržitelnou dopravní situaci,na bordel z nonstopů,barů a hospod.Předtím tam byla diskotéka a tam se děli věci.Nezaznamenal jsem žádný podobně obsáhlý a " kvalitní " článek na toto téma.Já slyším velice dobře, Punk Fest se udál v novém interiéru v kterém bylo zlepšeno i odhlučnění a především technické věci.Pokud těch 70 lidí má nějáký problém ať příjdou na tiskovku ve středu 22.3. od 18h. do klubu Effekt.Můžou říct svůj názor a rád uslyším i Vás a pozor možná,že si vemu i poštovní schránku.


FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky