Kde je pravda o postavené závadné a nebezpečné křižovatce v Chotěboři
Na závěr 13. řádného zasedání Zastupitelů města Chotěboře dne 12. 9. 2012 jsem ve volné diskuzi upozornil tehdejšího starostu města Chotěboře, že ve funkci, kterou tehdy zastává nechal postavit dopravně závadnou nejdůležitější křižovatku v chotěbořské dopravní síti - křižovatku silnic II/344 a II/345 (rozsochatecká). Opět tvrdil tak, jako při uvedení křižovatky do provozu (r. 2005),
že vše je v pořádku i když při laickém pohledu bylo každému jasné, že doprava na této křižovatce bude při špičkovém zatížení obtížná až nebezpečná.
Z vlastní iniciativy na základě znalostí dopravního problému a hlavně, proto že jsem projektoval v roce 1971-72 rekonstrukci celého průtah městem od zámku až po železniční přejezd včetně úpravy výše uvedené křižovatky jsem
zpracoval posouzení upravované křižovatky v roce 2005 a text posouzení jsem předal tehdejšímu vedení strany ODS s tím, že bude intervenovat přímo u hejtmana kraje. V roce 2010 jsem opět text posouzení poslat mailem na MÚ odbor majetku a investic města v domnění, že bude v připravované rekonstrukci silnic průtahu chyba napravena. Bohužel v obou případech se snaha o nápravu závadné a nebezpečné křižovatky nesetkala se zájmem vedoucích představitelů kraje ani města.
V příloze uvádím text zpracovaného posouzení (příl.1) a zatěžovací schéma dopravou (průměrný počet vozidel za 24h v obou směrech) rozhodujících úsecích průtahu Chotěboří vyhodnocené ze sčítáni dopravy provedeného v roce 2005 - vydalo ŘSD Praha (příl.2). Nabízené řešení v roce 2005(příl.3).
Příloha 1 (PDF) - Posouzení křižovatky silnic II.tř.č.344 a II tř.č.345 v Chotěboři
Příloha 2 (JPG) - Mapka zatížení Chotěboř CZ0611-HB-3
Příloha 3 (PDF) - Nabízené řešení křižovatky v roce 2005
Pozn. redakce: Článek vyjadřuje názor občana Chotěboře, na jehož žádost nejsou povoleny komentáře. V případě konstruktivních reakcí se prosím obraťte na náš redakční email.