Chotěboř usiluje o nové autobusové nádraží
Datum: 3. červen 2008, 14:13
Autor: Martina Hromádková
Rubrika: Radniční okénko
Současné autobusové nádraží se nachází přímo na náměstí, kde většině místních lidí vadí nadměrné množství výfukových plynů a hluk z autobusů. Radnice v Chotěboři se rozhodla nevyhovující polohu stanoviště autobusů zlepšit.
Nové autobusové nádraží by mělo vzniknout v lokalitě bývalého obecního rybníka, která se nachází přibližně dvě stě metrů od náměstí.
„Nové autobusové nádraží by mělo být vybudované na budoucí komunikaci, která by měla podle platného územního plánu sloužit jako přeložka komunikace mimo náměstí,“ vysvětlil starosta Tomáš Škaryd.
Předpokládané náklady na výstavbu odhaduje radnice na třicet milionů korun. Pro město se jedná o velkou částku, a proto chce žádat o dotaze z Regionálního operačního programu. Jednou z podporovaných priorit tohoto programu je právě rozvoj dopravní infrastruktury.
V současné době je zpracovaná dokumentace k územnímu řízení. Po vydání územního rozhodnutí a zpracování projektové dokumentace ke stavebnímu povolení bude Chotěboř žádat o dotaci. „Předpokládaný termín podání žádosti je začátek příštího roku. V případě schválení projektu by mohlo dojít k realizaci již v roce 2009,“ upřesnil starosta Škaryd.
Vybudováním nového autobusového nádraží v Chotěboři chce radnice zdokonalit infrastrukturu ve městě a také zajistit rozšíření služeb a komfort pro všechny občany.
Plánovaná poloha nádraží je ideální pro všechny dojíždějící i občany, kteří bydlí nebo pracují na náměstí. Výfukové plyny se tak nebudou kumulovat na náměstí, kde se denně pohybují stovky lidí. Zároveň bude nádraží stát nedaleko centra, což je výhodou pro turisty, kteří do Chotěboře přijíždějí i také pro samotné občany z Chotěboře a okolí, kteří využívají autobusovou dopravu na cestu do práce, do škol a k návštěvě lékaře.
Tisková zpráva, upraveno.
Komentáře:
Titulek: Autobusové nádraží.
Inu, idea 70. let na zklidnění centra stále žije ... S tím se zjevně nedá nic dělat. A realita bude taková, že se postaví autobusové nádraží, které bude hypermoderní, ale bez WC ( viz. HB ), anebo s nějakým super bufetem, kam se budou stahovat pochybné existence a do roka to bude celé posprejované - prostě nádhera. No a obchvat, ten se kvůli penězům pro změnu nepostaví, takže to bude takový hezký pomníček. A důchodci šlapající z obecňáku k doktorovi budou úplně u vytržení, jaký že to je pokrok ...
Titulek:
Co tím chceš říci ? Opět pesimistické vyjádření chotěbořáka o tom, že je všechno špatné a nic nebude dobré ? Buď taky trochu optimista. Je tak těžké řící - jsem rád že v našem městě se budují "někdy" dobré věci?
Chybí nám tady moc a moc hrdosti na město.
Titulek: Re:
Já tím chci říct, že přesunovat těch několik zbývajících autobusových linek povede k: a) zmrtvění čilého ruchu na náměstí, který já považuji za klad, b) ke vzniku podivné lokality s názvem "autobusové nádraží" - pro příklad můžete navštívit Čáslav anebo Havl. Brod - tam to ovšem alespoň navazuje na nádraží ČD. U nás nikoliv. Jinak o moji hrdost na město netřeba míti obav. Ale to neznamená, že budu podporovat zjevné "blbosti". Kdyby se těch 30 mio investovalo do oprav nemovitostí "zdobících" příjezdy do města tak by to byla opravdová změna a dobrá investice. Takto se pouze lpí na, podle mně, překonaných urbanistických vizích let minulých...
Titulek: Re:Re:
Já mám zkušenost, že v oblasti 200m od náměstí běhají slepice, kachny, psi... možná i králíci...
Automobilový čilý ruch na náměstí neberu !!! Pěší zóna od autobusáku na náměstí by měla být bezpodmínečnou realitou. Končím. Občerstvení, krámky - už se na to těším.
