Komentáře:
Titulek: Alarmujici teprve bude
az se letos odstehuju ja :-D
Titulek: A ČÍM JE MĚSTO LÁKÁ?
staví stejně pořád ti samí....mladí lidé nemají peníze na bydlení!ti utíkají za prací do velkých měst!kde jsou nějaké odrazové byty pro mladé???stejně všichni víme o čem to je ...
Titulek:
Tak tak, mě by taky zajímalo kde mají čerství absolventi škol hledat práci v Chotěboři, bydlení s tim jde ruku v ruce. Já osobně po škole taky plánuju se odstěhovat, protože tady jednoduše řečeno chcípnul pes. Docela rád bych věděl proč se sem těch 120 lidí přistěhovalo :)
Titulek:
Tak to je skoro jisté, že Chotěboř nikdy 10000 hranici těžko někdy překročí. Děti se sice rodí, spousta mladých lidí odchází, neboť Chotěboř je slušně řečeno velmi chudý kraj
Titulek:
Ani se nedivím, těm, kteří se odtus stěhují za lepší prací a bydlením.Přiznejme si že taková práce v GCE,Tenezu,Nate nebo Službách není moc příjemná a ne za moc peněz.S bydlením je to problém, pokud nemáte velký rodinný dům, kde bydlíte s rodiči a po vystudování a příchodu do zamšstnání nemáte alespoň nějaké místo pro soukromí.Pak stačí pouze přidávat rodičům na bydlení a strav, což se zase po stránce finanční vyplatí.No záleží také na výši vašeho platu a okolnostech.Je to celkově bída no :)
Titulek: !!!!!!!!!
A kolik lidí vlastně žije v Praze a bydliště má napsané na CH. ? Znám spostu takových.
Titulek: re: kujon
Tak, tak, co tady? Nástupní plat, který bych dost možná dostal v Chotěboři s vysokoškolským titulem mám v Praze v druhém ročníku vysoké školy (skoro ;-))...
Titulek: Všichni máte pravdu, ale ...
Všichni máte pravdu, ale skutečností je, že toto je a vždycky byl problém všech malých měst ( až na vyjímky ). Co jsem na světě, tak se pořád víc lidí stěhuje do Prahy, než z Prahy. Nějaká snaha o lepší nabídku pro obyvatele počet lidí nezvýší ( viz. příklad z viditelnymacek.cz městě Rumburku bylo loni během roku průměrně 550 nezaměstnaných. V prosinci 2005 otevřeli slavnostně továrnu zahraničního investora na základě investičních pobídek za cca 330 mil Kč.
V současné době je v našem městě cca 850 nezaměstnaných. Město má přibližně 10.000 obyvatel. )
Titulek: Utíká kdo jen trochu může
Není divu, město nic nedělá pro to aby zde byli lidé spojeni. Nějaké ty populistické akce, kterými se naši pomazaní zviditelňují tu nikoho neudrží. Úřad se zabývá jen sám sebou, rozrostl se do obludných rozměrů, místní podnikatelé se likvidují, jak to jen jde. Vytvářejí se zbytečná místa pro známé a peníze na zimní údržbu chybí. A to je jen zlomek toho co se děje. Chytrej kdo utíká.
Titulek: Kdo se sem mohl přistěhovat?
Možná to budou romové, jinak nevím co by tu kdo hledal.
Titulek: Nekdo se najde
V okruhu mych znamych je par lidi, kteri se sem prestehovat chteji a hadejte odkud: z Prahy. Jsou to sice vyjimky, ale to co je sem tahne je krasna priroda a klid. Platovy prumer v nasem regionu sice nestoji za nic ale vzdycky kazdemu nemusi jit jen o penize (hlavne tedy tem co uz maji vydelano nebo maji to stesti, ze jejich zamestnani neni roboprace 5x8h tydne :)...
Titulek: Já bych se i přistěhoval
Znám několik lidí, kteří mají trvalé bydliště v Cho, ale pracují a bydlí v Praze. Vím, že naopak moje teta se strejdou půjdou na důchod do Cho. Ale platy jsou jen část problému. Člověk by překousl nižší plat a nějak zvládl i bydlení, zvlášť když náklady na bydlení v Cho jsou celkově nižší (platím hypotéku 14 tisíc, do fondu oprav a na spotřebu elektriky, plynu, vody a internetu dalších 9 tisíc čistého měsíčně). Líbí se mi, že spoustu lidí znám, kdežto v Praze nepoznávám sousedy ze vchodu ani po pěti letech. Líbí se mi, že jsem v Cho za deset minut na sjezdovce, za pět minut na hřišti, za 5 minut v kulturáku. Příroda, vzpomínky, kamarádi, akce - to všechno mě táhne domů (tedy do Cho, i po 10 letech v Praze říkám domů do Cho). Věděl bych v Cho o nejméně třech pracovních pozicích, které bych si pro sebe dovedl představit. Ale co těžko zkousnu a předpokládám i řada dalších, je beznaděj něco ovlivnit a cítit se v městě vítaný, ta určitá maloměšťáckost, politikaření a lobování o to trapnější, že průhledné. Ta rezignace na snahu o změnu je vidět ze spousty komentářů (viz diskuse jídelna, kino, zimák, brodská, ...) a samozřejmě slyšet po městě. Vedení města a MÚ zrovna nevytvářejí nadstandardní dojem otevřenosti, efektivnosti, racionality, schopnosti, flexibility, nadšení, leadershipu, sebereflexe, ... Jasně, to je problém drtivé většiny měst. A dá se říci, že na tom Chotěboř je v porovnání s řadou měst ještě dobře, protože řada věcí se vedení a MÚ podařila. Ale když on ten lehký nadprůměr pořád nestačí, určitě ne k tomu, aby se do Chotěboře naopak lidi stěhovali. A tak vystěhovávání zejména VŠ lidi má samozřejmě i vliv na to, že Chotěboř těžko bude sama od sebe městem bohatým a úspěšným, to se docela vylučuje, protože jen schopní lidé vytvářející hodnoty a aktivity obohatí město a učiní ho úspěšným a zajímavým.
Titulek: Re: Já bych se i přistěhoval
Tuším co tím chceš říct, ale jsem přesvědčen, že na prvním místě bude vždy reálná možnost výdělku, potom dlouho nic, potom opět výdělek a až za tím všechny flexibility vedení města atd. Pokud budou v tisku vycházet inzeráty typu: NATE a.s. Chotěboř přijmeme VŠ specialistu na to a to, nástupní plat 45.000 Kč, tak se směr stěhování otočí. To se ale jen tak nestane. Myslím si, že takto je to všude na světě, pouze lepší dopravní obslužnost v jiných státech vede k tomu, že VŠ odborníci atd. bydlí třeba i 100 km od místa pracoviště ( třeba Německo, možná i Rakousko ). Pokud by vedla z Chotěboře dálnice až do Prahy a ty bys tam dojel za hodinu, tak tady budeš bydlet a v Praze dělat - a tvůj plat, vydělaný v Praze zprostředkovaně oživí tvoje bydliště. A takto by to provádělo několik set lidí z Chotěboře. Práce v metropoli, bydlení v klidu. Naprosto nelze nějakou aktivitou města sem lidi přilákat ( bazén, sportoviště ) - to jsou aktivity pro starousedlíky a město je může budovat a provozovat, pokud na ně má peníze. Podívej se v jakých dírách bydlí lidi kolem Prahy - to jsou vesnice s jednou hospodou - něco jako Svinný. Ale dopravní dostupnost 30 min a proto tam bydlí, a nekoukaj jestli tam je bazén nebo DOLBY kino. Takže v takové Jesenici u Prahy nikdo nebydlí proto, že je tam moderní škola a pokroková radnice - tam bydlí, že to maj blízko do Prahy. A Praha je fenomén, který jen tak nezmizí - o tom se přesvědčilo Brno, se svými velkoměstskými ambicemi - a co myslíš - stěhujií se lidi z Prahy do Brna anebo naopak?
Titulek: Silnice, průmyslová zóna
Z výše uvedených důvodů tlačíme na zrychlení silničního spojení do Havlíčkova Brodu a dál na dálnici. Kraj má v této oblasti jiné priority, zejména v okrese Třebíč jsou silnice mnohem horší než u nás. Kdybychom patřili pod Pardubice, tak bychom se spojení na HB a dálnici nedočkali nikdy, protože prakticky celá silnice by vedla po území jiného kraje, hranice by byla u železničního přejezdu na Lapíkově. Získali jsme dotaci na vybudování inženýrských sítí v průmyslové zóně, ale větší místní firmy tím moc nadšené nejsou. Snad jako jediní neprotestujeme proti vysokorychlostnímu železničnímu koridoru, protože je šance, že by tu byl sjezd na naše nádraží a že by tu mohly jezdit i nákladní vlaky a klasické rychlíky. Spolu s Podoubravím investujeme do posílení kapacity komunikačních sítí. Letiště pro nějaké aerotaxi tu také je. A střední školy si hýčkáme jako oko v hlavě a před sloučením je bráníme pomalu vlastními těly. Jiná města už tento boj s krajem dávno prohrála. Brzy bude k dispozici další lokalita pro výstavbu rodinných domků. To všechno děláme pro udržení a vznik zajímavých pracovních příležitostí, aby všichni nemuseli jezdit za dobře placenou prací až do Prahy.Připravujeme projekt na oživení cestovního ruchu, který by znamenal další pracovní příležitosti ve službách. Nápadů by bylo dost, ale chybí finance a hlavně partneři. Město samo vše neutáhne.
Titulek: Samozřejmě máš pravdu
Výdělek je nejpodstatnější. Ale ty inzeráty se neobjeví samy od sebe, jako ojedinělý výkřik. (Navíc pochybuju, že bych se svými zkušenostmi ve svém oboru byl něco platný většině firem v Cho, podobně na tom bude velká část ostatních. To prostředí je jiné a já tady zdálky sice rádoby chytře radím, ale v podnikatelském prostředí malého města bych se nejspíš sám jako podnikatel ani neuživil, protože jsem už prostě zaměřen jinak, na práci v americkém počítačovém kolosu. Nemluvě o mém neslavném pokusu s podnikáním v roce 93-4.) Já to beru tak, že protože vedení města nemůže ovlivnit ty inzeráty a úspěšnost firem, musí se pokusit ovlivnit alespoň to, co může, tedy prostředí města, jak lidé město vnímají. Nemyslím bazény apod., i když částečně i to. Myslím atmosféru snahy, nadšení, rozvoje, otevřenosti, rovnosti, táhnutí za jeden provaz, ... Vedení, motivace, vize. Možná to zní tak naivně, ale já se dnes a denně přesvědčuju, že není potřeba tolik peněz, když se lidi správně vedou a motivují. Každý by měl dělat co může. Když se to složí dohromady, může to něco znamenat. Ale nejsem sám, kdo nemá pocit, že by se dlouhodobě městu tohle dařilo. Jinak do Cho to je už teď hodina a čtvrt, v zimě o něco déle, navíc není zdaleka nutné jezdit každý den, protože moje práce se z půlky dá dělat z domu, ale přesto mi něco chybí k tomu bydlení v Cho.
Titulek:
Omlouvám se panu Linhartovi, můj tykací příspěvek jsem psal souběžně s jeho, ale odpovídal jsem Romanovi. Ještě tedy odpovím panu Linhartovi. Nebude to dlouhé. Vymýšlet od stolu nereálné projekty na zelené louce nestačí. Čekat na peníze a partnery nestačí. To umí každý. Zastupitelstvo opakovaně prokázalo, že realistický přístup není jeho silná stránka. A čas na čekání už taky není.
Titulek: Čekáni
Město skutečně pořád na něco čeká, připravuje, jak říká místostarosta, ale nikde nic. Silnice do Brodu nic nespasí, nechápu, proč se s tímhle nápadem pořád operuje. Představuje si snad vedení města, že okamžitě po dokončení komunikace se pohrnou investoři? V linii D1 je takových měst a obcí jako Chotěboř dost, tak proč zrovna Chotěboř.
Zajímaly by nás možná projekty na oživení cestovního ruchu. Uvedu příklad, který už dávno zasloužil řešení: Kdo nezná Doubravské údolí, netuší, o co přichází, ale např. na Bílku chybí alespoň informační cedule, že se zde něco takového nachází. Možná by zastavilo víc aut, víc lidí by se chtělo občerstvit, víc lidí by našlo tím pádem práci. Je mi jasné, že z hlediska ekologie nic moc, ale chce-li být město a okolí atraktivní, proč se nesnaží krásný kus toku řeky přiblížit lidem víc.
Bylo by dobré, kdyby pan Linhart konečně slezl z višně a viděl svět jinak.
Titulek: Doubravka
Nápad s cedulí na Bílku je velmi dobrý!
Titulek: Cedule na Bílku
Nápad je dobrý, ale!! Opravdu by tam tu ceduli mělo stavět město? Kdo na tom může v první fázi bezprostředně vydělat? Především majitelé hospod v Bílku - já tam mít hospodu tak ta cedule už tam dávno je. Něco jako - "Přijďte se osvěžit po krásné procházce v unikátním kaňonu bla, bla, bla ... víno, limo, likéry .... ".
Titulek: Cedule
Díky za podporu, Romane.
Titulek: Proč Chotěboř upadá a stagnuje?
Dlohodobě se zajímám o to, proč se v Chotěboři počet obyvatel snižuje a došla jsem k následujícím bodům:
- neexistující podpora rozvoje nového bydlení pro mladé rodiny,
- nedostatek volných bytů (s tím ale bec moc nenadělá - jedině, že by se pustilo do stavby bytů, na což nemá peníze a dotace již zřejmě nedostane)
- žalostný a trvalý nedostatek stavebních pozemků pro stavbu rodinných domů,
- byrokratické postoje vedoucího územního plánování, který se snaží uměle udržovat nedostatek stavebních parcel (kdo z toho má prospěch?)
Vzhledem k tomu, jaká je v Chotěnboři zanedbatelná nezaměstnanost to rzhodně nebude jenom tím, že v Praze jsou vyšší příjmy. I mnoho lidí prascujících v Chotěboři si může dovolit splácet hypotéku na rodinný dům a mnozí by to i udělali. Jinak si neumím vysvětlit fakt, že tito bývalí chotěbořští občané pracují stále v Chotěboři nebo zde mají firmy, ale bydlí někde v okolních vesnicích a maloměstech, které z toho profitují. To ani nemluvím o tom, že kromě odlivu občanů samozřejmě dochází i k odlivu daní a tím i peněz pro město Chotěboř.