Přestavba komplikuje výuku mladých umělců
Datum: 23. únor 2008, 16:36
Autor: Martina Hromádková
Rubrika: Základní umělecká škola
Rekonstrukce staré radnice, která slouží jako domovské sídlo chotěbořské Základní umělecké školy, se protáhne téměř o rok. Město navíc přišlo o velkou část dotace, protože nestihlo dokončit stavbu v roce 2007.
Původně měla být stará radnice přestavěna a předána zpět do rukou ZUŠ ke 30. listopadu loňského roku. Kvůli prohnilému krovu a narušení obvodového zdiva pod střechou se však stavební práce protáhnou až do 30. září roku letošního.
„Je to nejsložitější rekonstrukce, jakou kdy město dělalo,“ přiznává starosta Chotěboře Tomáš Škaryd.
Pozastavení stavebních prácí a tvorba nového projektu rekonstrukci zdrželo, Chotěboř tak prostavěla pouze třetinu státní dotace. „Zbytek přestavby budeme muset uhradit z městského rozpočtu,“ potvrdil starosta.
Žákům ZUŠ v náhradních prostorách ubíhá už druhé pololetí a patrně zde zahájí i následující školní rok.
Vyučované obory jsou provizorně rozdělené do dvou základních škol v Chotěboři, ředitelství společně s výtvarným oborem sídlí v budově bývalého bytového družstva. „Situace se pro nás samozřejmě stala velice nepříjemnou, musíme přizpůsobit provoz podmínkám obou škol, náš pracovní kolektiv je roztříštěný a špatně se spolupracuje,“ vypočítává ředitel ZUŠ Milan Moc.
Pedagogové jsou podle něj často nuceni improvizovat, jelikož jim chybí materiály a pomůcky pro výuku.
„Je to takový nemotivující prostředí, jsme tady v podstatě na návštěvě a nemáme tu nic svého. S narušením výuky se počítalo, jenom jsme nepočítali, že to bude trvat tak dlouho,“ konstatoval učitel klavíru Josef Secký.
Učitelka Věra Fialová, která dává lekce flétny, houslí a violy to vidí podobně: „Když učím, tak potřebuju svobodu. V původních prostorách jsme mohli řešit věci operativně, tady jsme omezeni cizí budovou a časem, kdy se v ní můžeme pohybovat.“
Jiné prostředí je problém i pro samotné žáky. Za standardního chodu ZUŠ museli vždy nacvičit svou pasáž na vystoupení, zatímco v náhradních prostorách je možnost koncertů značně omezená. „Když děti nevystupují, nemají dostatečnou motivaci a nevidí výsledky tvrdé práce, do které je nutíme, takže nám začínají stagnovat,“ poznamenal učitel Secký.
„Mně provizorní prostory problém nedělají. Pochopitelně v nich je horší akustika a není to tam tolik útulný jako v ZUŠ, ale chod orchestru to nijak nenarušuje,“ zmínil se sedmnáctiletý Radek Joska, který sedm let dochází na hodiny klarinetu.
Výuka hry na housle probíhá mezi školními lavicemi a vitrínami s ukázkou zkamenělin.
Komentáře:
Komentář byl správcem této sekce smazán.
Komentář byl správcem této sekce smazán.
Titulek: neskutečné
intervali mezi jednotlivými opravy jsou zdlouhavé!! nepřísné a nevyhnutelně oblistorní!
Titulek: zrychlení rekonstrukce ?
ačkoli si myslím, že práce na budově je pomalá souhlasím s rokonstrukcí budovy.
Komentář byl správcem této sekce smazán.
Titulek:
jéé!já sem na tý fotce...to ani nevim