Titulek:
Souhlas s pepanem, tohle by mohl být krok k rozšíření centrální části města, ale ono je lepší radši všechno zatratit dopředu, že romane....
Mě se příjezd do města "odspodu" rovněž nelíbí, ale taky nechápu proč by město mělo opravovat objekty které mu nepatří, a které obývají zejména cikáni (to slovo používám schválně), kteří prostě na opravách domů zájem sami nemají.
Titulek: Re:
Dopředu nic nezatracuji, pouze se snažím dívat kolem sebe. Byl jste v Čáslavi nebo Havl. Brodě? A líbilo? A jak se to centrum rozšíří, to tou ouzkou uličkou, ze které chce mít Pepan pěší zónu budou proudit davy turistů a občanů kolem ZŠ Buttulova? A hlavně, autobusové nádraží by mělo být součástí přeložky silnice. Ovšem o její realizaci není ve zprávě ani slovo. Takže ty autobusy tam budou jezdit kudy?
Titulek: Re:Re:
Romane,Romane - chce to myslet ! Na druhé straně je také ulice a jako dělaná pro chodce ! Spustíme něco dalšího, ne?
Titulek: Re:Re:Re:
No tak ta je ještě lepší ... Takže všichni ti cestující, kteří si dneska při čekání na autobus koupí na náměstí zmrzlinu, nebo mrknou do výloh obchodů půjdou kolem "Střelné zbraně - kočárky" až k budově Policie, kolem ní na autobusák a tam budou čekat až přijede jedna z 5-ti linek, které dnes na náměstí staví. A autobusy směrem od Nové Vsi přejedou náměstí, zahnou u knihovny a hurá na autobusák. Tam naberou cestující a opět zpět přes náměstí na Novou Ves. To bude prima ...
Titulek: Re:Re:Re:Re:
To nemá cenu, já jdu domů ...
Titulek: Roman má velkou pravdu
Autobusů je dnes hrstka, dojíždějící jsou rádi, že mohou v podstatě do poslední minuty nakupovat nebo sedět v restauraci, či zahrádce, ze které stačí vyjít když autobus objíždí náměstí. Jsou to vyhozený prachy, i když nejsou městský. Utlumí to náměstí a z centra se stane roztažené nic.
Titulek: Re:Roman má velkou pravdu
Lubo,
nevím, za jaké dojíždějící mluvíte. Já sice do Chotěboře nedojíždím moc dlouho (cca 5 let), ale myslím, že za tu dobu mohu něco posoudit. Ano, máte pravdu. Někdy je příjemné, že si můžete do poslední chvilky nakupovat. Ale já raději přivítám možnost mít se v nepříznivém počasí kde skrýt. Není zrovna moc příjemné čekat v mrazu někdy i více než hodinu na příjezd spoje. Tolik jen jedna z výhod autobusového terminálu.
Titulek: Re:Re:Roman má velkou pravdu
také jsem přesvědčen o tom, že nikdo moc neřeší trasy autobusů. hlavní je terminál. ale kde je naše slavná perkova mhd? už se o ní najednou nemluví. proč?
naštěstí můžeme být klidní, protože žádná dotace nebude. všude se čerpají dotace, jen u nás téměř vůbec. ptejme se proč? kdo má na městě dotace na starost a kolik se mu jich padařilo získat? a když dotace náhodou bude, tak jí stejně necháme propadnout jako na zuš.
Titulek: Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
Některé komentáře není třeba komentovat, hovoří za své autory !!!
Titulek: Re:Re:Roman má velkou pravdu
Souhlasím s Romanem a Lubou. Než stavět nové autobusové nádraží, bylo by mnohem levnější postavit na náměstí čekárnu nebo jinak vyřešit čekání lidí na autobusy v nepříznivém počasí.
Titulek: Re:Re:Roman má velkou pravdu
Lucky: s tím čekáním máš pravdu, ale v jistou dobu skončím v práci potřebuji nakoupit nebo něco zařídit a pokud mi autobus ujede, protože musím běžet kamsi dále, musím v té zimě, kterou popisuješ čekat na další a déle, jak píše p.Pravda - čekárna na náměstí - třeba v rohové místnosti MÚ by stačilo udělat vchod,
Titulek: Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
Zastávka 200m od náměstí, kde již téměř žádné krámy nejsou, je pro někoho obrovský problém. Rychlá trojko, sepište petici za záchranu slepic a kachen .Nestačím se prostě divit...
Titulek: Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
Lubo,
u mě čekání na spoj není tím, že bych nestihl dřívější proto, že jsem musel někam běžet kamsi dál, ale tím, že prostě čekám až přijede dálkový spoj. Což bývá tak 2x týdně. Ale toto je zcela bezpředmětné. Já doufám, že projekt nebude řešit jen vlastní autobusový terminál, ale i navazující služby - třeba parkoviště pro systém park & ride, informační systém o odjezdech..
Co se týká technického řešení a napojení na ostatní komunikace, tak ho nemohu posoudit, protože ho neznám. Ale nesouhlasím s argumentem Romana, že autobusy pojedou od Nové Vsi na autobusák, naberou cestující a pojedou zpátky. Pokud přistoupím na tuto argumentaci, tak musím říci, že se tak přeci děje i teď. Autobusy přijíždějící směrem od Ždírce také dojedou na náměstí a z části stejnou trasou se vrací zpět např. směrem na Havlíčkův Brod. Na ostatní nebudu podrobně rezebírat, protože se mi zdají ostatní argumenty za ne zcela proveditelné. Postavení kapacitně dostačující čekárny na náměstí, stejně tak jako vybudování čekárny v budově MěÚ, považuji za nesmyslné.
Raději kdyby Ti co toto řešení navrhují se soustředili na řešení okolí kašny tak, aby byla skutečně kašnou a na bazénem.
Titulek: Re:Autobusové nádraží.
Hlavně že máme zimní stadion za 30 mega ale že nádraží + silnice u něj je v havarijním stavu a chodníky v některých ulicích úplně chybějí to nikoho nezajímá. Vedení města by se nad sebou mělo vážně zamyslet!A ten obchvat by byl fakt potřeba. Ale už jsem si zvykl že třeba po tak klidné okresce, jako je ta na Klouzovy, se prohánějí kamiony. Protože je to rychlejší jezdit po vesnicích něž projíždět městama a trčet třeba ve Škarydově soutěsce (to je ta nádherná křižovatka u Čerťáku, kde nejeden řidič nechal poklice od kol)
Titulek:
Ale jinak k autobusáku. Nechal bych to tak jak to je ale ta čekárna je fakt potřeba. Místo na ní by se určitě někde našlo. Koukám ale že těm autobusům nezbyde nic jinýho, než aby jezdily kolem knihovny. Tím že šoupnou autobusák k policejní stanici akorát zacpou křižovatku u knihovny. Navíc autobusy do Libice a na Novou Ves budou muset jet taky kolem knihovny, což předtím nemusely. Ach jo
Titulek: Re:Re:Autobusové nádraží.
Adame,
se špatnou kvalitou většiny místních komunikací a chodníků lze souhlasit. To je opravdu problém města jako takového, ale do tohoto není přeci možné zahrnovat objekt nádraží ČD ani plánovanou přeložku. Nejedná se přeci o majetek města a tak je zcestné myslet si, že takto bude město financovat opravy soukromých nemovitostí. Město může pouze vytvořit podmínky. Ale pokud jste opačného názoru, mužete sám obětovat pár korun. A když budete u toho, můžete přispět na opravu domečku i mně. Jedná se o stejný případ.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
Ad autobusy přes náměstí: Máte samozřejmě pravdu, já jenom narážel na to, že pokud nebude současně vybudován obchvat ( se kterým sice také nesouhlasím, ale budiž ), tak bude autobusové nádraží izolovanou stavbou. Ono je totiž myšleno tak, že k němu budou autobusy sjíždět z "obchvatu". Pokud tento nebude existovat, tak to pouze zhorší situaci na křižovatce u knihovny, která je místy tragická. Nicméně, včera jsem jel okolo 14:00 přes náměstí a tam čeká na autobusy snad několik stovek (?) lidí, viděl jsem především školní mládež. No stále se mi zdá, že je mnohem lepší, že jsou ve městě. Tak nějak pod dozorem ( MP, kamerový systém ... ). Vedlejším efektem autobusů na náměstí je i to, že úklid se provádí "jedním vrzem" společně s náměstím. To chci vidět, jak bude město pečovat o budoucí terminál, když dnes není schopno posekat trávu na tzv. travnatém pruhu na brodské. Tam má tráva skoro půl metru, vypadá to hnusně a přitom je to všem na očích. Natož někde stranou za náměstím ...
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
Romane, souhlasím s většinou s vašich argumentů, ale bohužel neznám řešení, jak v rámci náměstí vyřešit čekárnu pro několik desítek a někdy i více cestujících. Navíc, když někteří majitelů obchodů si již dnes štěžují na postávání cestuájících před obchody. Ale jedno řešení by třeba bylo. Co třeba postavit uprostěd náměstí velkou pyramidu. Bude v ní čekárna pro cestující a třeba i muzeum egyptského umění.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
Není nutná velká čekárna, stačí pár skleněných přístřešků jako pro MHD v Praze. Řešit 30 milióny něco, co se dá vyřešit za pár set tisíc, mi přijde jako velké plýtvání. Zvlášť když ani to autobusové nádraží nepřináší jen samé klady, ale spoustu zaporů, již zde zmíněných. Jistě, přístřešky nejsou úplně ideální a nevyřeší 100%, ale já jsem vždy pro řešení, které za relativně málo peněz vyřeší 90% problémů, než pro řešení, které vyřeší za mnohonásobně více jen 95%. I proto, že se pak VŽDYCKY ukáže, že je dalších XXXX věcí, které nebyly vzaty v úvahu a těch 95% srazí na kolena na půlku.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
No za ty peníze, které bude město každoročně vydávat na odklízení sněhu a další údržbu a provoz terminálu by mohly být přístřešky na náměstí na každou sezonu nové.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
Pane Pravdo,
srovnávat pražskou MHD s doupravou v Chotěboři je tak trochu úsměvné. Přístřešky v Praze mohou být použitelné, neboť spoj jede snad nejpozději každých 15 minut. To se dá v mrazu i nějak přečkat, ale taková hodinka nebo i více, to je jiná liga. Jinak se už moc těším na skleněné bobky na náměstí... to bude skvost a jediněčné architektonické souznění.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
To byl jen příklad. Protože skleněné by vzhledově vadily nejméně. Mají samozřejmě spoustu jiných nevýhod, včetně toho, co píšete. Ale jak píší další přispěvatelé, před odjezdem nakupují, nestojí nutně hodinu venku. Pokud čekají delší dobu, vyplatí se jim zajít do restaurace na čaj, pokud kratší dobu, skleněný přístřešek stačí. I přes ty nevýhody je to pořád lepší řešení, než vyplýtvat 30 miliónů na něco, co rovněž nebude mít jen samé výhody. Ale neříkám, že to je jediné, a neříkám, že to je nejlepší řešení. Jen by se nemělo brát autobusové nádraží za hotovou věc jen proto, že před několika desítkami let ho někdo naplánoval. Je úplně jiná doba a úplně jiné potřeby a možnosti.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
Zajít na čaj mohu, pokud vím, kdy autobus přijede. Já zase nazavrhuji řešení autobusového nádraží i proto, že nemůžu zatím posoudit jeho klady. Neznám technické řešení, provozní souvislosti.. prostě chci dát nápadu šanci.
jen si někdy při čtení komentářů říkám, že kdyby všichni ti co stále jen kritizují (a není jich málo) také tak vystupovali i jindy, byla by Chotěboř možná o dost větší kus jinde. Stačí se podívat na účast na jednáních Zastupitelstva města. nebo o účast na veřejných besedách a i v anketách.
Možná by chtělo se někdy zamyslet, co pro rozvoj města mohu udělat já sám.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Roman má velkou pravdu
Zápory: 30 miliónů, roční náklady na údržbu, zmrtvění náměstí a obchodů, zvýšení vzdálenosti od doktorů a obchodů, zastavění volné plochy blízko centra, vhodné např. pro bytovou výstavbu.
