Proč je v územním plánu nový obchvat?

Datum: 15. září 2010, 09:50
Autor: Jiří Císař
Rubrika: Náš region
Lhůta pro poslední připomínky k ÚP se zkrátila na pouhý týden. Obávám se ale, že málokdo se na kompletní zveřejněné podklady navrhovaného ÚP skutečně podíval. Je na něm totiž jedna zcela zásadní změna, a tou je zcela nový obchvat Chotěboře. Troufám si tvrdit, že např. hojně diskutovaný „problém“ nového domu v Houbově ulici je proti novému obchvatu řádově nevýznamný a možná dokonce posloužil i jako jakási emocionální kouřová clona. Tím nechci vůbec problém záměru stavby v Houbově ulici bagatelizovat, spíše poukázat na důležitost a vážnost rozhodnutí, o kterém bude zastupitelstvo za týden hlasovat. Co mě k tomuto názoru vede?

Prohlédl jsem si plány nového ÚP a obchvat je to první, co mě padlo do oka. Jako bývalý zastupitel znám několik desetiletí starý plánovaný průtah městem Chotěboři, který byl samozřejmou součástí územního plánu, který uzavíral veškeré dotčené pozemky pro jakoukoliv stavební činnost. Jako první mě napadla otázka – PROČ najednou zcela nový obchvat, když navíc je návrh nového ÚP minimálně zveřejněn a veřejně diskutován. Měl jsem tu možnost hovořit dnes s Ing. Kolmašem, autorem studie nového obchvatu a dlouholetým zkušeným projektantem dopravních staveb všeho druhu. Dozvěděl jsem se velice zajímavé a závažné informace, o kterých jsem – stejně jako on - přesvědčen, že musí být ihned zveřejněny a rozšířeny.

Neznám důvody, které vedly k rozhodnutí nového obchvatu. Okolnosti jeho vzniku a – dá se říci – překotného začlenění do návrhu ÚP ale nejsou zcela standardní. Studie byla totiž zadána až letos v červnu. Pan Ing. Kolmaš vypracoval dvě varianty obchvatu s tím, že první vede městem předepsaným koridorem a druhá opisuje hladší oblouk a vede převážně zcela mimo zastavěná území. Realizace kterékoliv varianty by momentálně stála kolem 300 mil. Kč. I když autor studie doporučil z několika důvodů variantu č.2, v ÚP je začleněna varianta č.1. Autor studie ale v textové části upozornil, že je nezbytné nechat zpracovat tzv. dopravní model, který by ověřil dopravní funkčnost plánovaného obchvatu a jeho opodstatněnost. Podle pravidelných dopravních výzkumů počtu vozidel, které projíždějí jednotlivými úseky hlavních chotěbořských průjezdových komunikací, je totiž zřejmé, že většina vozidel, které projíždějí Chotěboři, v Chotěboři taky zastavuje, tedy jede z- nebo do Chotěboře. Chotěboř je tedy více cílovým či výjezdovým místem, než pouze průjezdným městem. Bez tohoto modelu je tedy zhodnocení obchvatu i jeho míry přínosu k řešení současné dopravní situace značně problematické. Varianta 1 obchvatu je tedy v návrhu ÚP zahrnuta bez jakéhokoliv dalšího zkoumání její kvality a bez ověření dopravním modelem. To by ale nebylo podle mého názoru to nejhorší.

Nikdo nezná všechny zákony, a asi jen velmi málo osob zná například stavební zákon. Stavební zákon č.183 z roku 2006 v paragrafu 101 hovoří mimo jiné o tom, že jakmile je určitý pozemek územním plánem určený k veřejně prospěšné stavbě, katastrální úřad vyznačí do všech těchto pozemků předkupní právo města za „cenu obvyklou“. Já dodávám - bez jakéhokoliv souhlasu či vědomí vlastníka. Vlastník není dopředu nijak upozorněn, že přes jeho pozemek (možná někdy za 30 let) povede obchvat a tím pádem jej nemůže prodat, respektive musí jej v případě záměru prodeje nabídnout jako prvnímu městu za cenu „obvyklou“. Pokud tedy laskavý čtenář vlastní nějaký pozemek okolo Chotěboře a má s ním nějaký bohulibý úmysl, je možné, že jej nebude moci realizovat, neboť jej projektanti ÚP zabrali plánovaným obchvatem. To by ale pořád nebylo to úplně nejhorší, neboť kdyby musel projektant předem přesvědčovat každého vlastníka, asi by nikdy žádný projekt nevznikl. Za zásadně špatné ovšem pokládám fakt, že vlastníci těchto pozemků se o záboru svých pozemků vůbec nedozvědí, a nemohou tak včas podat k územnímu plánu relevantní a oficiální námitku. Tedy – pokud zrovna nemají co na práci a každý měsíc nezkoumají úřední desku městského úřadu, zda tam není náhodou vyvěšen nějaký projekt ÚP, který zabírá jeho pozemek na nějakou veřejně prospěšnou stavbu, třeba silnici. V současné době je ale situace ještě o něco složitější.

Nově plánovaný obchvat vede totiž z velké části po polích a dalších pozemcích, které katastrální úřad dosud nemá zanesené na jednotlivých listech vlastnictví. Tento „nedoraz“ se má údajně napravit (s nějakou externí spoluprací) až zhruba v květnu roku 2012, tedy za více než rok a půl. Co to znamená v praxi? U velké části pozemků pod plánovaným obchvatem se tak vůbec nedozvíte, že někomu (třeba Vám) patří. I kdyby tedy nakrásně chtěl úřad informovat obchvatem dotčené vlastníky, neví kteří to jsou. Že to není možné? Ale je! Za týden rozhodne zastupitelstvo o novém ÚP a rázem se do všech dotčených pozemků zanese předkupní právo města. A Vám možná za dva roky přijde vyrozumění, že vlastníte nějaký kus pole za Chotěboři, ale bohužel na něj má předkupní právo město Chotěboř, protože na něj naplánovalo silnici. Bez vašeho vědomí neřku-li souhlasu samozřejmě. Vítejte v legislativní džungli České republiky !

Zbývá odpověď na otázku v titulku. Neznám ji a nezná ji ani pan Ing. Kolmaš. Mohu si pouze dovolit spekulovat proč právě teď, bez kvalitního dopravního modelu a tak nahonem zcela nový obchvat, když se zastavují dopravní stavby daleko větší důležitosti. Kdy je zcela jasné, že příštích 20 let takováto stavba zcela určitě nevznikne. Může za tím být snaha dokončit schválení ÚP do konce volebního období (z nejrůznějších důvodů) či předvolební důvody, ale ve hře může být i faktor dosud nezaknihovaných vlastnictví většiny dotčených pozemků. NĚKDO například už může vědět, KDO uvedené pozemky skutečně vlastní, a … Nebo je důvodem právě ta současná (a dočasná) „bezbolestnost“, kdy skutečný vlastník se o tomto předkupním břemenu dozví až za několik let, kdy už se bude možné jaksi lépe odvolat na to, že„to rozhodli tam nahoře“ nebo „ti minulí“, atd.. Důvodů bychom mohli vyspekulovat asi víc.

Důvod, proč jsem svůj čas věnoval na napsání tohoto článku (i když nevlastním v okolí Chotěboři zcela určitě žádný pozemek) je ten, že podle mého názoru případné kladné rozhodnutí zastupitelstva o zveřejněném návrhu ÚP je z výše uvedených důvodů minimálně uspěchané a morálně nefér. Myslím si, že občané mají právo být včas informování o omezení práv ke svému majetku, aby se mohli ozvat, a zaslouží si kvalitní řešení neutěšené dopravní situace. Narážím tím například na křižovatku na HB - tzv. „Škardovu soutěsku“ z roku 2005, která prokazatelně odporuje závazné vyhlášce o stavbě křižovatek v několika bodech, a která mohla být daleko bezpečnější nebo mohla být například kruhovým objezdem. Ale o tom více až příště, téma ÚP je žhavé a daleko důležitější.

Komentáře:

Odpověď pro:  kopírák / kopie komentáře z blogu J.Císaře

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 15.09.10 14:05
Autor: kopírák
Titulek: kopie komentáře z blogu J.Císaře
Teprve k pozemku určenému územním nebo regulačním plánem pro veřejně prospěšnou stavbu se vztahuje předkupní právo (§ 101 odst. 1 SZ). Obsahuje-li územní plán vymezení veřejně prospěšných staveb s možností uplatnění předkupního práva musí územní plán obsahovat parcelní čísla dotčených pozemků, katastrální území a v čí prospěch je předkupní právo zřizováno.Toto v ÚP Chotěboře není, žádná čísla pozemků.Na pozemky, které nejsou zapsány na listu vl. nelze zapsat předkupní právo (kam by jste ho zapsal???)

odpovědět | #2 | 15.09.10 18:33
Autor: Pro Jan a Kopírák
Titulek:
Tímto děkuji "Janovi" a dále také "Kopírákovi" za objasnění situace a pro nevěřící dále doporučuji přečíst text územního plánu, str. 62 a 63 (prostě je nutno dočítat věci do konce), kde je tučně zapsáno, že předkupní právo ani vyvlastnění uplatněno nebude. Tím ztrácí úderka pana Císaře smysl.
odpovědět | #3 | 15.09.10 20:29
Autor: jana p.
Titulek:
a ten starej blázen z Houbovky zase znovu podruhé šlápl vedle, doufám že potřetí již šlápne do h...a!!!!
odpovědět | #4 | 15.09.10 22:18
Autor: Pamětník
Titulek: Pátek
Co si tak vzpomínám, tak otázku obchvatu vyvolal svým článkem Ing.Pátek. Vytvořil dokonce takový jednoduchý plánek, kde předběžně navrhl obchvat. Proti tomu se okamžitě tvrdě ohradil tehdejší šéf oddělení územního plánování a vyjmenoval tisíc důvodů proč to takto nejde. Nicméně se o obchvatu začalo mluvit a následně se zapracoval do nového územního plánu. Osobně si myslím, že je dobře, když se s obchvatem kolem města uvažuje. Protože původní obchvat podél paneláků (nebo-li průtah městem) by při dnešním provozu určitě nebylo možné zrealizovat. Už jen třeba kvůli hluku apod.
Takže neházejme klacky pod nohy. Buďme rádi, že budeme konečně mít nový územní plán. Když už to všechno tak dlouho, předlouho trvalo. Ale to už by byl zase jiný příběh a jiné povídání.
odpovědět | #5 | 15.09.10 23:47
Autor: Radek
Titulek: Re:Pátek
Mohu prosím vědět, proč je dle vás mít dobré v Chotěboři obchvat?
odpovědět | #6 | 16.09.10 07:15
Autor: Roman Juránek
Titulek: Re:Re:Pátek
Proč obchvat okolo Chotěboře? No tak nějak ..., prostě každé město by mělo mít svůj obchvat. Je plánován od roku 1955 a tak nějak to patří k dobrému tónu. Kvůli tomuto obchvatu se vykácí několik hektarů lesa, zabere se několik hektarů zemědělské půdy a přemostí se údolí. Výsledkem bude tzv. zklidněné centrum města. Odhlédněme od toho, zda výraz "centrum" není v případě našeho města eufemismem a položme si otázku co s uklidněným a patrně i vylidněným centrem bude. Odpověď poskytl již v minulosti bývalý místostarosta: zklidněné centrum bude vybaveno množstvím parkovacích míst pro automobily, chodníky rozšířeny a nadšenými hoteliéry a hospodskými budou tyto opatřeny spoustou restauračních zahrádek. Tolik alespoň v krátkosti k vysvětlení důležitosti obchvatu pro naše město. Zbytek si dohledáte v archívu tohoto webu, příp. webu pana Císaře.
odpovědět | #7 | 16.09.10 10:07
Autor: Pro Roman Juránek
Titulek:
"Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek pro příznivé životní prostředí, pro hospodářský rozvoj a pro soudržnost společenství obyvatel území a který uspokojuje potřeby současné generace, aniž by ohrožoval podmínky života generací budoucích"-toto je přesné znění SZ, par.18. Nikdo netvrdí, že "obchvat" (ale klidně říkejme obslužná komunikace, protože k navrhovaným plochám by se "nějaká cesta" stejně udělat musela) se bude budovat teď. Když pro něj ale nebude rezervovaná plocha, v momentě, kdy potřeba skutečně vyvstane, bude mezitimní zastavění navrhované plochy obrovskou pro obchvat obrovskou překážkou a jeho realizace bude nesmírně obtížná. Opravdu by mě zajímalo, co konkrétně na pouhém rezervování plochy převážně mimo zastavěné území města diskutujícím vadí. Co konkrétně by si na tomto úzkém pruhu pozemku představovali. Teď už jen chybí, aby někdo napsal BAZÉN a fakt se smíchy skácím!
odpovědět | #8 | 16.09.10 10:24
Autor: Roman Juránek
Titulek: Re:
Pane (paní ?), já nezpochybňuji nutnost územního plánování a rezervování plochy pro obchvat mi nevadí, já pouze odpovídal na dotaz po smyslu obchvatu. Je mi 42 let a o obchvatu, nebo jak Vy říkáte o "obslužné komunikaci" jsem poprvé slyšel ve 3. třídě základní školy, stejně jako o unikátním skleněném tunelu, který bude spojovat budovy Sokolovny a Kulturního domu. Jsem rád, že už 2. nebo 3. generace plánovačů řeší tento zajisté ožehavý problém našeho města a konečně se zdá, že v horizontu ne delším 20 let bude úspěšně vyřešen :)
odpovědět | #9 | 16.09.10 10:50
Autor: Pro Roman Juránek
Titulek:
Nějak nenacházím odpověď, co k o n k r é t n ě Vám vadí. Asi chápu správně, že Vám vadí to, že jste o obchvatu slyšel prvně před XX lety, ale stejně se nic neudělalo. Ale když se něco dělá, byť se jen rezervují plochy, tak to Vám vadí taky. Podle mně je dobré, že nám ta přeložka (z jednoho místa ve městě na jiné místo ve městě - trochu nelogické, ne?) zmizla zpod oken. Problém momentálně ožehavý opravdu není, ale časem může být a pak snad bude dobré, že se s ním, alespoň jako s variantou počítalo, ne?
odpovědět | #10 | 16.09.10 10:57
Autor: Roman Juránek
Titulek: Re:
Dokázal (a) byste na základě rozboru 1. věty mého příspěvku, cit: "já nezpochybňuji nutnost územního plánování a rezervování plochy pro obchvat mi nevadí," vysvětlit z čeho jste pochopil, že mi rezervování plochy pro obchvat vadí? To, že pro velikost našeho města je případná realizace obchvatu doslova vražedná si ovšem myslím. Ale, a na tom se snad shodneme, až můj pravnuk ve 3. třídě ZŠ poprvé uslyší o obchvatu, bude to stále ve formě odkazu na územní plán, do té doby jistě alespoň 3x přepracovaný :)
odpovědět | #11 | 16.09.10 11:33
Autor: občan
Titulek: Třešňová alej
A jak to vypadá s dříve tak často diskutovaným pozemkem u kaple Sv. Anny? Je i zde změna v územním plánu a počítá se s tím, že se atraktivní pozemek třešňové aleje zastaví?
odpovědět | #12 | 16.09.10 12:19
Autor: Jimi
Titulek: Re:Třešňová alej
Roman se probudil! Už dlouho tady neblinkal...
odpovědět | #13 | 16.09.10 12:26
Autor: Roman Juránek
Titulek: Re:Re:Třešňová alej
Ahoj Jimi! Nenuť mne prosím, abych byl vtipný!
odpovědět | #14 | 16.09.10 16:47
Autor: František Stratil
Titulek: něco k vysvětlení pojmů
Diskuze ohledně předkupního práva je trochu zmatečná a tak bych k tomu něco doplnil. Možná pro někoho složitě, ale ono to jednoduchou větou moc nejde. Co je to veřejně prospěšná stavba (VPS) či opatření (VPO) je řečeno v § 2 stavebního zákona a neškodí se s tím seznámit, je tam toho vysvětleno více. Předkupní právo, jak v příspěvku výše uvedeno, upravuje § 101 a problematika vyvlastnění je v § 170. A teď, co z toho plyne: Na pozemky pro všechny veřejně prospěšné stavby a veřejně prospěšná opatření, které jsou vymezeny v územním plánu, je ze zákona předkupní právo pro obec či kraj, který tuto dokumentaci vydal (případně ještě stát ve specifickém případě). To plyne z toho statutu „veřejně prospěšná“, nikoli z politické deklarace, zda toho obec hodlá či nehodlá využít (taková věta dle mého do územního plánu příliš nepatří). Rezervace ploch pro VPS a VPO má zajistit, že pozemek bude následně použit výhradně pro stanovený účel, a předkupní právo zase ukládá vlastníkovi pozemku, pokud se rozhodne jej prodat, povinnost nabídnout jej nejdříve městu. Teprve nevyužitím této nabídky ze strany města ve lhůtě 6 měsíců od doručení nabídky toto předkupní právo zanikne (po zdokladování bude vymazáno na listu vlastnictví) a lze pozemek prodat volně. Možnost vyvlastnění tam však zůstává nadále a konkretizuje se pak až v územním řízení o stavbě, kdy lze stanovit nezbytný rozsah onoho vyvlastnění. Kvůli této nezbytné konkretizaci se do územního plánu neuvádí seznam pozemků s možností vyvlastnění, o tomto právu se pak vede správní řízení, kdy mohou dotčené osoby bránit své oprávněné zájmy. U předkupu je to však jinak. Územní plán musí obsahovat jednoznačné určení dotčených pozemků a po jeho vydání se toto vymezení předává katastrálnímu úřadu k zapsání omezení vlastnických práv do jednotlivých listů vlastnictví. Že tam seznam pozemků chybí neznamená, že předkupní právo nevznikne, je to spíš nedostatek v dokumentaci územního plánu. Výjimkou jsou širší koridory pro liniové stavby, kdy tento výčet pozemků nelze do doby jejich zpřesnění stanovit (a to znamená jen časový posun, nikoli že tam předkupní právo vůbec nebude) a dále liniové trasy inženýrských sítí (jsou vesměs pod zemí a k jejich existenci postačí věcné břemeno – to lze v případě nedohody vyvlastnit; není nutný výkup a narušení celistvosti pozemků). Vlastníci nemovitostí, dotčených návrhem ploch pro veřejně prospěšné stavby či opatření mohou při splnění formálních podmínek uplatnit námitku k návrhu územního plánu. Poslední možností je veřejné projednání návrhu ve středu příští týden. Pak už ne.
odpovědět | #15 | 16.09.10 16:49
Autor: František Stratil
Titulek: něco k dopravě
K přeložce a obchvatu
To, co je změnou trasy silnice II/345 v dosud platném územním plánu, je mylně nazýváno průtahem či obchvatem. Průtah by znamenal proražení jakéhosi otevřeného tunelu zástavbou a tak to rozhodně není, to slovo průtah je blamáž. Obchvaty Golčova Jeníkova nebo Čáslavi jsou na hony vzdálené záměrům našeho stávajícího i potažmo budoucího územního plánu. Jednalo se dosud o pouhou přeložku, s nezbytným minimem zásahu do nemovitostí. Žádné nelogické přeložení veškeré dopravy z jednoho místa na druhé, jak kdosi méně chápavě píše, ale rozdělení ve prospěch plynulosti průjezdu a omezení kumulovaného škodlivého vlivu v území. Doprava v Chotěboři je z velké části cílová a v současné době buďto je nebo není závažným problémem a podle toho je potřeba ji řešit v blízké době nebo až někdy, až město bude vypadat úplně jinak a problémem se stane. Starý územní plán dával možnost zlepšení sice pouze dílčí, ale docela už reálnou, kraj Vysočina jako vlastník silnic s tím už tak nějak počítal, jednalo se o tom. Nový územní plán se dopravně orientuje na vizi do ekonomicky velmi vzdálené budoucnosti a slibuje okružní jízdu. Když vám nevadí snít o světlé budoucnosti pravnoučat a obětujete tomu současnost, pak je to v pořádku. Jde jen o to, jestli je to vůle většinová. Já bych, jako soukromá osoba, uvítal, aby ti, kdo svým jednáním zavrhnou a znemožní dílčí zlepšení, nesli trestní odpovědnost (s následkem třeba propadnutím majetku), pokud ta jejich vize nedopadne a díky jim zůstane na desítky let zakonzervovaný špatný stav, který spoustu lidí ve městě dlouhodobě poškozuje. Na zvýšení motorizace se podílíme většinově, ale důsledky by měli nést jen ti, kteří už holt mají z minulosti tu smůlu... to je stejná karta jako s bytovkou v Houbovce – hlavně ať si to vychutnají ti druzí a my ať máme pod okny klid a kedlubny na sluníčku. To je, oč tu běží, i když se to zabalí do rádoby světlé perspektivy pro všechny. Chotěboř má objektivně to, co si její obyvatelé zaslouží a o co se zaslouží. Takže záleží na nich. Mimochodem, bydlím třetí rok na brodské, auta a buráciví motorkáři mi jezdí šest metrů od oken (v ulici Krále Jana by to u činžáků bylo asi sedmnáct metrů) a beru to tak, že nejsem na samotě u lesa. Žádná protihluková stěna, stačí běžná plastová okna a když chci klid, tak je zavřu. I pro mě by byl obchvat hezkou perspektivou, ale jsem realista a ctím, že košile je blíž než kabát. Když nebude ani ta košile, bude ouvej.
odpovědět | #16 | 16.09.10 18:43
Autor: F. Stratil
Titulek: Re:něco k vysvětlení pojmů - oprava termínu
Tremín veřejného projednání návrhu územního plánu, který je zároveň konečný pro uplatnění námitek a připomínek,
je v pondělí 20. září 2010,
nikoli mnou výše uvedená středa. Za chybné označení dne se omlouvám.
odpovědět | #17 | 17.09.10 12:11
Autor: F. Stratil
Titulek: Re:něco k dopravě
Tak se mi toho v příspěvku podařilo poplést více, nejen den jednání. Po upozornění Ing. Kolmaše musím dementovat ještě jednu záležitost. Slovo průtah není blamáž, je to dopravní terminus technicus a platí pro průjezdní úsek silnice městem, tedy je používáno správně. Měl jsem v nadsázce spíše na mysli, že se s ním zachází, jako by to bylo vytvoření nějaké hluboké jizvy ve městě (proražení sídla) a zde jsem přesvědčen, že tomu tak není. Fakticky se jedná o přeložení části existujícího průtahu do trasově příznivějších poměrů a otevřenější zástavby. Z hlediska zásahu do sídelní struktury je přeložka či odklonění poněkud výstižnější než ono slovo průtah a o to mi šlo. Za nepatřičnou výhradu ke slovu průtah se omlouvám, zejména těm, které jsem uvedl v omyl.
odpovědět | #18 | 20.09.10 10:49
Autor: justice
Titulek: Re:něco k dopravě
cit:Chotěboř má objektivně to, co si její obyvatelé zaslouží a o co se zaslouží.
To by mě zajímalo, čím jsme si zasloužili vás. Po tom co jste předváděl na svém minulém pracovišti se divím že se pouštíte do veřejné diskuze o čemkoli, co se týká územního plánování. Možná by ale nebylo od věci, abyste v tom pokračoval. To by se pravnuci příznivců obchvatu nedočkali.
odpovědět | #19 | 20.09.10 10:58
Autor: Jirka Císař
Titulek: Re:Re:něco k dopravě
Pro "justice": ... a to se stydíte nebo bojíte podepsat celým jménem hodnotíce práci F.S. ? :-)
odpovědět | #20 | 20.09.10 13:49
Autor: justice
Titulek: Re:Re:Re:něco k dopravě
To se nestydím, to se bojím. Vládnoucí klika v Chotěboři je už 20 let stejná, bez ohledu na výsledek voleb. Mám s pánem nedobré zkušenosti a věřte že hodnotím z vlastní zkušenosti. Jinak bych to nedělal. Jinak, pane Císaři, velmi si vás vážím, ale jakákoli snaha přede mnou omluvit pana F.S. je zbytečná. Už pro ty měsíce bezesných nocí, a pro žaludeční vředy pod kterými se podepsal.
odpovědět | #21 | 21.09.10 15:18
Autor: Milan Moc
Titulek: Re:Re:Pátek
A mohu, prosím, já vědět, proč NENÍ DOBRÉ mít v Chotěboři obchvat? Tuto otázku si kladu vždy když stojím v koloně vytvořené "napříč městem" kolem 14. hodiny a také když na náměstí většinou není dopoledne možné bezplatně zaparovat, a také, když se historická budova mého pracoviště doslova otřásá pod rachotem projíždějících náklaďáků a v jejích interiérech se na zdích objevují praskliny. A že by se důsledkem odklonění dopravy stala Chotěboř "mrtvým městem"? No to snad ne?!
Jo, a takový kruhový objezd u Herrmanna, kde se sbíhá v křižovatce 5 ulic (což je dnes už do jisté míry dopravní rarita), by taky nebyl od věci. Že je tam málo místa pro kamiony? Možná ano, ale ty by snad mohly jezdit po obchvatu ... atd., atd.
odpovědět | #22 | 21.09.10 15:34
Autor: Milan Moc
Titulek: Re:Re:Re:Pátek
...zaparkovat...
odpovědět | #23 | 24.09.10 21:43
Autor: Jirka Císař
Titulek: Re:Re:Re:Pátek
Je to na delší úvahu:
http://www.jiricisar.com/blog/item.php?num=1285354823


KRÁTKÉ ZPRÁVY
Kulturní akce v listopadu
1.11. 11:18 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc listopad. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v říjnu
29.09. 23:28 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc říjen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v září
1.09. 23:26 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc září. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v srpnu
29.07. 22:50 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc srpen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v červenci
3.07. 00:56 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc červenci. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
18.10.24 00:01 Petr Ďoubal
7.11.24 09:06 Michaela Pavlasová
22.11.24 12:35 Michaela Pavlasová
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2024-07-15 01:04:14 Hansek
2024-01-30 08:58:06 Tomáš
2022-10-11 21:53:56 jana Pilná
2022-10-09 13:27:03 Josef
2022-10-04 21:08:31 Josef
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky