Změny určené klientům Odboru dopravy na MěÚ
Datum: 5. červen 2009, 12:04
Autor: Michaela Pavlasová
Rubrika: Radniční okénko
První týden v měsíci červnu byl zkušebně zprovozněn nový vyvolávací systém pro klienty odboru dopravy městského úřadu Chotěboř, a to na oddělení registru vozidel a řidičských průkazů.
Vyvolávací systém je rozsáhlý, spolehlivý a komfortní systém pro automatizované odbavování velkého množství klientů. Řeší problém čekajících na obsloužení u jednotlivých přepážek. Při příchodu do čekací haly si každý klient podle agendy, kterou chce vyřídit, vyzvedne u vydávacího zařízení pořadový lístek. Na tomto lístku je vytištěno jeho pořadové číslo, čas příchodu, číslo přepážky, u které bude odbaven a další informace např. počet lidí, čekajících na vyřízení před ním.
Klient sleduje při čekání hlavní displeje v čekacím prostoru, na kterých se zobrazují pořadová čísla, podle kterých mají být u jednotlivých přepážek obslouženi. Současně s pořadovým číslem se na hlavním displeji zobrazí i číslo přepážky, ke které se má dostavit. Pořadové číslo klienta se zobrazí i na přepážkovém displeji u přepážky. Další výhodou vyvolávacího systému je možnost objednat se na určitý den a hodinu a tím, naplánovat svoji návštěvu úřadu a spojit ji s vyřízením dalších záležitostí ve městě.
Toto objednání lze učinit na internetových stránkách města www.chotebor.cz a naplánovat až na dobu třiceti dnů předem. Klient při internetovém objednání obdrží kód, který zadá při svém příchodu v určený čas do vydávacího zařízení pro lístky a systém sám ho zařadí do fronty čekajících tak, aby byl obsloužen přednostně.
Protože víme, že dva úřední dny v týdnu pro vyřizování potřeb klientů nestačí, a přestože musíme zajistit další agendy, které nám byly svěřeny, nabízíme jako alternativu další úřední den, a to pátek. S přihlédnutím na výkon ostatních agend bude páteční den zatím částečně omezen na provoz nejžádanějších služeb Registru vozidel I a Registr řidičů II. Na všechny tyto dny bude možné objednat se s časovým předstihem. Činnost nového systém budeme sledovat a vyhodnocovat a případně nabízené páteční služby rozšíříme.
Další novinkou, kterou chceme zlepšit spolupráci s našimi klienty odboru dopravy, je možnost nalézt na stránkách města - v sekci městský úřad, pod ikonou „Odbor dopravy info.“, novou službu pro klienty, kteří požádali o vystavení nového řidičského průkazu a čekají na jeho vyhotovení státní tiskárnou cenin. Zde si ověří, zda-li je jejich řidičský průkaz již připraven a mohou si ho přijít vyzvednout, aniž by museli telefonovat či chodit se dotazovat přímo na úřad, odbor dopravy a SH.
Vymezení služeb v vyvolávacím systému.
Registr vozidel I
zaregistrování vozidla, leasingové smlouvy
změna vlastníka a provozovatele vozidla
VÝVOZ - odhlášení vozidla do zahraničí
dočasné vyřazení vozidla z registru
ztráta nebo odcizení ORV část I (dříve malý tech. průkaz)
ztráta nebo odcizení registrační značky (SPZ)
autobazary
tažná zařízení
změna barvy
výpis dat z registru vozidel
Registr vozidel II
trvalé vyřazení vozidla
přestavba a stavba vozidla i změna typu motoru a karoserie
DOVOZ - schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného vozidla
změna rozměrů pneu
ztráta nebo odcizení ORV část II ( dříve velký technický průkaz)
pohon na zkapalněný plyn (LPG, CNG)
Registr řidičů I
paměťové karty do digitálních tachografů i se souběžnou žádostí o vydání řidičského průkazu
osvědčení profesní způsobilosti řidiče
Registr řidičů II
příjem žádostí o řidičský průkaz
výdej hotového nového řidičského průkazu
vydání mezinárodního řidičského průkazu
Bc. Pavel Málek
Vedoucí odboru dopravy a SH.