Minule jsem se pokusil o analýzu důvodů neutěšené dopravní situace v Chotěboři i toho proč si myslím, že průtah nic neřeší. A abych nebyl nařčen z populismu, pokusím se o nějaký ten bláznivý nápad.
Co kdybychom se místo budování přeložky pokusili tok automobilů více rozptýlit po Chotěboři. Parkoviště na místě tržnice s vjezdem z ulice Krále Jana a výjezdem do ulice V Drážkách, tak jak je plánováno. Dostatečný autobusový terminál a záchytné parkoviště na místě bývalého obecňáku. Aby to mělo smysl, musí být zabráněno návratu dopravních prostředků na současný hlavní tah. Udělejme z ulice Fominova od křižovatky s ulicí Krále Jana jednosměrku. Stačilo by padesát metrů k první odbočce vpravo do ulice Mezibranská. Ostatně jednosměrky jsou dobrý nástroj na regulaci a usměrnění dopravy. Zároveň musí být zabráněno průjezdu Lazební ulicí na náměstí, zřejmě zákazem vjezdu v obou směrech. Lazební ulice by měla sloužit pouze ke svedení dopravy z ulic Mezibranská, Rybní a Sladovnická zpátky na Fominovu ulici. Auta a autobusy využívající parkoviště a terminál tak budou nucena využívat ulice Za vlasárnou a Chotěbořova ve směru od Prahy, ulici Západní ve směru na Havlíčkův Brod a ulici V Drážkách pro směr na Ždírec a Bezděkov. Muselo by se také upravit vedení hlavních a vedlejších komunikací proti současnému stavu. Hlavní komunikace by měla být ulice V drážkách, pokračovat částí ulice Fominova a dále ulicí Západní.
Proto si také myslím, že je dobrým nápadem pokus o zavedení městské dopravy v Chotěboři. Vítám, že zastupitelstvo schválilo na svém zasedání 2. května zpracování projektové dokumentace. Můžeme pak náměstí a ulici Trčků z Lípy pro dopravu úplně uzavřít nebo zavést tak vysoké parkovné, aby tam zajížděl jen ten, kdo to opravdu životně potřebuje. A město by nemuselo platit pronájem za parkoviště před městským úřadem. Také bych doporučil uvažovat na místě bývalého obecňáku s prodejnou potravin.
Jsem ochoten se podělit o část nepříznivých vlivu z dopravy s obyvateli ulice Palackého a náměstí, ale nikoli převzít jejich plnou část. Není řešením přenést dopravu někomu ze zápraží druhému pod okno. To by bylo možné před léty, když ještě nebyly postaveny panelové domy proti Doubravce a nabyla nová výstavba u Nádržky, ale ne za současné situace. A jestliže to někdo pokládá za dobré řešení, ať si laskavě naplánuje průtah sobě pod okny. Navíc navrhovaný průtah řeší pouze situaci na polovině tahu Chotěboří. Vždyť obyvatelé ulic Havlíčkova, Krále Jana a Herrmannova mají stejný problém s dopravou jako od knihovny dolů. A to plánovaný průtah vůbec, ale vůbec neřeší.
Samozřejmě ani řešení a rozptýlením dopravy není zdaleka ideální. Je to řešení na přechodnou dobu. Protože individuální automobilová doprava i dálková nákladní automobilová doprava jsou do budoucna neudržitelné. Podřezáváme si tím nejen větev, na které sedíme, ale rovnou celý strom.
Pokud bude někoho zajímat, proč si to myslím, může se mi ozvat na e-mail ladislav.patek[zavinac]atlas.cz. Rád se sním, podělím o materiály, ze kterých čerpám.
Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.
Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky