Cyklostezky kolem Chotěboře chybí

Datum: 12. říjen 2008, 21:42
Autor: Martina Hromádková
Rubrika: Náš region
Regionální operační program Jihovýchod v září vyhlásil výzvu k podávání návrhů na rozvoj infrastruktury pro nemotorovou dopravu. Žádosti o dotace mohou obce předkládat do 31. října letošního roku. Jak ale sdělil Petr Adam, vedoucí odboru školství, rozvoje a památkové péče na Městském úřadě v Chotěboři, do tohoto termínu chotěbořská radnice projekt na cyklostezku určitě udělat nestihne.

„Záměr se připravuje, ale je tam potřeba vyjádření i ostatních obcí, není to jen o Chotěboři. Zastupitelstvo bude schvalovat soupis několika projektů, které by byly podkladem pro upřesnění investičního plánu,“ vysvětlil Adam. Jak posléze přiblížil, jedním z projektů je i cyklostezka, která by vedla přes Bílek a sobíňovské Sopoty směrem do Havlíčkova kraje, kde by se mohla napojit na další stezky vedoucí ze Ždírce nad Doubravou.

Podle Chotěbořáka Jakuba Zvolánka však stávající trasa na Ždírec není z pohledu cyklisty úplně špatná. „Když potřebuju, tak se tam na kole vydám po polních nebo lesních cestách, případně oklikou přes Příjemky, je to tady v okolí docela dobře značený,“ vyjádřil se. Nejvíc by podle něj byla potřeba cyklostezka směrem na Novou Ves.

„Jel jsem tam nedávno a byl jsem z toho docela rozmrzelej. Dá se tam jet jen po hlavní silnici a proplétat se mezi náklaďáky není úplně ideální,“ podělil se o své zkušenosti chotěbořský cyklista.

Komentáře:

