Musím se Morouse tak trochu zastat. I já se domnívám, že v oblasti pořádání městských kulturních akcí jsou stále značné mezery. Je sice pravda, že s příchodem pana Stránského do funkce ředitele kultury, došlo k určitému oživení, ale stále to není ono. Přibylo akcí, což je jen dobře. Jestli jich je dost nebo málo, to ponechme stranou. Já osobně si myslím, že by jich mohlo být i více.
Jde spíše o to, jak jsou tyto akce propagovány. Pokusím se popsat v několika bodech, jak bych si propagaci představoval já:
1. Měly by fungovat kvalitní webové stránky soustředěné na kulturu. Mohly by to být třeba stávající stránky muzea, ale musely by být kvalitnější a především přehlednější. Zatím tomu tak není.
2. To, že na stránkách Muzea je ke stažení plakát, je dobrý nápad, ale nesmí to být hlavní a jediný zdroj informací. Je třeba si uvědomit, že někdo se k internetu připojuje přes vytáčený pomalý internet a než by čekal, až se mu načte poměrně velký plakát s barevnou fotografií, tak raději stahování stornuje.
3. Akce musí být propagována nejen názvem, ale i popisem. To znamená, že nestačí napsat, že vystupuje např. "Eva a Vašek + předkapela". Tato informace by měla být doplněna dalším popisem. Např. stručnou historií kapely, nástrojovým obsazení, proč se akce koná atd.
Článek pod, kterým je tato diskuze, je výborný (sice chybí kde, kdy, v kolik?...). Ale jinak dobrý, tak nějak by to mělo vypadat. Aby člověk předem přesně věděl na co jde. U jiných akcí, ale toto chybí.
4. Propagace především větších akcí, známějších umělců, by měla být i v tisku (Noviny Vysočiny, rádia atd.)
5. V Echu by měla být pravidelná samostatná kulturní rubrika, kde by se akce propagovaly, hodnotily, recenzovaly atd.
6. Po každé akci by měla následovat recenze. Rychlá na internetu doplněná obsáhlou fotogalerií (3 fotky z každé akce uveřejňované na stránkách Muzea jsou v době digitálních fotografií a internetu, žalostně málo) a následně v měsíčníku Echo.
7. A v recenzích a článcích chválit, chválit, chválit! Návštěvník, který se akce nezúčastná, musí po přečtení recenze nabýt dojmu, že o mnoho přišel. A příště si akci určitě nenechá ujít. :-)
8. Zvát umělce ne drahé, ale kvalitní. Příkladem může být např. Benediktus, který toto celkem slušně ovládá.
9. Propagaci zase celkem slušně ovládá pořadatel, který už léta organizuje koncerty Hudby Praha a dalších kapel. I zde je třeba se nechat inspirovat.
10. V oblasti internetu a propagace v médiích je zase bezkonkurenční Festival Fantazie. Jejich webové stránky jsou zdrojem maximálních informací. Tak bych si např. představoval kulturní web města.
11. Nejdůležitější jsou stále ale vývěsní plochy a nástěnky ve městě. Protože pro většinu potenciálních návštěvníků kulturních, sportovních a dalších akcí vždy bude hlavním zdrojem informací obyčejný papírový plakát, který musí viset na každém rohu. To je základ!
Mohl bych pokračovat, toto je jen zlomek toho, co mě zrovna napadlo. Takže třeba svým příspěvkem inspiruji pracovníky městské kultury a případné další pořadatele a do budoucna se těším na hodnotné kulturní zážitky.