Výhody: Přenesení autobusové dopravy mimo náměstí. Ovšem bez obchvatu (který nejspíš nebude) je to pro část spojů k ničemu, stejně přes náměstí pojedou. A těch spojů je podstatně méně, než v době, kdy tato myšlenka vznikala. Mně z toho vychází velká spousta úplně vyhozených peněz, které Chotěboř více potřebuje na mnoha jiných místech. A stavět něco jen proto, že na to možná dostane část peněz, se už opakovaně neosvědčilo. Nevím, jak to myslíte s tím zamyšlením se co udělat pro Chotěboř - já osobně pro Chotěboř nedělám málo.
Titulek: na nic
akce k ho..u.
Titulek: AN
Já teda za sebe jsem rozhodně pro přeložit autobusy mimo centrum a zklidnit dopravu na náměstí a třeba úplně bez aut teda mimo zásobování.Nicméně ne za cenu polovičatého řešení, kde se proinvestuje 30mega (viz. zimní stadion a jeho využití), když terminál tak, ale se sociálním zařízením, čekárnou a alespoň nějakým jednoduchým bufetem, no a samozřejmně vyřešit dopravní spojení.Samozřejmně zajímavé by bylo i řešení AN u vlakového, je to sice z ruky (což je v Brodě taky, ale dá se buď řešit zastávkou nebo MHD o kterém se vedli diskuze). No nicméně není to o tom vybudovat paskvil, ale trošku se zamyslet i nad souvisejícími věcmi.A možná úplně závěrem více než autobusák by nám tady prospělo koupaliště-není problém sice si zajet do Brodu nebo do Jihlavy, ale přeci jen rybníky moc koupatelný nejsou a každej taky nemá možnost do HB pořád jezdit.
Titulek: Vyhodnocení záměru
Pro vyhodnocení správnosti záměru by bylo potřeba mít k ruce například následující podklady:
1. Počet trvalých obyvatel bytů směřujících na náměstí a výsledky OBJEKTIVNÍ dotazníkové akce ohledně AUTOBUSOVÉ dopravy na náměstí. Jinými slovy - pokud na náměstí bydlí pár lidí a ještě některým nevadí konkrétně autobusová doprava (ne automobilová, ta není řešena přeložením pár zastávek autobusu mimo náměstí), pak se jedná o vynaložení neodpovídajících financí (jinde více potřebných) pro vylepšení podmínek pár lidí, zřejmě na úkor podmínek jiných lidí.
2. Měření emisí na náměstí s uvedením poměru emisí z aut a z autobusů. Jestliže autobusová doprava na náměstí udělá například 5% emisí z celkového objemu, je neefektivní vynakládat 30 miliónů na toto malé snížení.
3. Výsledky dotazníků podnikatelů na náměstí. Pokud podnikatelé investovali do svých prodejen a restaurací prostředky, zřejmě přinejmenším nebudou nadšeni tím, že přijdou o část zákazníků. Pochybuji o tom, že se na novém autobusovém nádraží někdo rozumně uživí jinak než jen ve stánku, protože průběžný příjem v té oblasti bude mít jen malý a nárazový před odjezdy bude nižší o to, kolik zákazníků zůstane do poslední chvíle nakupovat na náměstí. Pro cestující tak půjde o snížení komfortu nakupování, přitom to, co zatím náměstí neposkytuje (ochranu před nepříznivými povětrnostními podmínkami), se dá řešit jinými, levnějšími způsoby přímo na náměstí.
4. Pravděpodobnost zřízení obchvatu za další desítky miliónů korun. A efektivita samotného obchvatu - přínos versus náklady. Protože pokud k obchvatu nedojde, bude přínos autobusového nádraží ještě nižší, ať už je teď jakýkoliv. Jistota obchvatu asi není, takže je lepším řešením postavit nejdřív čekárnu/zastávkové přístřešky na náměstí a teprve po postavení obchvatu řešit přeložení autobusového nádraží na základě nových údajů.
Titulek: Re:Vyhodnocení záměru
v podstatě souhlas. pravda má pravdu :-)
Titulek: Re:Vyhodnocení záměru
Já myslím, že podíl hluku a emisí autobusů rozhodně není ani 1 slovy jedno procento z celkového objemu!!! Stále zřetelněji vidím čekárnu v prostorách budovy MÚ.
Titulek: boha jeho
Můžete mi říct, o čem se tady bavíme? Klasický chotěbořský zvyk. Někdo vymyslí že bude stát autobusové nádraží, hodí to "do placu", najednou se zvedne vlna odporu, především od mimochotěbořských občanů. Pak se to nepovede zrealizovat a nejpozději do roka a do dne, někdo na stránkách ichotebor bude rozumbradovat, jaktože se to v Chotěboři nepovedlo, když to bylo tak pěkně nastartované. Vzpomeňte si na kauzu umělá tráva. Kolik z vás, mělo kecy proti a kolik z vás se teď hloupě ptá, proč tady ta tráva není. To už je přes hranici označení "chotěbořská povaha". To už hraničí s označením chotěbořský(mimochotěbořský)hovadizmus. Pro neznalce, hovadizmus je termín uvedený do praxe lidmi kolem V+W. Leckteré vaše argumenty, jsou jenom známkou pokročilé grafomanie, píšete jenom abyste to mohl po sobě číst, pane Pravdo.
Titulek: Re:boha jeho
Satanasi - nechtěl jsem vůbec reagovat, ale máš 1000 bodů. Je to skutečně tak. |A zase to začne znovu - úvahy, dlouhé články, pitomosti atd...
Titulek: Skutečné řešení
Lepší by bylo zapomenout na plány našich předků z poloviny minulého století a začít přemýšlet o skutečném obchvatu. Nejen o přeložení silnice z pod oken jednoho o sto metrů dále pod okna jiného. Přemýšlet co za dvacet nebo už deset let, aby našim dětem nezůstaly zase jen ty vize bývalých soudruhů. Stačí, že nám tu po nich zůstala početná nepřizpůsobivá skupina.
Titulek: Re:boha jeho
Já jen uvažuji, že pro skutečné posouzení neznám podklady a nevím, zda je znáte Vy nebo ostatní. Možná existují a možná je stav tak neúnosný, že opravdu neexistuje jiné řešení než autobusové nádraží za 30 miliónů. Já o tom pochybuji, ale na to mám právo. A mám i právo vyjádřit názor.
Pokud by podklady ukázaly, že autobusové nádraží významně přispěje Chotěboři, tak proč ne, pokud na to má. Ale pokud by seriózní průzkum a podklady ukázaly, že to prakticky ničemu nepomůže, lze zvážit investici do jiných oblastí, včetně umělé trávy nebo bazénu, po kterém volá ve vedlejší anketě 45% hlasujících. Vy si doma koupíte autobus, když víte, že jednou ročně vezete celé příbuzenstvo k babičce na narozeniny? Nebo si radši koupíte Fabii, opravíte vrata garáže, spravíte chodník, natřete plot a na ty narozeniny si autobus na den pronajmete? Chotěboř nemůže mít vše, co v ní někdo (kdokoliv) vymyslí. Musí se pečlivě zvažovat přínos proti ceně. Výhody proti nevýhodám. Nemůže mít autobusové nádraží za 30 miliónů, aniž by jí ty peníze nechyběly jinde. Když to postavím jednoduše - chcete radši autobusové nádraží nebo bazén? Jistě, otázka nestojí přímo takto. Ale měla by stát podobně, když město/zastupitelé plánují a hlasují.
Titulek: Re:Re:boha jeho
opět souhlasím s pravdou a má tentokrát mojí podporu :-)
Titulek: Re:Re:Re:boha jeho
ví někdo něco o plánované městské hromadné dopravě? bude-nebude? je to ještě aktuální?
Titulek: Re:Re:boha jeho
No...pane Pravdo, já ty potřebné informace nemám a tak raději dopředu nic nepředjímám. Někdy mám pocit, že mnoho obyvatel je proti, ať se jedná o cokoliv. Sám víte, že nikdy žádné ideální řešení neexistuje. Vše má své klady a své zápory.
Mé zamyšlení nad tím, co může každý udělat pro rozvoj města, nebylo myšleno osobně, ale obecně. Je mnoho kritiků, ale málo těch, kteří dělají i něco nejen pro sebe. A za to jim patří velký dík. Děkuji i Vám a to přesto, že s Vámi v mnoha věcech prostě nemohu souhlasit. Ale na to mám právo.
Titulek: Re:Re:Re:boha jeho
Když nemáte informace, zavřete zobáky, nebo si pište domů. Očekávám další rozbory a žádám redakci, aby ty bláboly stopla.
Titulek: Re:Re:Re:Re:boha jeho
Teda Pepane, už jsem od tebe četl daleko lepší příspěvek - #9 je jednička ! Ale vážně - lepší zastávka pro autobusy za 30 mega je podle mého nepoučeného názoru poněkud zbytečně velké sousto pro městečko naší velikosti, notabene budované HLAVNĚ pro občany okolních obcí, které na autobusák nepřidají ani korunu.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:boha jeho
Teda Jirko, nevybavuje se ti taky, že město platí pouze asi 75%. O čem potom hovoříme - neber to !!!
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:boha jeho
Co to blábolím, město platí pouze 25%
Titulek:
Souhlasím s panem Pravdou, autobusové nádraží už není v současnosti to, co by Chotěboři nutně chybělo a jeho postavení určitě mnoha lidem neprospěje, provoz na náměstí o mnoho neklesne, dojíždějící budou spíš nadávat, že to mají o kus dál a kvůli tomu si např. nestihli obejít obchody. Drobní podnikatelé, kteří mají své provozovny na náměstí také nebudou nadšeni. U pana Pravdy oceňuji také to, že se neustále bije za rodnou Chotěboř , ve které už dávno nebydlí a jako jediný přispěvatel této diskuze se nebojí představit celým jménem. Ani já nemám tu odvahu.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:boha jeho
Teda pane Císaři,
Váš výrok "notabene budované HLAVNĚ pro občany okolních obcí, které na autobusák nepřidají ani korunu" je sice částečně pravdivý, ale zcela z Vaší strany nepochopitelný. Sám víte, že Chotěboř se nezávisle na okolních obcích rozvíjet nemůže. A to včetně určité závislosti jak zaměstnavatelů, tak obchodníků právě na občanech jiných obcí. Ale autobudové nádraží nevyužívají přeci jen tito občané, ale i občané Chotěboře. Stačí se podívat na počet dojíždějicích žáků a studentů.
Pokud přistoupím na Vaši argumentaci, že okolní obce nepřispějí na vybudování autobusáku ani korunou, tak se ptám, jak je možné, že se několikrát již stalo že určité malé obce nedostaly žádný podíl na výnosu z DPH a dani z příjmu. Copak občané těchto obcí neplatili daně, nepracovali? Je zcela tedy možná i argumentace, že už dávno na toto zařízení přispěly.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:boha jeho
O rozdělení daní, ale nerozhodují naši zastupitelé, zatímco o minálu ano.
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:boha jeho
o terminálu
Titulek: K přečtení a zamyšlení?
Po přečtení těchto článků:
http://www.estav.cz/zpravy/nove/ceske-budejovice-autobusove-nadrazi.html
(plus viz odkazy na další články o autobusových nádražích z jiných měst na konci stránky)
by mne docela zajímalo:
-- kolik lidí a spojů denně (týdně) využije nové autobusové nádraži?
-- proč docela velká plocha v centru Chotěboře musí být určena (pouze?) pro nádraži? Nebylo by lepší využití?
... atd. ...
Osobně jsem PROTI současnému navrhovanému řešení!
Titulek: K přečtení a zamyšlení?
majkl má pravdu!
Titulek: Re:K přečtení a zamyšlení?
Pánové a asi i dámo, když protestujete, viděl z vás někdo projekt ?
Neviděl že, takže hovoříte o domněnkách - gratuluju, opět styl po chotěbořsku - bla-bla-bla, jen když budu proti....
Titulek: Re:Re:K přečtení a zamyšlení?
Zhruba to jsem chtěl říci svým příspěvkem. Díky Pepane.
Titulek: Re:Re:K přečtení a zamyšlení?
Projekt jsem tedy opravdu neviděla, ale PROTI jsem proto, že mě osobně jsou prospěšné autobusové zastávky na náměstí. Neprotestuji jen tak, abych byla proti!
Titulek: Re:Re:Re:K přečtení a zamyšlení?
Já zase podporuju stanoviště autobusů mimo náměstí včetně zázemí jako je to ve většině měst. Tím neberu názor ostatním. Končíme ne??
Titulek:
Ne:)terve zaciname..xD