Odpověď pro:  milovník cyklistiky /

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 12.10.08 22:13
Autor: Cyklistka
Titulek: Ždírec
Víte jakou dotaci získal Ždírec na cyklostezku do Kohoutova (již funguje) a dále do Benátek (bude se stavět příští rok). Dotaci 92,5 %!!! Neuvěřitelné! A má snad Ždírec na získávání dotací speciální odbor jako Chotěboř? Nemá. Dotace tam ke své funkci bravurně zvládá místostarosta Pavlíček. Snad abychom se nad tím alespoň zamysleli...
odpovědět | #2 | 12.10.08 22:38
Autor: kujon
Titulek:
Na Novou Ves se dá jet i po méně frekventované cestě okolo Stavenova, ale o kvalitě tamní "zkratky" se dá polemizovat :-)
odpovědět | #3 | 12.10.08 22:47
Autor: fid
Titulek:
No hlavně je to v duchu: Je to sice dál, zato horší cesta:D
Zkratka je to pěkná...člověk najede dvakrát tak dlouhou trasu než by musel.
odpovědět | #4 | 13.10.08 00:38
Autor: kujon
Titulek:
Ale zase odpadne nutnost proplejtání se mezi náklaďákama, neb žádnej náklaďák není tak odvážnej, aby tamtudy jel :D
odpovědět | #5 | 13.10.08 00:41
Autor: kujon
Titulek:
Jo a rozdíl mezi těma dvěma trasama je dle mapy.cz cca 900m :)
odpovědět | #6 | 13.10.08 08:43
Autor: Luba
Titulek: Stačí málo
Nejsou vždy nutné drahé asfaltové stezky, stejně většina lidí má horská či krosová kola. Stačilo by pár cedulek na různá lesní a polní rozcestí, sem tam malá úprava blátivých úseků. Ty cesty navíc nabízejí čerstvý vzduch. Asfaltová cyklostezka sice řeší věc z hlediska bezpečnosti, ale nadechnout se
odpovědět | #7 | 13.10.08 08:53
Autor: Luba
Titulek: ,,,,,,,
když projede čečkovický bus může také zabít. :-)
odpovědět | #8 | 13.10.08 10:30
Autor: Jilda
Titulek:
Chotěbořští, jen se, proboha, neinspirujte Prahou! Tam "někdo" nechal vybudovat cyklostezky jen jako červené pruhy na stávající vozovce, pruhy, které nemají návaznost (začínají třeba od zvýšenehé obrubníku, končí na křižovatce), bezpečnost nula, rozum nad tím zůstává stát... V zahraničí to dělají tak, že je vozovka, pruh zeleně a pruh cyklostezky, když je potřeba chodník, je u vozovky chodník, pruh zeleně, cyklostezka... Oni tam v té cizině ale asi mají peníze. :-)
odpovědět | #9 | 13.10.08 11:16
Autor: Cyklista
Titulek: In-line brusle
Asfaltové cesty nutné jsou, protože cyklostezky samozřejmě neslouží jen cyklistům, ale také in-line bruslím apod.
V Chotěboři (spíše za Chotěboří) je pro in-line brusle vhodná tak akorát nová průmyslová zóna, ale s ohledem na kvalitu tamního (nového!!!) asfaltu, je i toto využití pro in-line diskutabilní...
odpovědět | #10 | 13.10.08 11:19
Autor: Cyklista
Titulek: Tipy
Tipy na cyklostezky:
Geofond - Libická Lhotka
Chotěboř - Svinný
Chotěboř - Bílek - Sobíňov - Ždírec
Chotěboř - Nová Ves
atd.
odpovědět | #11 | 13.10.08 11:31
Autor: Maryša
Titulek:
Teď už zbývá jen sehnat ty prachy z fondů a může se začít stavět. Na radnici se zase můžou začít potit.Pavlíček ze Ždírce a nejen on jim nasadil vysokou laťku.
odpovědět | #12 | 13.10.08 12:20
Autor: Tomáš
Titulek:
Myslím, že nejlepší cesta do Nové Vsi, je přes klouzovy... Je to pohodová cesta, provoz docela ujde a mezi Klouzovama a Novou Vsí se krásně projedete lesíkem, kde je čerstvý vzduch a provoz téměř nulovej, cesta také docela ujde.Na In-Line to ale není no.. to je pravda.Jinak pochybuji o tom, že něco takvého naši papalášové zvládnou udělat... ale nechci jim křivdit, třeba překvapěj.
odpovědět | #13 | 13.10.08 13:54
Autor: Luba
Titulek: Re:
No záleží jak by starosta s cyklostezkou vypadal na fotce. To je myslím tady závažný fakt v rozhodování.
odpovědět | #14 | 13.10.08 14:04
Autor: Maryša
Titulek: Re:Luba
Lubo to raději přenecháme paní místostarostce,myslím ,že to je parketa kde se našla a jde jí to docela dobře.
odpovědět | #15 | 13.10.08 15:26
Autor: Luba
Titulek: Re:Re:Luba
Maryšo máš pravdu, snaží se mu vyrovnat seč jí síly stačí, ale zatím v tomto oboru má jeho kotníky vysoko nad hlavou.
odpovědět | #16 | 14.10.08 18:26
Autor: milovník cyklistiky
Titulek:
trochu nám ta diskuse zklouzla jinám, zkuste raději zajít na radnici a přitlačit vedení k vybudování nějaké cyklostezky, pošlete petici a stále jen nekritizujte, třeba tam někdo někdy tyto nápady řeší a ušlechtilými myšlenkami se zabývám, ale chce to otravovat a neustupovat, pak se to možná podaří, bombardujte starostu, místostarostku, radní, zastupitelé.... časem to třeba klapne, nesmíme se ale vzdávat
odpovědět | #17 | 15.10.08 12:16
Autor: Marie
Titulek: Parcely a to ostatní
Radní jsou placený z našich daní za to, aby pracovali pro blaho města. Tak proč bychom jim měli radit, pobízet je, bombardovat žádostmi a nutit je, aby pracovali?

