Silniční průtah přes Chotěboř potřetí

Datum: 6. červen 2007, 06:00
Autor: Ladislav Pátek
Rubrika: Náš region

Minule jsem se pokusil o analýzu důvodů neutěšené dopravní situace v Chotěboři i toho proč si myslím, že průtah nic neřeší. A abych nebyl nařčen z populismu, pokusím se o nějaký ten bláznivý nápad.

Co kdybychom se místo budování přeložky pokusili tok automobilů více rozptýlit po Chotěboři. Parkoviště na místě tržnice s vjezdem z ulice Krále Jana a výjezdem do ulice V Drážkách, tak jak je plánováno. Dostatečný autobusový terminál a záchytné parkoviště na místě bývalého obecňáku. Aby to mělo smysl, musí být zabráněno návratu dopravních prostředků na současný hlavní tah. Udělejme z ulice Fominova od křižovatky s ulicí Krále Jana jednosměrku. Stačilo by padesát metrů k první odbočce vpravo do ulice Mezibranská. Ostatně jednosměrky jsou dobrý nástroj na regulaci a usměrnění dopravy. Zároveň musí být zabráněno průjezdu Lazební ulicí na náměstí, zřejmě zákazem vjezdu v obou směrech. Lazební ulice by měla sloužit pouze ke svedení dopravy z ulic Mezibranská, Rybní a Sladovnická zpátky na Fominovu ulici. Auta a autobusy využívající parkoviště a terminál tak budou nucena využívat ulice Za vlasárnou a Chotěbořova ve směru od Prahy, ulici Západní ve směru na Havlíčkův Brod a ulici V Drážkách pro směr na Ždírec a Bezděkov. Muselo by se také upravit vedení hlavních a vedlejších komunikací proti současnému stavu. Hlavní komunikace by měla být ulice V drážkách, pokračovat částí ulice Fominova a dále ulicí Západní.

Proto si také myslím, že je dobrým nápadem pokus o zavedení městské dopravy v Chotěboři. Vítám, že zastupitelstvo schválilo na svém zasedání 2. května zpracování projektové dokumentace. Můžeme pak náměstí a ulici Trčků z Lípy pro dopravu úplně uzavřít nebo zavést tak vysoké parkovné, aby tam zajížděl jen ten, kdo to opravdu životně potřebuje. A město by nemuselo platit pronájem za parkoviště před městským úřadem. Také bych doporučil uvažovat na místě bývalého obecňáku s prodejnou potravin.

Jsem ochoten se podělit o část nepříznivých vlivu z dopravy s obyvateli ulice Palackého a náměstí, ale nikoli převzít jejich plnou část. Není řešením přenést dopravu někomu ze zápraží druhému pod okno. To by bylo možné před léty, když ještě nebyly postaveny panelové domy proti Doubravce a nabyla nová výstavba u Nádržky, ale ne za současné situace. A jestliže to někdo pokládá za dobré řešení, ať si laskavě naplánuje průtah sobě pod okny. Navíc navrhovaný průtah řeší pouze situaci na polovině tahu Chotěboří. Vždyť obyvatelé ulic Havlíčkova, Krále Jana a Herrmannova mají stejný problém s dopravou jako od knihovny dolů. A to plánovaný průtah vůbec, ale vůbec neřeší.

Samozřejmě ani řešení a rozptýlením dopravy není zdaleka ideální. Je to řešení na přechodnou dobu. Protože individuální automobilová doprava i dálková nákladní automobilová doprava jsou do budoucna neudržitelné. Podřezáváme si tím nejen větev, na které sedíme, ale rovnou celý strom.

Pokud bude někoho zajímat, proč si to myslím, může se mi ozvat na e-mail ladislav.patek[zavinac]atlas.cz. Rád se sním, podělím o materiály, ze kterých čerpám.

Komentáře:

Odpověď pro:  Pavel Široký / Re:Firmy utíkají z Chotěboře, prý nemá zájem

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 6.06.07 12:53
Autor: Agent
Titulek:
Tak to je fakt drsný, tohle mohl vymyslet jen bolševik...
odpovědět | #2 | 6.06.07 14:55
Autor: chose
Titulek:
a nejhorší je, že se za to, že je bolševik nestydí.
odpovědět | #3 | 6.06.07 16:13
Autor: Majer
Titulek: Je to ptákovina
Obchvat ve smyslu jednomu vzít dopravu z pod okna a posunout ji tam tomu o blok dál je paskvil. Navíc jen v jedné z bytovek, kde by měla přeložka vést bydlí více lidí než na celém náměstí i s Palackého ulicí. A těch bytovek je tam více. Mimochodem, zaslechl, jsem, že už si zelinářovi zase snaží vydobýt náměstí pro sebe. Prý mu je současné omezení málo, protože musí brzy vstávat aby stihl přivézt kedlubny do 14 hodin
odpovědět | #4 | 6.06.07 18:00
Autor: Aladar
Titulek: Kdo ten průtah vymyslel?
Kdo asi tak mohl před 20ti lety průtah městem vymyslet... že by komunisti, pane Pátek?
odpovědět | #5 | 7.06.07 13:59
Autor: bata
Titulek: tak nevim
Je mi jedno jestli je p. Pátek komunista,nebo ne,myslím že v téhle době je dost gaunerů a komunisti nejsou,ale některé jeho postřehy nejsou zcela od věci.Ale to stejně musí řešit radnice,protože občan v Chotěboři může leda tak držet hubu a krok,chodit do kolbenky,občas na nákup a v pátek se zlískat v některé nálevně.Když v pondělí jde zase do kolbenky tak ani neví,co se mu děje pod nohama.Jo a zelináři ,to je kasta,ale na druhou stranu,máte možnost podnikat,tak si to zkusíte,ne? Vstávat ve tři a navážet.
odpovědět | #6 | 7.06.07 15:23
Autor: Dawid
Titulek:
když přehlídnu to,že je to komunista,a ty fakt nemám rád,a budu ho brát vážně (o což se snažim, narozdíl od hodně lidí tady) , tak stejně musim říct,že je v mnoha věcech mimo...
odpovědět | #7 | 7.06.07 15:25
Autor: Ladislav Pátek
Titulek: Re:Kdo ten průtah vymyslel?
Samozřejmě že komunisti. A kdyby ho před třiceti lety postavili místo paneláků, byl bych všemi deseti pro. A že 17 let po smetu je stále v územním plánu také o něčem svědčí
odpovědět | #8 | 7.06.07 21:34
Autor: Pedro
Titulek: Re:Re:Kdo ten průtah vymyslel?
V tomto zase souhlas.Po 17 letech se z Chotěboře pozvolna stává vesnice.
odpovědět | #9 | 8.06.07 07:48
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:Kdo ten průtah vymyslel?
A čím se Vám zdá, Pedro, že se z Chotěboře stává vesnice? Ubývají tady obchody, mizí služby ? To by docela chtělo upřesnění.
odpovědět | #10 | 8.06.07 09:57
Autor: Wara
Titulek: Firmy utíkají z Chotěboře, prý nemá zájem
h**p://havlickobrodsky.denik.cz/zpravy_region/20070604_hb_firmy_utikaji.html
odpovědět | #11 | 8.06.07 21:35
Autor: Tomáš M.
Titulek: Vzkaz pro sódruha
Pane Pátek, mám pro vás vzkaz. Mrkněte na to. Dík. http://www.youtube.com/watch?v=g6AcbgYQVvI&mode=related&search=
odpovědět | #12 | 9.06.07 16:09
Autor: Pedro
Titulek: mimo mísu...
Koukněte na to.A co má Chotěboř??
http://www.pribyslav.cz/koupaliste.htm
odpovědět | #13 | 9.06.07 19:45
Autor: Milan
Titulek: Re:mimo mísu...
Bodejť by ne, když nedokáží opravit ani blbý lavičky po městě!
odpovědět | #14 | 10.06.07 21:10
Autor: Wara
Titulek: Lavičky
Možná kdyby ty lavičky pořád někdo neničil, tak by se nemuseli pořád opravovat :).
odpovědět | #15 | 10.06.07 22:35
Autor: kujon
Titulek:
Hlavně že máme absolutně nonsense debilní jednosměrku v ulici Hradební. Kolik to stálo? Kdo za to může? Hned jak malinko opadne učení, tak o tom chystám článek, jelikož to je opravdová debilita nejhrubšího zrna.
odpovědět | #16 | 11.06.07 10:06
Autor: Milan
Titulek: Re:Lavičky
Oni ani ty rozbité nespraví ne to vem jed!!!
odpovědět | #17 | 11.06.07 16:16
Autor: Pavel Široký
Titulek: Re:Firmy utíkají z Chotěboře, prý nemá zájem
Velmi mě pobavilo stanovisko pana starosty Chotěboře. Všude se snaží úředníci aktivně působit na podnikatele, protože podnikat není to samé co sedět na úřadě, podnikatel není na městě závislý, ale město na podnikateli ano (už proto, že město se za podnikatelem prostě nepřestěhuje). Jen v Chotěboři si stále radnice myslí, že je středem světa, kolem kterého se všechno točí. Čím déle jsem z Chotěboře, tím větší mám chuť zavolat režisérovi Troškovi, ať do Chotěboře přijede a natočí tady další sérii "Slunce, seno, ...". Hlavně nic neměnit, na tuhle rezervaci bude v kině narváno (teda kromě Chotěboře, tam to bude díky digitalizaci trochu opožděně).
odpovědět | #18 | 11.06.07 17:22
Autor: Pepa
Titulek: Re:Re:Firmy utíkají z Chotěboře, prý nemá zájem
Ale jdi ty brepto !
odpovědět | #19 | 11.06.07 21:17
Autor: Špidla
Titulek: Re:Kdo ten průtah vymyslel?
Máš pravdu, opravdu ho vymysleli komunisti, ale ne před dvaceti ale před víc jak třiceti lety. Akorát se teď divím, že současní demokrati, keří všechno, co jen trochu zavání komunismem bezohledně likvidují, tento dementní komunistický nápad oprašují a do roztrhání těla ho obhajují.
odpovědět | #20 | 12.06.07 15:15
Autor: Jan
Titulek:
Nevím proč se zabývají průtahem,který je zbytečný.V
našem městě je potřeba hodně věcí změnit tak například
je zde potřeba nějaká velká firma,kino, základní školy,sportovní hala jsou v žalostném stavu nebereme-li v ůvahu těch několik drobných oprav,aby se neřeklo,že město nic nedělá,není tu ani koupaliště bazén,většina silnic které procházejí městem jsou ve špatném stavu,veřejné osvětlení je ve velmi špatném stavu,nestaví se zde žádné bytové domy,není zde žádná zábava adiskotéka pro mladé.Jednodušeji řečeno nic moc se tu neděje.
odpovědět | #21 | 12.06.07 16:59
Autor: Michal
Titulek: Re:
Nic se tady neděje?Vždyt je tu mraky barevnejch,to Vám je málo?
odpovědět | #22 | 13.06.07 08:54
Autor: Majer
Titulek: Re:Re:
Michale já myslím, že sledování jmenované skupiny jak skáče po lavičkách či si kope míčem uprostřed náměstí diskotéku ani koupaliště nenahradí. A to ani když diskriminovaní při své hře vysypou odpakový koš do kašny.
odpovědět | #23 | 24.10.07 23:12
Autor: Rebel
Titulek: Re:Firmy utíkají z Chotěboře, prý nemá zájem
To, že firmy utíkají, je více než jisté. A neutíkají jenom firmy, ale stěhují se i obyčejní občané, kteří si raději postaví dům tam, kde to je možné a pak jezdí do Chotěboře do práce. Nevěříte? Znám takových lidí desítky a někteří z nich tady mají i firmy. Bydlí v Brodě, Sobiňově, Ždírci atd......Chotěboř se tím vylidňuje a marně můžeme očekávat, kdy počet obyvatel dosáhne 10000, aby město dostalo větší dotace. Tudy cesta opravdu nevede a jestli to tak půjde dál, z Chotěboře jednou nebude vesnice, ale město s počtem obyvatel malé obce....
odpovědět | #24 | 24.10.07 23:14
Autor: Rebel
Titulek: To Pepa
Jsi nějaký optimista. Můžeš nám všem říct, jak za posledních 10 let probíhá nárůst obyvatel Chotěboře? Když zpochybňuješ odliv lidí z Chotěboři, jsitě to máš podloženo fakty.
odpovědět | #25 | 30.10.07 15:55
Autor: Petra
Titulek: odliv lidí z Chotěboře
Jasněěěěěě, budeme se být v prsa, jak to tady vzkvétá a budeme čekat, až tady lidi budou bez práce a nebo se všichni odstěhují.


KRÁTKÉ ZPRÁVY
Kulturní akce v listopadu
1.11. 11:18 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc listopad. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v říjnu
29.09. 23:28 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc říjen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v září
1.09. 23:26 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc září. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v srpnu
29.07. 22:50 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc srpen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v červenci
3.07. 00:56 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc červenci. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
23.09.24 14:40 Petr Kletečka
18.10.24 00:01 Petr Ďoubal
7.11.24 09:06 Michaela Pavlasová
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2024-07-15 01:04:14 Hansek
2024-01-30 08:58:06 Tomáš
2022-10-11 21:53:56 jana Pilná
2022-10-09 13:27:03 Josef
2022-10-04 21:08:31 Josef
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky