MHD v Chotěboři? Běh na dlouhou trať
Datum: 12. srpen 2007, 10:00
Autor: Martina Hromádková
Rubrika: Náš region
V únoru vyhlásil Městský úřad v Chotěboři anketu, zda-li si chotěbořští občané přejí zavést městskou hromadnou dopravu. 80% hlasujících se tehdy vyslovilo pro návrh, přestože k němu většina lidí měla připomínky.
Od března, kdy byla anketa ukončena, se začala pomalu rozbíhat realizace plánů.
Záležitost s MHD podle radních rozhodně nezamrzla, jde spíš o to vyřídit veškeré úřední náležitosti a přihlásit se o dotaci z evropských fondů.
„Teď máme pouze problém sehnat projektanta, protože firmy jsou časově vytížené. Měly jsme už dvě výběrová řízení a vždycky se nám přihlásila ta samá firma nabídkou, která je mimo naše finanční možnosti,“ postěžoval si starosta Tomáš Škaryd.
„Jednali jsme s ostatními firmami, abychom zjistili, proč se nezúčastnili, proč se neozvali a v čem je problém. Výsledkem bylo, že naprostá většina firem do podzimu tohoto roku nemá kapacity na zpracování tak rozsáhlého projektu, jakým MHD v Chotěboři je,“ navazuje Petr Adam, vedoucí Odboru regionálního rozvoje a památkové péče.
„Ono totiž nejde pouze o vyprojektování terminálu na místě obecního rybníku, ale je to spojené s párovými osmnácti zastávky, to znamená zdokumentovat 36 míst. Další roli v tom hrají místní části Chotěboře, kde by se měly vybudovat obraciště pro autobusy,“ doplňuje Adam.
Následně s úlevou říká, že dotační program bude pravděpodobně vypsán až v druhé polovině příštího roku, což městu vyhovuje. Třetí soutěž o projektanta MHD v Chotěboři bude mít uzávěrku 15. února 2008, do té doby se snad již přihlásí některá z firem, která bude schopna plán realizovat.
„Máme jistý požadavek, aby oslovená firma aspoň trochu znala místní prostředí. Domluva s těmi, kteří už tu někdy něco projektovali je jednodušší. Poslat projekt do Prahy nebo do Plzně se dá vždycky,“ reaguje Petr Adam.
Město Chotěboř by se určitě mělo snažit o MHD bojovat. Pokud totiž všechno dobře dopadne a v příštím roce bude Chotěboři přiznána dotace, může město dostat krytí až 92,5 % rozpočtu projektu.
Komentáře:
Titulek: MHD
A nebylo bvy vhodnější projektově oddělit MHD a terminál? A neměla by předcházet projektu (projektům) nějaká studie, která by řešila aktuální dopravní situaci ve městě? Na základě této studie by se následně upřesnily podmínky projektů tak, aby se předešlo tomu, aby z toho nevzniklo další "dolby kino". Mám na mysli projekt rekonstrukce kina za 20 mil, který se pro svojí nabubřelost nakonec nerealizoval.
Titulek: Také bych to oddělil
MHD bych tlačil dopředu, terminál bych nechal spát, myslí, že zastávky na náměstí vyhovují i těm cestujícím, protože stihnou obíhat úřady i obchody v okolí. Ta hustota autobusů je taková, že to vyhovuje.