Přece takové základní věci, aby město připravilo parcely, průmyslovou zónu, místa pro sport a kulturu, není potřeba radit. To ví i ten poslední starosta v té nejzapadlejší vsi.
Proč ve všech okolních obcích a městech jsou připravené a stále se připravují nové parcely (Libice, Sobíňov, Vilémov, samozřejmě Ždírec, Přibyslav, Světlá n/S., ...) a v Chotěboři se stále diskutuje o Božích mukách? A kolik je parcel připravených v Bílku, Příjemkách, Počátkách, Střížově atd.?

Proč už dávno nejsou parcely na Božích mukách prodané lidem s právní podmínkou, že než bude zkolaudováno, město vybuduje tu protihlukovou stěnu. Noví majitelé parcel by si už dávno mohli nechat zpracovat projekty, vyřídit stavební povolení apod. A mezitím by město třeba mohlo pokračovat v přípravě dalších parcel. Takhle se neustále neděje nic a neustálé průtahy všechno jen zdržují.

Také by se měl někdo zamyslet nad tím, proč Chotěboř získala tak málo dotací. Jaké jsou výsledky práce pana V.P.? A co nám zůstane po působení vedoucího odboru pana P.A. po jeho odchodu na kraj kromě jedné nesmyslné ankety a zeleného loga, které se nikde nepoužívá. To není efektivní práce, to je jenom dělání, že se něco dělá...
odpovědět | #18 | 15.10.08 12:27
Autor: Pepan
Titulek: Re:Parcely a to ostatní
Jak lvové bijem o mříže ... to už jsme tady snad desetkrát měli, je něco zajimavějšího ? Připomínkuj brouku na zastupitelstvo přímo za sebe, neboj se řící své jméno, postav se za svou myšlenku... To je asi problém co ?
odpovědět | #19 | 15.10.08 17:21
Autor: Marek P.
Titulek: Re:Re:Parcely a to ostatní
Pepane,Ty musíš být normálně snad debil,koho tady stále dokola obhajuješ?Nejsi jeden z těch papalášů,co to v tomhle městě dovedli tam,kde to teď je?Je mi z tvých komentářů zle.
odpovědět | #20 | 15.10.08 20:34
Autor: patriot
Titulek:
Je to bohužel o tom, že na radnici sedí lidé, kteří nechtějí nebo neumí nic pořádně udělat. To jsou opravdu tak hloupí, že na cyklostezku si vypomenou až ve chvíli, kdy objeví dotaz a potom s klidem vysvětlí, že nestihnou předložit projekt. Otázka zní, proč do této chvíle spali. S článkem Marie je nutno jedině souhlasit ,jen dodávám,že už dávno měli být vrcholoví zástupci města z míst odejiti, protože, tam, kam přivedli město za dob své vlády, musí být ke smíchu okolí a k pláči místních obyvatel. Snad, jan Pepan může být spokojen
odpovědět | #21 | 16.10.08 06:56
Autor: Devil
Titulek: Kdo za to může?
Kdo za to může? To je otázka, kterou by si měl položit každý z nás? A odpověď, která vychází z mého názoru - většina z nás. Většina z nás tím, že o věci veřejné se zajímá jen v případě , že se ho nějak osobně dotýkají. Kolik z nás pravidelně navštěvuje veřejná jednání Zastupitelstva města? Mám dojem, že téměř nikdo. Jak tedy můžeme mít kontrolu nad tím, kdo a jak jednal a hlasoval? Žádnou.
Problém výše dotací není dle mého názoru v tom, že by V.P. a P. A. neuměli, nebo nechtěli pracovat a rozvíjet město jako takové. Spíše jim nejsou ze strany samosprávy úkoly přidělovány včas. Existuje Strategický plán rozvoje města. Ten však asi samospráva moc při směřování a rozvoji města bohužel nevyužívá. Protože z dlouhodobého plánování vychází plánování střednědobé a pak operativní. Na ně by měl navazovat plán investic na jednotlivé roky. Pak je teprve možné se začít zajímat o možnost financování těchto akcí a projektů z dotačních titulů. Protože příprava si nějaký ten čas vyžádá.
Co se týká příprav parcel, tak město může síťovat pozemky a následně je prodávat, ale jako občan města nemohu souhlasit s tím, aby tyto pozemky byly následně prodány za cenu, která neodpovídá ani nákladům. Město nakupuje nezasíťované pozemky třeba za cca 250 Kč/m2. Jaká tedy má být cena prodejní už zasíťovaných pozemků? 200 Kč/m2 určitě ne. Dotace na sítě ve výši 80 tis. na jednu parcelu toho moc nezachrání. Proč mají být dotováni jen někteří? Například v Havlíčkově Brodě se cena za m2 stavební parcely pro individuální zástavbu vyšplhala více než na 1500 Kč/m2 a cena pozemků pro řadovou zástavbu byla cca 800 Kč/m2.
Doufám, že všichni kritici podají přihlášku do výběrového řízení po P. A. Všichni si přeci přejeme, abychom se ve svém městě měli lépe.
odpovědět | #22 | 16.10.08 08:17
Autor: Marie
Titulek: Re:Kdo za to může?
Srovnávat HB a Chotěboř dost dobře nejde, stejně jako srovnávat Chotěboř a Sobíňov.
K ceně parcel. Ať stojí co stojí, ale hlavně ať už je cena stanovená a parcely nabídnuty ke koupi. Alespoň budou případní zájemci vědět co a jak a když se jim cena bude zdát vysoká, tak se třeba poohlédnou jinde.
Já také nebydlím na Floridě, ačkoliv by se mi tam bydlení líbilo...
odpovědět | #23 | 16.10.08 09:51
Autor: Devil
Titulek: Re:Re:Kdo za to může?
Nejde srovnávat HB a Chotěboř? Do jisté míry určitě lze. Co se týká cen nemovitostí, tak jsou tato dvě města na velmi podobné úrovni. Nejde tak ani o absolutní částky, ale o vzájemný poměr pozemku a na něm postaveném objektu. je asi zcela nesmyslné se domnívat, že pozemek bude prodán za 50 tis a na něm bude postaven dům v hodnotě 2 mil. Kč.
Bez protihlukové stěny pravděpodobně není možné zkolaudovat sítě a asi i následně není možné vydat na tyto pozemky vydat stavební povolení. Pravděpodobně z tohoto důvodu je nemožné pozemky začít prodávat.
odpovědět | #24 | 16.10.08 11:03
Autor: Vincent
Titulek: Re:Re:Re:Parcely a to ostatní
Milý Marku P., aniž bych se Pepana chtěl jakkoli zastávat, vykládám si jeho komentáře tak, že se mu prostě nelíbí, jak si zde jakýkoliv anonym "uleví" na adresu konkrétních lidí. Já jsem se v jiné diskusi dotázal jakési Maryši, ať uvede konkrétní argumenty ke svým urážkám a klepům a hádejte jak to dopadlo. Ticho po pěšině. Tudíž je nabíledni, že pokud někdo chodí např. na zastupitelstvo a pod své názory a argumenty se "podepíše", nechť má právo se rozčilovat. Pokud ale anonym uráží stylem "lže, krade a nic nedělá", je to ubohost a tupost. Toť vše. Ostaně váš urážející příspěvek bez jakéhokoliv argumentu je přímo ukázkový, že?
odpovědět | #25 | 16.10.08 12:44
Autor: Petra Doležálková
Titulek: ZŠ Smetanova
Dovolim si odskočit od téma a jelikož si na of.stránkách města pan administrátor hraje na cenzora a myslim,že pan starosta i tyto stránky čte,zeptám se ho tady.Pane starosto,napište prosim odpověď na stránky města,co je pravdy na tom,že situace na ZŠ Smetanova je již jak pro Městský Úřad,tak pro zdejší učitele neůnosná co se týče osoby paní ředitelky a jejich zástupkyň a že se vedou na Měst.Úřadě jednání ohledně této školy,údajně mělo dojít již ke schůzce vedení města s učiteli.Prosim o konkrétní a pravdivou odpověď.Ptám se tady,neboť po řádném zaregistrování mého jména i meilové adresy mě na of.stránkách můj dotaz nebyl opakovaně otisknut.Děkuji.
odpovědět | #26 | 16.10.08 15:03
Autor: Pepan
Titulek: Re:Re:Re:Re:Parcely a to ostatní
Vincente, máš body ! Jenom snad přidám, že od Marka P. bych si nenechal na svém hospodářství kydat ani hnůj !
Určitě by si ho nosil zadarmo po taškách domů !!!
odpovědět | #27 | 16.10.08 17:15
Autor: smrt Izraeli
Titulek: Smrt kosovu pejce
SMRT ŠKARIDOVI FTUW
odpovědět | #28 | 16.10.08 18:25
Autor: Markéta F.
Titulek: Re:ZŠ Smetanova
Petro,snad si nemyslíš,že ti tady někdo na situaci v této škole odpoví?Pan Škaryd určitě ne,ačkoliv ona mu manželka na této škole nepracuje,tak se třeba rád vyjádří.
odpovědět | #29 | 16.10.08 19:04
Autor: Grizly
Titulek: Re:Smrt kosovu pejce
Řekni mamce, ať koupí Avyril a zapudruje ti uhry. Mej se čuně.
odpovědět | #30 | 16.10.08 22:26
Autor: Frenky
Titulek: Cyklostezky
No hlavně aby byla ta cyklosteska VYASFALTOVANÁ aby se nechala využít i na jiné účely než jen kolo... v celé chotěboři není jediné místo na brusle a když už se dělá chodník tak jedině dokonalou zámkovkou :-( takže doufám že bude hladký kvalitní asfaltík :-)

Já bych se díval hlavně na rovné úseky do kopce a z něj je to opravdu pouze pro kola..

např doubravka by byla dokonalá nemylím u řeky ale v okolí ...
odpovědět | #31 | 17.10.08 12:18
Autor: Kamil
Titulek: Re:Cyklostezky
Nejsem si jistej, jestli v CHKO povolejí cyklostezku asfaltovanou...
odpovědět | #32 | 17.10.08 13:39
Autor: Frenky
Titulek: Re:Re:Cyklostezky
Jistě jednoduché by to nebylo však to byl jen návrh ale tam by to bylo prostě z mého hlediska dokonalé. Jinak samozřejmě by nebyla špatná cesta např na bílek podél staré vlečky nebo do svinného a dál ... těch možností je dost jen aby se nemluvilo a nemluvilo ale spíše konalo :-)

Budu nám všem držet pěstičky...
odpovědět | #33 | 17.10.08 16:17
Autor: Chodník
Titulek: to Kamil:
to Kamil: Naopak, v Chotěboři asfaltují vše.

Tak hnusné nové chodníky jako jsou v Chotěboři, nemají nikde. Všude ošklivé černé asfaltové chodníky. Příklad, chodník od Junioru dolů směrem k zimnímu stadionu. Když se postavil, ani ne do půl roku byla na něm vyříznuta díra z důvodu nějaké opravy inž.sítí. Tuto díru zaplácli asfaltem teprve někdy před týdnem. Jak to vypadá, hrůza.

Všude, opravdu všude, i na těch nejposlednějších vesnicích, se chodníky dláždí zámkovou dlažbou. Třeba i dvoubarevnou, a chodníky vypadají jedna radost. Lépe to vypadá, lépe se to opravuje, atd. Jen v Chotěboři a samozřejmě v místních částech se chodníky asfaltují.

Příklad = Příjemky: Srovnejte černou asfaltovou ulici v Příjemkách (chodníky + vozovka) s jinou obdobnou vesnicí - např. chodníky v Nové Vsi, Vilémově apod. I ten největší idiot s absencí smyslu pro estetiku, musí vidět ten rozdíl. A jestli na městě ten rozdíl nevidí, tak tam nemají co dělat, protože asfaltováním chodníků kurví (promiňte mi ten výraz) tohle město na desítky let. A hlavně, ať někdo netvrdí, že dlážděné chodníky se špatně v zimě vyhrnují a prorůstá jimi tráva. Tráva prorůstá jen dlážděným chodníkem se špatně provedenými podkladními vrstvami a zimní údržba se musí provádět odpovídající technikou. Pak nebudeme mít ve městě orvané a olámané obrubníky jako se tomu děje nyní.

Takže Kamile, neboj asfalt bude.
I když je možné, že zase nějaký chytrák vymyslí, že případná cyklostezka, by byla dobrá vydlážděná :-). V Chotěboři je totiž všechno možné...
odpovědět | #34 | 23.10.08 11:15
Autor: Petr
Titulek: Re:to Kamil:
Souhlas. Asfaltové chodníky v Chotěboři, to je hrůza, k zblití. I ty nové, ještě nerozkopané. Jde to přirovnat snad jedině k Prioru na Jihlavském náměstí. Ten už tam také straší desítky let a nikdo neví, co s ním. Vrchol architektonické estetiky. přitom nikdo nechce chodníky ze zlata, ale normální všeobecně přijatelný standard. Prostě betonovu zámkovou dlažbu, ze které staví chodníky 99 % obcí a měst. Jenom v Chotěboři jsou přesvědčený, že asfaltový chodník je to nej... Fuj
odpovědět | #35 | 23.10.08 12:44
Autor: Pepan
Titulek: Re:Re:to Kamil:
Co máte pořád proti špatnému asfaltu ? Je to docela výhodné, protože se nemůže po chodníku jezdit nad 20 km/ hod, tím pádem jsou chodci proti jezdcům chráněni a mohou včas uskočit...
odpovědět | #36 | 23.10.08 13:22
Autor: Maryša
Titulek:
Pepane,ty nikdy nezklameš,tvůj humor je přímo morbidní.Jinak tedy proti asfaltovým chodníkům nic nemám,když jsou udělané pořádně.
odpovědět | #37 | 23.10.08 15:05
Autor: Mozek
Titulek: Re:
Já se také spíše přikláním k dlažbě.V případě oprav se to jednoduše rozebere a zase zpátky vydláždí a nikdo ani nepozná, kde byla dělaná oprava.Asfalt se rozmlátí a nakydá se tam záplaty a vypadá to blbě.A dřív nebo později se to rozkope všude.To je ale jen můj názor,nikomu ho nenutím.
odpovědět | #38 | 25.10.08 23:58
Autor: chytry clovek
Titulek: kola
jezdi na rotopedu hnupe
odpovědět | #39 | 7.12.08 13:20
Autor: Neuznávač Izraele
Titulek:
kašlete na stezky pudem do bééne na ruma....


KRÁTKÉ ZPRÁVY
Kulturní akce v listopadu
1.11. 11:18 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc listopad. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v říjnu
29.09. 23:28 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc říjen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v září
1.09. 23:26 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc září. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v srpnu
29.07. 22:50 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc srpen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v červenci
3.07. 00:56 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc červenci. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
23.09.24 14:40 Petr Kletečka
18.10.24 00:01 Petr Ďoubal
7.11.24 09:06 Michaela Pavlasová
22.11.24 12:35 Michaela Pavlasová
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2024-07-15 01:04:14 Hansek
2024-01-30 08:58:06 Tomáš
2022-10-11 21:53:56 jana Pilná
2022-10-09 13:27:03 Josef
2022-10-04 21:08:31 Josef
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky