Jak pokračují povolební vyjednávání?

Datum: 20. říjen 2018, 13:33
Autor: Pojďme To Změnit
Rubrika: Komunální politika
Od zveřejnění volebních výsledků již uběhla notná doba a logicky se množí Vaše dotazy na to, jak probíhají povolební jednání. Protože jednou z priorit hnutí Pojďme To Změnit je otevřená komunikace s občany, rozhodli jsme se Vás informovat o tom, v jaké fázi se povolební jednání ocitla.

Během včerejšího jednání s ODS jsme prosazovali za nás v současné chvíli preferovanou variantu trojkoalice s Davidem Šafránkem jakožto starostou a zástupcem ODS jakožto místostarostou (s následujicím rozdělením křesel v radě města - 3 pro Pojďme To Změnit, 3 pro ODS a 1 pro KDU-ČSL). Tato možnost bohužel byla - alespoň pro tuto chvíli - ze strany ODS odmítnuta. Obdobná varianta trojkoalice (David Šafránek jakožto starosta, zástupce ČSSD jakožto místostarosta, s rozdělením křesel v radě města - 3 pro Pojďme To Změnit, 3 pro ČSSD a 1 pro KDU-ČSL) byla již na dřívějších jednáních odmítnuta i ze strany ČSSD.

V rámci včerejších jednání nám naopak zástupci ODS i ČSSD předložili variantu čtyřkoalice s tím, že starostou by zůstal Tomáš Škaryd a místostarostou by se stal David Šafránek (s následujícím rozdělením křesel v radě města - 3 pro Pojďme To Změnit, 2 pro ODS, 1 pro ČSSD a 1 pro KDU-ČSL). Tato varianta je pro nás samozřejmě naprosto nepřijatelná - nejenže se v rámci ní jakožto vítězná strana vzdáváme postu starosty, ale nezískali bychom výměnou za tento náš ústupek ani většinu v radě města.

V rámci snahy odblokovat jednání jsme podali kompromisní návrh čtyřkoalice s tím, že by rozdělení míst v radě města zůstalo stejné (tj. 3 pro Pojďme To Změnit, 2 pro ODS, 1 pro ČSSD a 1 pro KDU-ČSL), ale starostou by se logicky stal lídr vítězné strany David Šafránek (a místostarostou by byl představitel ODS či ČSSD). Z naší strany dokonce zazněl i návrh, že bychom se opravdu vzdali pozice starosty, a to výměnou za většinu křesel v radě města (s rozdělením 4 pro Pojďme To Změnit, 1 pro ČSSD, 1 pro ODS a 1 pro KDU-ČSL). Ani jeden z našich protinávrhů ale nebyl ani pro ODS ani pro ČSSD přijatelný.

V současné chvíli tak naše povolební jednání v zásadě uvázla na mrtvém bodě. Vzhledem k tomu, že jsme se všemi stranami v rámci předchozích jednání došli k programové shodě, pevně věříme, že nakonec dospějeme k rozumné dohodě, která bude respektovat výsledek voleb a která nám umožní prosadit námi deklarovanou změnu ve vedení města. Raději jsme však ochotni jít do opozice, než se účastnit projektů, které žádnou reálnou změnu nepřinesou.

Komentáře:

Odpověď pro:  Pavel Jindra / Re:Re:Re:Re:

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 20.10.18 15:56
Autor: Jiří Drahoš
Titulek:
Kam se za ty roky posunul náš stát s vladou ČSSD? Kam se s nimi posunula Chotěboř? Sami jsme si ČSSD před x lety zvolili, a teď máme možnost to v Chotěboři změnit a nechtít ji! Nechceme ve vedení města Škarýda!
odpovědět | #2 | 20.10.18 16:53
Autor: Karel
Titulek:
Kolik má ten Šafránek let? 30? Má vůbec nějaké zkušenosti v politice? Ne? A to by chtěl dělat rovnou starostu? Prudce nevtipná videa jako kvalifikace jaksi nestačí :-D
odpovědět | #3 | 20.10.18 16:59
Autor: Marcela
Titulek: Re:
A kolik bylo současnému starostovi, když nastoupil do funkce? A kolik měl zkušeností? Lidi jasně dali najevo, že chtějí změnu...tak proč nedat panu Šafránkovi šanci, aby něco dokázal.
odpovědět | #4 | 20.10.18 18:18
Autor: Petr Maršálek
Titulek: Proti pletichaření
Hnutí " Pojďme to změnit " v čele s panem Šafránkem jsou jediní, kteří se za Chotěboř otevřeně postavili proti podivným zakázkám, neprůhlednému financování, pletichaření a hrátkám do vlastní kapsy . Po zásluze byli odměněni největším počtem hlasů. Vytrvejte !
odpovědět | #5 | 20.10.18 18:34
Autor: Jakub Pikla
Titulek: Re:
Dobrý den, Karle,
Jaká je podle Vás potřebná kvalifikace pro to, aby se člověk mohl stát politikem? Musí mít vystudovanou nějakou speciální školu? Musí mít v politice už zkušenosti, aby byl politikem? Podle této logiky už by do politiky nikdo nový přijít nemohl... Nechápu, proč by nemohl dělat starostu člověk, který normálně vystudoval a normálně pracuje.
Díky za Vaši odpověď,
J.P.
odpovědět | #6 | 20.10.18 18:57
Autor: Jarda Mrázek
Titulek: Re: Proti pletichaření
Hele, přesně takhle se vyrábí nepravda. Vy to víte, že se to tak provádělo? Měl byste to tedy oznámit policii. Ale vy jste to asi jenom slyšel, žejo? Kdyby jste to zkusil na mě, tak vás budu žalovat. Jsem zvědavý co na to členové výběrových komisí...
odpovědět | #7 | 20.10.18 19:27
Autor: Radek Salač
Titulek: Re:Re: Proti pletichaření
postřelená husa
odpovědět | #8 | 20.10.18 19:29
Autor: JM
Titulek: Re:Re:Re: Proti pletichaření
Salači - to je fakt úroveň - říká se potrefená brouku !
odpovědět | #9 | 20.10.18 21:59
Autor: Petr Maršálek
Titulek: Re:Re: Proti pletichaření
klidně, jen at se to prověří a za všechny roky zpětně. Začněte třeba tím, zda vrátili dotace, jak slibovali : Případ Škarydových není první, kdy z fondu pro rozvoj podnikatelů čerpali blízcí příbuzní politiků, jak se píše v deníku Jihlava a to je přesná citace z tisku.
odpovědět | #10 | 21.10.18 01:43
Autor: Sláva
Titulek: Starosta
Co nechat starostu ČSSD s tím že to nebude Škaryd .... Nakonec stejně se k tomu on dostal .....tehdy byl šéf ČSSD Stranský pro verejnost nepřijatelný a vytáhli posledního zvoleného Škaryda..... bohužel to mělo za následek vznik první chotěbořské grafiky kdy předsedovi ČSSD byl vytvořen flek.
odpovědět | #11 | 21.10.18 07:36
Autor: Sláva
Titulek: Re:Starosta
Trafiky
odpovědět | #12 | 21.10.18 09:22
Autor: Luďěk
Titulek: Re:Starosta
A kdo jiny z CSSD by podle vas mohl byt a hlavne chtel byt starosta? Benak, Sejfi, Konigsmarkova?
Ono je to podobne i v dalsich stranach. Ve vitezne PTZ take asi jediny, kdo se na to trese, je DŠ.
V ODS obdobne, o starostu by mel zajem asi jediny Kozub. Janovsky by zrejme chtel jen mistostarostu.
A novacek ANO je nebezpecny pokus bez osobností. To muze napachat vic skody nez uzitku.
odpovědět | #13 | 21.10.18 11:21
Autor: V.B.
Titulek:
Díky, že jako jediní informujete veřejnost o povolebním dění.
odpovědět | #14 | 21.10.18 13:01
Autor: Jano
Titulek: Re:Re:Starosta
To je pravda většinou se na to klepou ti, co v občanském povolání příliš neexcelují to je problém tzv.nosičů hlasů. Kdo není ochoten či schopen dělat v případě absolutniho vítězství starostu neměl by se nechat psát na kandidátku ...
odpovědět | #15 | 21.10.18 13:25
Autor: Ludek
Titulek: Re:Re:Re:Starosta
“neexcelují” - je tim myšlen DŠ?
odpovědět | #16 | 21.10.18 14:11
Autor: Jano
Titulek: Re:Re:Re:Re:Starosta
Všeobecně a nejen v komunále
odpovědět | #17 | 21.10.18 14:30
Autor: Lucie Dostálková
Titulek:
Upozorňuji na diskusi, která se nad tímto článkem otevřela i na fcb. stránkách nnutí Pojďme to změnit, obzvl. komentář Jiřího Kučery mi přijde podnětný. Pro zájemce: https://www.facebook.com/search/top/?q=poj%C4%8Fme%20to%20zm%C4%9Bnit
odpovědět | #18 | 21.10.18 15:26
Autor: Lucie Dostálková
Titulek: Re:Re:Starosta
Dobrý den, souhlasím s Vámi, že mezi zvolenými zastupiteli není moc lidí, kteří by chtěli nějakou z funkcí (starosta/místostarosta) opravdu vykonávat. A to je opravdu reálná potíž. Nicméně mi nepřijde úplně fér vyjádření, že se David Šafránek na něco třese. Jak to chápu já, je prostě ochoten opustit své poměrně dobré zaměstnání a vykonávat funkci starosty. Jak vyplývá z textu výše, v rámci vyjednávání ve snaze dosáhnout kompromisu dokonce nabídl i možnost přenechat funkci starosty někomu jinému. A přesto to ostatním stranám bylo málo. Vezmeme-li v potaz, že se jedná o lídra jednoznačně vítězného hnutí, hlava mi to nebere. Otázka tedy je, kdo se na co třese....
odpovědět | #19 | 21.10.18 16:28
Autor: Miroslav Maša
Titulek: Zkušený starosta
Moje osobní zkušenost s prací starosty na stavbách města je taková : Na kontrolních dnech jsem starostu skoro neviděl, o problémy staveb se nezajímal s ničím nepomohl, ale když bylo hotovo, střihala se páska tak tam byl pro fotečku do Echa, aby bylo vidět jak se stará. Byl to diametrální rozdíl od jiných měst a obcí. Např. starosta Ždírce n/D, či Hlinska svou aktivní účastí a pomocí kde bylo třeba, aktivním řešením přímo na místě stavby, to byla práce pro město. Starostu se zkušeností pana Škaryda nechci. Pane Kozub, zamyslete se prosím a zkuste se dohodnout.
odpovědět | #20 | 21.10.18 16:32
Autor: L.
Titulek: Re:Re:Re:Starosta
Takto to ale zase vyzniva, ze pro funkci starosty je vlastne tak hodny a obetavy, ze se vzda sveho soucasneho zamestnani. Ti lide, kteri jdou do voleb, tak by meli do toho jit s tim, ze chteji volby vyhrat a chteji mesto vest. Ted to vypada, ze vlastne to byla jen takova hra a vsichni by radi do toho jen z povzdálí kafrali. Napr. vsichni ti doktori apod., u kterych je temer jiste, ze hlasy ziskaji, se potom do toho moc nezenou. A to ted neni vubec namirene proti Mudr. N.
odpovědět | #21 | 21.10.18 16:37
Autor: L
Titulek: Re:
K prispevku JK na facebooku. Co je to na komunalni urovni levice a pravice? Nehrajme si na velkou politiku. Na nasem meste obcany teapi jine veci.
odpovědět | #22 | 21.10.18 18:15
Autor: KO
Titulek: Re:Zkušený starosta
No a já si myslím, že současný hon na p.Škaryda je velká ubohost. Je to dobrý starosta a vaše pozdní odvážnost to jenom dokazuje. V zastupitelstvu sedělo velké množství současných bojovníků za změnu kteří hrdinně mlčeli, zřejmě byli spokojeni, jako většina obyvatel města. Nebo svou pravdu nemohli říkat? Předvádíte prostě klauniádu ...
odpovědět | #23 | 21.10.18 18:40
Autor: Maša Miroslav
Titulek: Re:Re:Zkušený starosta
Osobní dlouholetá zkušenost není klauniáda. Dobrý starosta se pozná, stačí se projít po městě. Já znám spoustu s výborných starostů, Za volební období tyto starostové dokáží výrazně změnit město. Projděte se po Vepříkově, Vilémově, Ždírci n/D o městech ani nemluvím. Náš starosta prodá domov důchodců rakušákům, veřejné osvětlení nám zpravují vodovody a kanalizace, bytový dům na místě bývalého plicního budou stavět také vodovody a kanalizace. To u mě není starosta, ale prodavač, aby neměl žádné starosti. Už několikáté volební období tam napíše cyklostezku a 4 roky zdůvodňuje proč to nejde. Fakt dobrý starosta?
odpovědět | #24 | 21.10.18 18:47
Autor: Jan Klement
Titulek: Re:Re:Zkušený starosta
Já tedy musím s panem Mašou souhlasit. Ze zkušeností z jiných obcí vím, tak se starostové aktivně zapojovali v celém průběhu stavby, to v Chotěboři nebylo, zde se nejvíce dbalo na to, z jakého úhlu bude provedena fotka do ECHA. Že je ve sdružení "...velké množství současných bojovníků za změnu..." je fakt, nicméně by bylo vhodné si zjistit, jak tito "bojovníci za změnu" po celé funkční období hlasovali při jednáních zastupitelstva, popřípadě rady a viděl byste, že ve spoustě případů hlasovali proti. Na druhé straně projekty, na kterých se podíleli, nebo je přímo zařídili (např. dotace na umělý povrch pro Arénu) byli poté v Echu a jiných sdělovacích prostředcích propagovány tak, že je to práce pana starosty, i přesto že byl pan starosta zprvu proti takovému projektu.
odpovědět | #25 | 21.10.18 18:53
Autor: Helena Melounová
Titulek: Re:Re:Re:Re:Starosta
Dovolím si jen malou poznámku, myslím, že nikde nenajdete tolik kandidátů na starostu, abyste z nich postavili celou kandidátku... Tak to prostě nefunguje.
odpovědět | #26 | 21.10.18 19:41
Autor: KO
Titulek: Re:Re:Re:Zkušený starosta
Ještě štěstí, že to nemyslíte vážně. Že by starosta prodával sám rakušákům a Vaku ? Zřejmě máte těžké sny, co by potom dělala rada a zastupitelstvo? Tady není pane " Starostovo" a nešiřte své bludy, opět klaunský projev!
odpovědět | #27 | 21.10.18 19:58
Autor: Jano
Titulek: Re:Re:
Souhlas ve vesničkách a malych městečkách rozumní lidé vůbec otázku prava a leva neřeší jen kandidáty kterým věří a kterým ne ... I proto je možnost volby napříč kandidátkami
odpovědět | #28 | 21.10.18 21:32
Autor: Jakub Kárník
Titulek:
Pokud vím, tak se většina voličů vyjádřila že chce změnu. V naprosté většině maloměst nebo i menších obcí se za poslední roky neustále něco zdokonaluje a opravuje, především mám teď na mysli místní komunikace. V Chotěboři je naprostá většina ulic a chodníků v nepoužitelném stavu, kdo někdy jel s kočárkem po městě, určitě mi dá za pravdu. Výmoly v ulicích nejsou také žádnou zvláštností. Chybí tu koncepce nějakým systematickým způsobem začít pracovat na těchto komunikacích. Místo toho se vyhodí zbytečné peníze na kontejnerové stání, které je údajně snad dělané speciálně na zakázku, takže to asi nebude žádná laciná záležitost. Pan Škaryd si na svém teplém místečku sedí dostatečně dlouho bez toho aby se o něj musel bát. Když je někdo jiný ochotný takto odpovědnou a důležitou pozici vykonávat a navíc je lídrem vítězné strany, je snad automatické, že by tu šanci měl dostat. Pan Škaryd určitě nebyl o moc starší než pan Šafránek, když jako starosta poprvé nastoupil. Z vlastní praxe znám několik obcí s velmi mladými starosty a starostkami, za kterými je vidět ohromné množství práce, nevím tedy proč by tu šanci neměl pan Šafránek dostat, když jeho straně vyjádřili voliči takovou podporu.
odpovědět | #29 | 22.10.18 08:25
Autor: Maša Miroslav
Titulek: Re:Re:Re:Re:Zkušený starosta
Je to jednoduché. "Zkušený" starosta nasadí slabého místostarostu, členům rady se materiály správně předloží. Radní musí chodit do práce a na řešení nemají dost času. Takže ryba vždy smrdí od hlavy. Poslední ECHO před volbami to bylo osobní starostovo fotoalbum. Ostatním a i sobě se pak rovnoměrně přidělil zbyteček. To je férová soutěž? Všechny funkce co přiděluje město jsou ve výběrovém řízení (akorát všichni dopředu ví kdo vyhraje) přiděleny kamarádům a podporovatelům. Taková masáž a tolik lidí co musí volit ČSSD s existenčních důvodů a výsledek slabý. Ale on si to zkušený starosta zařídí?
odpovědět | #30 | 22.10.18 10:20
Autor: JD
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Zkušený starosta
Přesně tak, proto se te funkce starosty drží zuby nehty a je mu absolutně jedno, že v Chotěboři se nic neděje a co by si přáli občané. Občané jasně dali najevo,co chteji! Chtějí změnu!
odpovědět | #31 | 22.10.18 10:27
Autor: Jiří Císař
Titulek: Vítěz voleb určuje starostu
Souhlasím s tím, že hnutí "Pojďme To Změnit" jako jasný vítěz voleb má obsadit funkci starosty. Jestli na to má věk nebo nemá zkušenosti není podstatné. Každý starosta byl ve své funkci někdy poprvé. Pokud se tak nestane, navrhoval bych změnit název hnutí na "Pojďme to nechat tak, jak to je".
odpovědět | #32 | 22.10.18 11:07
Autor: Honza
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Zkušený starosta
Asi jsem to špatně pochopil, ale v jakési anketě na íčku to vyznělo jaksi jinak :::takže jasné vyjádření občanů o změně je že se jim tady líbí..
odpovědět | #33 | 22.10.18 21:11
Autor: karel pešek
Titulek:
změna s čssd a s ods... hmm . když mohla být opravdu změna s ano a s kdu-čsl . copak copak?
odpovědět | #34 | 23.10.18 06:22
Autor: Petr
Titulek: Pololební vyjednávání
Tady je zcela zřejmé, že změna může být jedině tehdy pokud nebude starostou a ani místostarostou žádný z řad ČSSD a ODS. Je potřeba si sundat růžové brýle a podívat se na to bez nich. A nebude žádný z lídrů z těchto dvou stran ani radním. Pak lze nějaké změny k lepšímu provést.
odpovědět | #35 | 23.10.18 08:11
Autor: Markéta
Titulek: Re:Re:Zkušený starosta
O jakém "honu" to mluvíte? Ve volbách získala většinu Pojďme to změnit, přesto se pan Škaryd cpe na místo starosty. Nějak přehlédl, že jeho strana nevyhrála. Tak kdo je tu klaun?
odpovědět | #36 | 23.10.18 11:15
Autor: Jakub Pikla
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Zkušený starosta
Rád bych se taky vyjádřil, jakožto jeden z autorů letní ankety koalice PTZ, ale hlavně se důrazně ohradil proti zneužívání jejich závěrů ze strany sociální demokracie, či jejich členů, podepisujících se vlastním jménem či pseudonymem.
Přečtěte si, prosím, ještě jednou závěry ankety, ne jen jeden graf, který se stal poněkud známějším před volbami, reálné odpovědi na jednotlivé problémy, ale hlavně vzorek respondentů. Pak, doufám, přestanete dezinterpretovat závěry a dělat z toho něco jiného, než to doopravdy je.
Tato anketa vůbec neměla sloužit jako bič na radnici, ale jako prostor pro vyjádření názoru občanů města, nástroj pro zlepšení komunikace, zkrátka ukázka toho, jak bychom si představovali naše působení na radnici.
Proto vyvozovat z toho, že "většina lidí" je spokojená, je absurdní. Abych použil slova pana/paní "KO" - je to klauniáda.
Já osobně jsem v Chotěboři ze své pozice více méně spokojen, ale možností pro zlepšení v mnoha odvětvích vidím nepočítaně.
Za PTZ
J.P.
odpovědět | #37 | 23.10.18 12:46
Autor: komik
Titulek: ANO? NE!
Vážení spoluobčané,
v první řadě bychom chtěli poděkovat všem voličům, kteří se zúčastnili voleb, ale hlavně našim voličům, kteří v nás viděli potencionální změnu ve vedení města Chotěboře. Před volbami jsme jasně deklarovali, že chceme otevřenou politiku a veškerá naše jednání a postupy zveřejňovat. Je to proto, aby volič měl před sebou naší jasnou a transparentní politiku. Musíme reagovat na p. Šafránka, který vůbec nezmínil, že jednali také s naším hnutím ANO 2011 v Chotěboři. Nyní vám nastíníme, jak naše povolební vyjednávání probíhala.

První jednání s hnutím Pojďme To Změnit. Hnutí PTZ přišlo na jednání s návrhem, který říkal, že bychom vytvořili koalici ve složení hnutí ANO 2011, PTZ a KDU-ČSL, tedy bychom měli 11 zastupitelů. V programovém prohlášení byla naprostá shoda, takže nic nebránilo tomu, abychom se na této koalici dohodli. Byly nám nabídnuty tyto pozice - místostarosta a 2 radní včetně. Návrh na starostu byl ze strany PTZ p. Šafránek. Jednáním ze strany pana Kovačky bylo ale zřejmé, že tento návrh nemyslí zcela vážně. Nakonec se tato domněnka i potvrdila, jelikož s námi vůbec nechtěli dále jednat a poslední naši společnou schůzku musel vyjednat náš lídr.

Druhé jednání s ODS. Na této schůzce nám byla nabídnuta koalice s ČSSD s tím, že bychom měli dva radní. Ve většině programových bodů panovala shoda. Návrhy na starostu a místostarostu by si vyřešili ODS spolu s ČSSD. Tato nabídka však byla pro nás nepřijatelná, jelikož by nenastala změna ve vedení města Chotěboře.

Třetí jednání s Pojďme To Změnit. Na této schůzce nám bylo sděleno p. Kovačkou, že strana KDU-ČSL měla svoje jednání, ze kterého vyšel výsledek ten, že KDU-ČSL nechce jít do koalice s hnutím ANO 2011. Výrok z úst p. Kovačky jsme si ověřovali u předsedy strany KDU-ČSL p. Gregora, který tento nepotvrdil.

Čtvrté jednání s ČSSD. Toto jednání proběhlo ve stejném duchu jako s ODS s tím, že starostou by byl p. Škaryd a místostarosta někdo z řad ODS. Nám byly nabídnuty dvě místa v radě města.

Již v předvolební kampani jsme deklarovali, i když jsme neměli v názvu "Pojďme To Změnit", jasný požadavek na změnu současného vedení na radnici i ve vedení Městské policie ( jako jediní ). Jak ODS tak ČSSD trvají na tom, aby změna ve vedení města nenastala.
Pojďme To Změnit která by automaticky měla jít s hnutím ANO 2011, aby provedla tuto změnu, s námi dále nepočítá!!! Nezbývá nám tedy, než přijmout místo v opozici, kterou jsme ale nechtěli přijmout proto, že občané města dali jasně najevo pro změnu, která zřejmě i přes naše úsilí - nenastane. Hnutí ANO 2011 drží slovo dané našim voličům, proto budeme dobrou opozicí. Držíme palce vítězi Pojďme To Změnit společně s ODS a ČSSD, aby provedli tu změnu, co občané očekávají a "věříme" že je nezklamou. Nebo v opačném případě se sejdeme u reparátů voleb.
Budoucí zastupitelé ANO 2011 Chotěboř.
odpovědět | #38 | 23.10.18 12:58
Autor: Mirek Jašek
Titulek:
Takže opět a jen další potvrzení toho, že je jedno, zda člověk volil ODS nebo ČSSD, nechutné. Od ČSSD se tohle dalo čekat, ale ODS zase a opět zklamalo, po všech těch řečech. A ANO? Bude líp, ale až zavřou Babiše.
odpovědět | #39 | 23.10.18 13:20
Autor: Jiří
Titulek:
Myslím si, že Pojďme to změnit se možná mělo jmenovat Pojďme to rozvrátit...dá to někdo vůbec někdy dohromady???
odpovědět | #40 | 23.10.18 13:24
Autor: Mirek Jašek
Titulek: Re:
Změny bolí.
odpovědět | #41 | 23.10.18 13:37
Autor: komik
Titulek: Re:ANO? NE!
Jen nás pan Munia jaksi zapomněl informovat, kdo jsou zvolení kandidáti za ANO a kteří nakonec budou sedět v zastupitelstvu. Jedna paní povídala, že nám Munia přeházel karty. Nebo za to může Babiš? Nedivím se, že se s nima nikdo nechce kamarádit.
odpovědět | #42 | 24.10.18 20:40
Autor: Jan
Titulek: Pojďme to zhměnit?
Proč jste si dali takový vznešený a naději vzbuzující název? Vždyť jste ti samí vykukové jako v minulých volbách, všichni (kromě Šafránka tam byla ta výměna za MVDr. Melounovou) ostatních 5 mohli celé minulé volební období "měnit". Albrecht i Jakeš dokonce mohli měnit z rady města! Hodíte hloupým Chotěbořským voličům vějičku v podobě Šafránka zřejmě proto aby získal nové voliče hlavně ty hloupé, kteří se celé volební období nezajímali ani o to, kdo naše město zastupuje! Jediná změna vlastně v zastupitelstvu nastala tím, že ANO odebralo ČSSD 3 mandáty a KDU-ČSL dva mandáty od KSČM. Trochu rozumně uvažující volič si porovná mandáty minulého a nově zvoleného zastupitelstva a je mu vše jasné! Píšete, že "Pojďme To Změnit je otevřená komunikace s občany" proč jste tedy nebyly takto otevření i minulé volební období, když jste byly prakticky ve stejném složení?
odpovědět | #43 | 25.10.18 04:09
Autor: Jano
Titulek: Re:Pojďme to zhměnit?
Máte pravdu ale toto jste měl dostatečně silně hlásat před volbami teď je pozdě
odpovědět | #44 | 25.10.18 09:37
Autor: Jakub Pikla
Titulek: Re:Pojďme to zhměnit?
Dobrý den, Jane,

nezlobte se, ale Váš komentář je zčásti nepravdivý a zčásti velice zavádějící.
Dovolte mi vše uvést na pravou míru:
Máte pravdu v tom, že koalice PTZ vznikla na půdorysu bývalé tzv. "Chotěbořské koalice", což byla koalice nezávislých kandidátů, TOP 09, Zelených a KDU-ČSL. Po odchodu lidovců doplnili tuto koalici Piráti. To, že v našich řadách jsou i lidé, kteří byli zastupiteli a někteří i radními, nebylo vůbec tajemstvím, nikde jsme to neskrývali, naopak tito lidé byli na předních místech kandidátky.
V čem nemáte pravdu je to, že za Pojďme To Změnit kandidovali stejní "vykukové", jako za Chotěbořskou koalici. Tyto kandidátky se kryjí pouze v 6 lidech (z 21). Sám jsem toho příkladem, za Chotěbořskou koalici jsem před 4 lety nekandidoval.
To znamená, že nová koalice Pojďme To Změnit a David Šafránek není žádnou "hloupou vějičkou na voliče", ale mixem zkušených lidí a nové, mladé energie.
A abych ještě osvětlil působení našich kandidátů v předchozím vedení města - Na první pohled se může zdát, že jsme měli skoro až neopakovatelnou šanci něco měnit. Nebyli jsme však ve většině. Měli jsme pouze 2 radní ze 7, a jak víme, rada neschvaluje návrhy menšinou, pouze jednomyslně, ale většinou. Proto odmítáme současný návrh pana Škaryda na opětovnou velkou koalici, kde bychom byli opět v menšině a tvořili v ní jakýsi fíkový list.
A pokud máte pocit, že působení našich současných zastupitelů v předchozím zastupitelstvu nebylo dobré, jak si potom vysvětlíte, že 5 z nich mělo nejvíce preferenčních hlasů ze všech kandidátů napříč stranami?

Přeji Vám hezký den,

Za PTZ
Jakub Pikla
odpovědět | #45 | 25.10.18 10:54
Autor: Jirka
Titulek: Re:Re:Pojďme to zhměnit?
A jste si pane Piklo jistý, že lidé touží po změně, když si z vaší pestré kandidátky vybrali ty, kteří už v zastupitelstvu byli? Váš pirát se z druhého místa propadl, tak voliči jasně ukázali, že o vaše "Pustťe nás na ně" nestojí!
odpovědět | #46 | 25.10.18 12:41
Autor: Jiří
Titulek: Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Já si tedy také myslím, že učitelé by se měli především věnovat učitelování a doktoři své lékařské praxi a v této oblasti ať mění, tam je to opravdu hodně
potřeba.
odpovědět | #47 | 25.10.18 13:42
Autor: Jiří
Titulek: Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Taky dobrý název...ja bych tomu říkal Pojďme to rozvrátit. Myslím si, že to těžko budou dávat do kupy.
odpovědět | #48 | 25.10.18 14:22
Autor: Jakub Pika
Titulek: Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Dobrý den, Jirko,
Jistý si tím samozřejmě být nemůžu, ale z výsledku voleb, kdy většina občanů, kteří přišli k volbám, dala hlas právě PTZ, je to více než patrné.
Jinak nepodsouvejte nám, že jsme šli do voleb s heslem pusťte nás na ně, to neni pravda.
A nevím, jak voliči dali "jasně najevo, že nechtějí Piráty", když Tomáš Dostálek dostal jen o 9 hlasů méně než třeba Tomáš Škaryd a rozhodně více hlasů, než jiní zvolení zastupitelé za jiné strany.
Hezké odpoledne,
J.P.
odpovědět | #49 | 25.10.18 14:26
Autor: Jakub Pikla
Titulek: Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Hezké odpoledne, Jiří,

Máte pravdu, doktoři i učitelé v našich řadách se svému povolání věnují. Funkce zastupitele je v Chotěboři neuvolněná, to znamená, že tuto funkci vykonávají ve svém volném čase.
A člověk z jaké profese může, podle Vás, jít do politiky? Existuje nějaká průprava či škola, která může či musí politice předcházet?
Díky a hezký den,
J.P.
odpovědět | #50 | 25.10.18 14:35
Autor: Petr
Titulek:
Spíše by to chtělo info jak to skutečně vypadá, šušká se totiž že už je vše upečené.
odpovědět | #51 | 25.10.18 16:04
Autor: Prognostik
Titulek: Re:
Tip prognostickeho ustavu je tento:
Skaryd starosta (cssd), Safranek mistostarosta (ptz), dale v rade Kozub, Sip (ods), Albrecht, Jakes (ptz) + nekdo z KDU (Gregor, kdyz odstoupi lekarnice, jinak Janda)
odpovědět | #52 | 25.10.18 16:04
Autor: Prognostik
Titulek: Re:
Tip prognostickeho ustavu je tento:
Skaryd starosta (cssd), Safranek mistostarosta (ptz), dale v rade Kozub, Sip (ods), Albrecht, Jakes (ptz) + nekdo z KDU (Gregor, kdyz odstoupi lekarnice, jinak Janda)
odpovědět | #53 | 25.10.18 16:18
Autor: Jiří
Titulek: Re:Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Učitelé a lékaři by se ve svém volném čase měli věnovat sebevzdělávání a ne politice. Škola jako taková má být apolitická a vzhledem k tomu, jak rychle jde věda kupředu, nemyslím si, že lékař je schopen věnovat se naplno své soukormé praxi, vzdělávat se v oboru a k tomu ještě být aktivním zastupitelem, který je občanům prospěšný. V poslední době je hanba přijít k lékaři a do školy taktéž. Jak říkám, se změnami ať začnou u sebe, lépe udělají, to bude pro občany našeho města asi to nejprospěšnější.
odpovědět | #54 | 25.10.18 17:17
Autor: martin
Titulek: Re:Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Pane Piklo, vážně si všichni myslíte, že obyvatelé Chotěboře volají po změně? Přemýšleli jste o výsledku voleb a máte dojem, že hnutí je jasným vítězem? Kandidátka hnutí byla údajně sestavena ze 3 stran - topky, zelených a pirátů a několika kandidátů neurčité orientace. Tyto strany tedy neměly dostatek lidí na sestavení  samostatných kompletních kandidátek, proto uzavřely koalici již před volbami.Občani vám jasně ukázali co chtějí, když z 21 kandidátů vybrali 5, kteří již v minulém období v zastupitelstvu fungovali. Několik z nich dokonce sedělo v radě města. To Vám přijde jako volání po změně? A největší představitelé avizované ZMĚNY - Piráti se do zastupitelstva z druhého místa kandidátky vůbec nedostali a teď jen jejich rodinní příslušníci zákeřně útočí, pomlouvají a napadají v diskusích. Když to shrnu, tak 6 míst v zastupitelstvu pro koalici několika stran je velmi slabý výsledek a každá  strana dopadla ve volbách daleko lépe. A každá uzavřená povolební koalice je silnější než tento předvolební slepenec pod revolučním názvem.

Kandidát na starostu a lídr hnutí je bezpochyby populární, zejména mezi mládeží. A to díky svým sprostým, agresivním, útočným, rasistickým, pomlouvačným a trapným videím. Tohle má být reprezentant města, tohle má být náš zástupce? Co na to pedagogové? Slušnost a úcta jsou asi dnes sprostá slova!
odpovědět | #55 | 25.10.18 17:34
Autor: Jiří
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Naprosto s vámi souhlasím. Ještě je podle mě dobré upozornit na to, že polovina občanů Chotěboře vůbec u voleb nebyla, takže ti jsou zřejmě spokojeni, takže bych o nějakém velkém úspěchu PTZ ve volbách nemluvil. A ten poslední odstave...pravda pravdoucí...ubohá trapná videa, to není vhodný kandidát na starostu ani náhodou a naši budoucí zastupitelé PTZ z řad lékařů a pedagogů tomu jen přihlížejí. jak asi vypadá výuka ve školách, když jim toto přijde v pořádku?
odpovědět | #56 | 25.10.18 18:37
Autor: Karel
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Z čeho usuzujete, že občan, který k volbám nejde je spokojen? Já myslím, že k volbám v Chotěboři nejde, protože ať volí koho chce, je starost Škyryd. A toto je stejná kravina jako Vaše úvaha.
odpovědět | #57 | 25.10.18 23:16
Autor: siréna
Titulek:
Do dnešního dne jsem byla "tajný" pozorovatel této diskuze, ale už jsem to nevydržela a musím se také vyjádřit. Ano, volby v Chotěboři proběhly, dopadly tak, jak dopadly, vítěze máme. Potud vše naprosto v pořádku. Povolební vyjednávání pravděpodobně probíhají, alespoň podle prohlášení skoro všech stran či uskupení. To je taky naprosto normální a v pořádku. Jen už to trvá trošku dlouho, ale budiž, dejme hochům čas. Jen mě mrzí, že v komentech se uráží jak stávající vedení města, tak budoucí. Jsem apolitický volič, volím dle citu, ale volby jsou trošku mým koníčkem. Napadlo někoho, jak by tato situace vypadala, kdyby pán za SPD dal dohromady celou kandidátku? Vím, že se tak nestalo, to je jen myšlenka... Ale teď to hlavní. V Chotěboři už žiju polovinu života, zažila jsem několik starostů, a proto si dovolím se vyjádřit. Nejsem spokojená se spoustou věcí, které se ve městě realizují, ale na druhou stranu si nedovedu představit, že přijde úplně nový člověk na post starosty, který neví, jak vlastně všechno funguje. Nechci nikoho shazovat, ale myslím si, že roční období na seznámení se s chodem města je tak akorát. Jestli někdo argumentuje tím, že starý starosta byl tenkrát taky mladý a nezkušený, tak ano, byl, ale tenkrát oproti dnešní době to měl nejen legislativně lehčí. Neexistoval zákon o veřejných zakázkách, nebyl registr smluv apod... Ale Chotěboř, ať je relativně malá vůči republice, si nezaslouží, aby i ten rok stagnovala.
odpovědět | #58 | 26.10.18 08:09
Autor: Darja
Titulek:
Každý má právo veřejně ukázat, že je hlupák. Totéž platí i pro pana Šafránka. Malé dítě, které neumí udržet své hormony na uzdě chce vést město? Pan Šafránek si zřejmě spletl volby s castingem. Jak se k tomu stavěl pedagogický sbor z kandidátky? Tiše jeho výlevům sekundují? Ale čemu se divit, vždyť ve článku, který napsal před volbami Mgr. Roman Kubát o panu Dobrzenském jeho jméno jaksi počeštil. Možná je schopen napsat článek i o p. Švarcmberkovi. A co na to video říká MUDr. Nejedlý? Nepřemýšlel je-li hlava p. Šafránka úplně v pořádku? Není trochu podvodem na voliče dát na poslední místo kandidátky člověka, který odjel na 2 roky do Thajska studovat čínštinu? Neměli by tím pádem plnou kandidátku a počet jejich hlasů by byl úplně jiný. Ale to vše je v tichosti. Takže těšme se jak budou mít občané možnost sami nakládat s částí rozpočtu (ale doufám bez rvaček a napadání), jak budeme utrácet za architekta (asi na chodníky), jak usnadní parkování ve městě, jak bude neustále plné náměstí lidí protože tam bude „wifi zdarma“, jak se budou vyrábět další projekty do šuplíků, co nám přinese spolupráce s vysokými školami, jak nám elektronická aplikace zjednoduší život ve městě, a co z toho krajíce nakonec zbyde pro sportovce, zájmová sdružení, místní části, školská zařízení, a hlavně na stavby potřebné pro rozvoj města.
odpovědět | #59 | 26.10.18 10:25
Autor: Roman Juránek
Titulek: Re:
Dobřenští z Dobřenic – Wikipedie

Dobřenští z Dobřenic (též Dobržensky z Dobrženitz) jsou starý český vladycký rod pocházející z Dobřenic jihozápadně od Hradce Králové.
odpovědět | #60 | 26.10.18 12:47
Autor: Jiří
Titulek: Re:
Super, přesně toto si říkám já...jak pedagogický sbor a lékaři tomuto přihlížejí, jak to asi v chotěbořských školách vypadá...no, vždyť mi to vlastně víme, je to běs a hrůza stejně tak jako je to běs a hrůza u lékařů. A wi-fi zdarma na náměstí? To musí naši učitelé taky jedině uvítat. Je přeci třeba neztrácet spojení s okolním světem, je třeba být stále on-line...nebo ne?
odpovědět | #61 | 26.10.18 14:00
Autor: Učitelka
Titulek: Re:Re:
Jako učitelka jedné z chotěbořských škol si dovoluji podotknout, že to zde vypadá celkem dobře, Jiří. Většina našich studentů již na prvním stupni rozlišuje, kdy napsat "my" a kdy "mi". Kdyby byla na náměstí wi-fi, mohli by si to, v případě pochyb, ověřit v Internetové příručce Ústavu pro jazyk český. To samé bych doporučovala i Vám: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=650
odpovědět | #62 | 26.10.18 14:26
Autor: Roman Juránek
Titulek: Re:Re:Re:
:)
odpovědět | #63 | 26.10.18 14:51
Autor: Jiří a Jiří
Titulek:
Jiří:
Jiří,vy jste asi do školy nechodil a nebo chodil? Že máte tak rád to školství a ještě více lékařství :)skoda jen,že se nehlasite na místo starosty, byla by asi sranda :))
odpovědět | #64 | 26.10.18 14:57
Autor: Zdena M.
Titulek:
Tak a teď vážně: jak to tedy skutečně vypadá? Zdá se mi, že tato diskuse by se měla týkat něčeho jiného, než chyb či překlepů. Kde jsou ti, co nás mají informovat? Co je nového? Příspěvek výše je šest dní starý.
odpovědět | #65 | 26.10.18 17:21
Autor: Čerstvé info
Titulek: Nový starosta
Starostkou bude Odvářková, místostarostkou Valterová. Další radní budou Munia, Krédl, Sejfi, Jakeš, Šafránek.
odpovědět | #66 | 26.10.18 18:00
Autor: Jiří
Titulek: Re:Re:Re:
No vidíte, paní učitelko, to je přesně to, co by učitelé dělat měli. Takže se držte i spolu s dalšími budoucími zastupiteli z řad učitelů toho, co umíte a jak jsem již psal, to samé doporučení patří i výše zmiňovaným lékařům, kteří by se taktéž měli věnovat jen a jen své lékařské praxi, protože my nebo mi takovou paseku nenadělá, ale pochybení lékařů a špatný přístup učitelů k výuce a k žákům, to už je horší, tam je to potřeba opravdu změnit. Takže závěrem: Dejte se do toho!
odpovědět | #67 | 26.10.18 19:48
Autor: volič
Titulek: Re:Nový starosta
Díky za info, Je to genderově korektní a horší jak za Škaryda to nebude.
odpovědět | #68 | 26.10.18 22:05
Autor: Pavel Jindra
Titulek: Re:Re:Re:Re:
Bohužel čtení vašich „výblitků“ nadělá škody nejvíc. Urážet a kádrovat lidi vám jde, tak si běžte mezi své druhy a město nechte jiným. Právě těm vzdělaným učitelům, doktorům a jiným. Oni totiž mají zkušenosti a nadhled. Vy pouze kecy.
odpovědět | #69 | 27.10.18 09:29
Autor: Markéta
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Jak jste proboha přišel na to, že kdo nevolí, je spokojen? To máte z nějakého průzkumu? Když je někdo spokojen, tak k volbám právě jde, aby to tak zůstalo i nadále. Všeobecně nízká volební účast je způsobena tím, že lidé jsou volbami znechuceni a ať volí koho chtějí, stejně si to nakonec strany upečou jinak. Často u lidí narážím na reakci: "Stejně nic nezměním".
Jinak se mi zdá, že máte nějakou averzi k učitelům a lékařům. Máte s nimi nějaký osobní problém? Proč by nemohli jít do politiky? Pokud si oni myslí, že na to mají čas, proč to řešíte Vy? Na kandidátkách byli truhláři, konstruktéři, lékárnice, dělníci, řezníci, dřevorubci, datoví analytici... Ti všichni také mají svoje zaměstnání, stejně jako učitelé a lékaři. Proč i jim nevzkážete, ať se věnují své práci a necpou se do politiky? Kdo by tedy podle Vás mohl jít do politiky - důchodci a nezaměstnaní?
Pokud jde o videa, je to věc vkusu. Mně na tom nic trapného nepřijde, na rozdíl od volebního letáku ČSSD s kradeným grafem (http://www.ichotebor.cz/politika.php?cla_id=4230), fotografií pana Škaryda, jak vizionářsky hledí do nebe, rozmlouvá na dětském hřišti a s reflexní vestičkou a s plány v ruce vysvětluje dělníkům, jak udělat chodníky. Už jenom chybí, aby líbal rozesmáté batole a sám se pustil do kopání základů bazénu. Tomu říkám trapný populismus.
odpovědět | #70 | 27.10.18 11:57
Autor: Martin
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Obyčejně se k dění ve městě nevyjadřuji, ale povolební situace ani mě nenechala chladným. Podívejme se na to pragmaticky, z pohledu člověka pracujícího v politickém prostředí. Pokud by starostou města byl p. Škaryd tak se nic nezmění. Starosta musí být aktivně jednající osobou, která reprezentuje město a určitou vizi, hledá nové investory a partnery, zajímá se o provádění městských projektů, komunikuje s občany a naslouchá jim. Jistě, důležitá je podpora ostatních radních, ale pokud je starostou někdo pasivní, tak to nemůže fungovat. Pan Škaryd jistě také něco zařídil, ale za ty roky co byl starostou toho moc nebylo.
Davida Šafránka jsem naposledy potkal na základní škole, takže nemohu posoudit, jaký je dnes. Chybí mu zkušenosti v politice ani vzdělání v oboru, který by se starostovi hodil, ale to se dá dohnat praxí. Pro jednání s ostatními stranami mu ale zřejmě uškodil styl kampaně, který byl spíše zábavným. Proto ho asi ostatní neberou příliš vážně. Navíc nedostal nejvíc preferenčních hlasů ve vlastní koalici. Je otázka, jaký vliv na rozhodování v PTZ mají lídři ostatních koaličních partnerů. Do jaké míry je p. Šafránek skutečným lídrem PTZ? Pro hnutí, které je samo koalicí a musí hledat kompromisi, je vždy složitější vytvářet koalici s ostatními.
Varianty A. vzdání se postu starosty výměnou za většinu v radě, nebo B. nominace někoho jiného z PTZ na pozici starosty by ze strany PTZ byly také výhodné a mohly by jednání odblokovat. Ale rozhodně by se starostou neměl stát někdo ze starého vedení. To by se žádná změna nestala. ODS a ČSSD o změnu příliš nestojí.
Pokud by PTZ otevřelo jednání s ANO, možná by to ostatním stranám ukázalo, že změnu myslí opravd vážně a byli by vstřícnější během jednání s PTZ.
odpovědět | #71 | 27.10.18 13:35
Autor: Pepan
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Proč se nepřidat k názorům Markéty, které se přímo kouří z hlavy. Kam jste jí zašantročili plastovou kačenku? Okamžitě vrátit, nebo bude smog z její hlavy dál unikat .
odpovědět | #72 | 27.10.18 18:04
Autor: Jakub Pikla
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Vážení přátelé, milí spoluobčané,
Díky za Vaše názory, ale moc prosím, nesnižujme se k tomu, že si veřejný prostor zamoříme anonymními a nevybíravými osobními útoky, výpady a lžemi. Samozřejmě, každý máme jiný názor na fungování věcí ve společnosti a rádi bychom je skrze zvolené zastupitele prosazoval, ale vyvarujme se, prosím, on-line žluči, která na nás i bez toho vytéká z různých kanálů.
Pojďme se podívat do budoucnosti, co nás čeká, pojďme se dohodnout, jak chceme, aby dál naše město vypadalo. Teď je na to vhodná chvíle. Vizte článek 4/7.

Hezký večer všem
J.P.
odpovědět | #73 | 28.10.18 08:51
Autor: Markéta
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Pojďme to zhměnit?
Zatímco ti, kteří tu hýří klauniádami, "sprostými, agresivními, útočnými, rasistickými, pomlouvačnými a trapnými videii", upírají učitelům a lékařům právo na vyjádření a další podobné perly, jsou prodle Vás ti rozumní, klidní a věcní, že :-) Tak se přidejte k nim a vemte s sebou dost kačenek. Já mám dvě a navíc ještě delfína a velrybu :-)


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
23.09.24 14:40 Petr Kletečka
18.10.24 00:01 Petr Ďoubal
7.11.24 09:06 Michaela Pavlasová
22.11.24 12:35 Michaela Pavlasová
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POLITICKÉ ODKAZY

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2024-07-15 01:04:14 Hansek
2024-01-30 08:58:06 Tomáš
2022-10-11 21:53:56 jana Pilná
2022-10-09 13:27:03 Josef
2022-10-04 21:08:31 Josef
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky