Nový silniční průtah přes Chotěboř

Datum: 20. duben 2007, 14:11
Autor: Ladislav Pátek
Rubrika: Náš region
Zhruba poslední dva roky jsem několikrát narazil na zmínky o plánovaném silničním průtahu nebo obchvatu Chotěboře. Nikdy však nijak konkrétně. Proto jsem se konečně jedno pondělí vypravil na městský úřad, abych zjistil podrobnosti. Na stavebním odboru mi ochotně poskytli územní plán a ukázali trasu plánovaného silničního průtahu přes Chotěboř. Když jsem zjistil, kudy je tento průtah plánovaný ve středu města, dostal jsem takový šok, že jsem se vypotácel ven, aniž bych zjistil kudy bude pokračovat. Přes úterý jsem to trochu vydýchal a ve středu jsem se vypravil na městský úřad znovu, abych se seznámil i se zbytkem trasy.

Kudy je tedy průtah plánován. Začíná na křižovatce silnic od Brodu a Ždírce a pokračuje přes tržnici naproti Doubravce a parkoviště za Českou pojišťovnou na křižovatku ulic Fominova a V Drážkách, vedle budovy Policie ČR, přes Obecňák ke křižovatce ulic Na Hlavaticích, Obolecká a Za Vlasárnou, přes školní zahradu ZŠ Buttulova směrem k Nádržce, kterou míjí vedle Prostředního cihelského rybníka a pokračuje směrem k odbočce na Bezlejov, kde se napojuje opět na silnici směr Golčův Jeníkov. Kdo bude zvědavý na podrobnosti, může se zajít podívat na městský úřad. Na chodbě před stavením odborem je nástěnka s mapou územního plánu.

Dnes, kdy pomalu každá psí bouda má svůj obchvat nebo ho plánuje, my v Chotěboři budeme stavět další silnici přes město, aby se autíčkům lépe jezdilo. Přitom to radikálně nevyřeší žádný problém. Navíc dnes většina žáků ZŠ Buttulova nemusí při cestě do školy přecházet žádnou frekventovanou dopravní cestu. Uvedený průtah pro značnou část z nich tuto bezpečnostní výhodu eliminuje. V letošním roce se má přesunout tržnice naproti Doubravce o kousek vedle a z původní tržnice má vzniknout parkoviště. Pokud se později realizuje silniční průtah, bude tato investice zmařená. To už mi připadá jak Kocourkov na druhou. Kvůli tomuto průtahu bude také nutné zbourat několik domků. Zřejmě také v této souvislosti jsou plánovány garáže na místě hospody Čertův stolek.

Zábava jezdit autem ohrožuje přímo i nepřímo sebe i druhé. Auto je bohužel přímo i nepřímo energeticky, materiálově i prostorově velmi náročné, produkuje množství externalit (emise, hluk a oběti nehod jsou jen třemi nejvyššími vrcholy ledovce) a velký rozsah automobilismu činí větší města a aglomerace jen velmi špatně obyvatelné. Jsou jen dvě alternativy: buď město přizpůsobovat potřebám intenzivní silniční dopravy a ještě více snižovat jeho obyvatelnost (jak se velmi často ve jménu úzce technicky pojatého pokroku děje) nebo jeho obyvatelnost zvyšovat omezováním individuální automobilové i nákladní silniční dopravy. Proto je podle mne krok správným směrem pokus o obnovení městské hromadné dopravy, který je třeba podporovat, a nikoli stavba další silnice přes Chotěboř.

Možná bych záměr vybudovat silniční průtah mohl ignorovat a spoléhat se, že jako dosud nebudou na jeho realizaci finanční prostředky, nebo že dojde ropa a bude po problému. Ale znáte to. Co je na papíru s tím se pak něco těžko dělá.Náhodou se finanční prostředky najdou a pak bude pozdě. A protože se připravuje nový územní plán, žádám tímto článkem oficiálně o vyřazení uvedené přeložky státní silnice II/34 (jak se oficiálně tato stavba nazývá) z územního plánu města Chotěboře.

Abych nebyl nařčen z podjatosti, protože už čtvrtým rokem bydlím v jednom z paneláků naproti Doubravce, před kterým je tento průtah plánován, prohlašuji, že nesouhlasím s podobným záměrem kdekoli v Chotěboři. Když už něco budovat, tak obchvat.

Ladislav Pátek

Komentáře:

Odpověď pro:  Majer / Re:A léta běží ....

Jméno a příjmení:

Email:

Titulek:

Text:(publikovaný text)

Toto pole ponechte prázdné

Než odešlete svůj komentář, zamyslete se nad 4 následujícími body:
1. Komunikace s ohledem na ostatní - zdaleka ne všichni návštěvníci těchto stránek znají Váš postoj (jméno, přezdívku) či pochopí Vaši ironii. Komenáře v kterých se hádají dva zúčastnění s nulovým přínosem pro ostatní, jsou zbytečné.
2. Zjitřené emoce - mnohokrát je lepší reagovat s určitým časovým odstupem, než pod účinkem adrenalinu překotně naťukat komentář bez hlavy a paty.
3. Pravopisné a morální normy - je možné, že Váš komentář bude číst hodně lidí a proto se snažte řídit pravopisnými pravidly - "neschazujte" sami sebe a snažte se být objektivní.
4. Diskuzní a chatovací stránky jsou jinde - komentáře pod články mají sloužit k věcným a konstruktivním poznámkám k danému tématu.

Nevyhovující komentáře budou smazány!



odpovědět | #1 | 22.04.07 04:36
Autor: Mussa
Titulek:
Tak to ať jdou do prdele, kolem nás žádnej obchvat nepovede....
odpovědět | #2 | 22.04.07 07:02
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:
Tak s tím mi nezbývá než souhlasit. To je nesmysl na entou, co na radnici vymysleli. Doufám, že to nedopadne!!!
odpovědět | #3 | 22.04.07 14:15
Autor: Dawid
Titulek:
akorát je blbý,že to odvede plno potenciálních zákazníků kolem náměstí, jinak by mě to netížilo.. jo a přijde mi to kapku zbytečný... ale jinak že by mi vadilo,že se budou butuláci muset naučit přecházet silnici, to snad ani ne :)))
odpovědět | #4 | 23.04.07 10:38
Autor: no name
Titulek:
I já nechápu význam takového obchvatu.A doufám, že k jeho uskutečnění nedojde. Jinak městská doprava v Chotěboři určitě provoz nesníží a podle mě nebude ani z poloviny využitá.Možná tak ráno a kolem druhé-třetí,ale jinak bude jezdit na prázdno a penízky se nám pokutálí pěkně pryč.
odpovědět | #5 | 23.04.07 11:17
Autor: Čejda
Titulek:
No myslím, že územní plán pro tuto variantu řešení dopravní situace v Chotěboři je úplný nesmysl. Kromě toho, pokud by se to tímto způsobem řešilo, rozhodně je velice nevhodné uvažovat o vedení budoucího zamýšleného obchvatu téměr "centrem" města. Již tak je dopravní situace v některých hodinách kritická a vedením "obchvatu" přes město se rozhodně stav nejen dopravní situace, ale i ovzduší, jakožto i velké hlučnosti nijak nevyřeší. Naopak si myslím, že z důvodu velkého hluku převážně od nákladních aut, se náklady na tento projekt ješte dosti navýší z důvodu protihlukových opatření zejména v okolí bytových domů. A to už nepočítám náklady na finanční vyrovnání týkající se pozemků majitelů, kteří mají v zamýšlené trase postaven dům. Tento projekt také odsuzuji a rád bych, aby se město Chotěboř zamyslelo nad článkem p.Pátka a naprosto změnilo původní záměr!
odpovědět | #6 | 23.04.07 11:37
Autor: Gábi
Titulek:
Nooo...a čemu se divíte, pánové. V této zemi, kde je možné všechno, dokonce i nemožné, Vás zaráží, že OBCHVAT povede CENTREM města? Mě už nemůže nic překvapit... zdravííím :-)
odpovědět | #7 | 23.04.07 13:14
Autor: šlechtic
Titulek: Re:
Skutečně velký objev ! Ta představa leží na úřadě asi tak čtyřicet let a vy všichni jste objevili Ameriku !!
Pan Pátek se také zřejmě jaksi po desetiletích probudil a něco konstatoval.
Viděl bych to pouze v tom, aby se konečně využily půl století ležící pozemky téměř ve středu města, které vyloženě hanobí prostředí a řeklo se - obchvat ano, ale jinde a tyto pozemky využijme třeba komerčně ! Žádnému vedení města se ale do toho nechtělo - proto tlačme na současné !
odpovědět | #8 | 24.04.07 12:49
Autor: Pedro
Titulek:
Domnívám se že by měl vést úplně mimo město.Já souhlasím z obchvatem města ale pokud je navržen tak jak píše pan Pátek tak to je špatně.Je potřeba obchvat jako má např: Čáslav.Co se tyče Autobusů tak ty musí zmizet z náměstí tam se nedá opravdu bydlet natož si dovolit otevřít okna.Autobusové nádraží preferuji na bývalém obec.rybníku.
odpovědět | #9 | 24.04.07 13:00
Autor: šlechtic
Titulek: Re: Pedro
PLNÝ SOUHLAS !
odpovědět | #10 | 24.04.07 18:48
Autor: roman
Titulek: Re:
Až si pár let po odstěhování autobusů z náměstí otevřete okno, budete, bohužel, hledět na náves. Vámi zmiňovaná Čáslav je toho dokonalým příkladem... A až se půjdete projít okolo toho autobusového nádraží, narazíte na bezútěšnou betonovou pustinu, o kterou se nikdo nestará - máte-li zájem o ukázku, jděte se podívat na "autobusové nádraží" a nádraží vlakového. A chcete-li si vyzkoušet klid, který zde nastane, vyražte do Habrů - v historii dokonce okresního města (!). A datum, kdy započala transformace Habrů z města na vesnici je otisnut na pilíři mostu obchvatu - podobného obchvatu, po kterém všichni voláte. A z Habrů to vezměte na G. Jeníkov - všude klid ... Tohle chceme ?
odpovědět | #11 | 24.04.07 19:03
Autor: PetrV
Titulek: Re:Re:
2Roman:takze podle tebe je lepsi nase krasne namesti plne autobusu a automobilu.Co se tyce me tak se priklanim k obchvatu okolo Chotebore a cim mene provozu v centru tim lepe!!
odpovědět | #12 | 24.04.07 19:30
Autor: roman
Titulek: Re:Re:Re:
No tak já si za a) nemyslím, že náměstí je až tak plné. Za b) náměstí je plné pouze v určitých časových úsecích. Za c) když někdo vymyslí způsob jak zařídit aby po obchvatu jezdily náklaďáky ( o ty nestojíme ), ale zároveň městem projížděly osobáky ( ty nám přivážejí hosty a zákazníky ) tak jsem pro obchvat. Jenže většina obchvatů odvede dopravu úplně a Chotěboř se vytratí z povědomí "tranzitních" návštěvníků, kteří si možná u nás při průjezdu městem na chalupu nakoupí. Takhle si nakoupí někde jinde - kam nebude muset zajíždět. No a pomalu ty obchody začnou upadat - ony nejsou už teď bůhvíco - budou ještě horší a časem žádné. A to je ten klid. Prostě ruch na náměstí patří, stejně jako tam patří autobusy a hlavně ty lidi, kteří na náměstí na ty autobusy čekaj. Idea autobusového nádraží vznikla v době, kdy těch autobusí jezdilo asi 5x více než dnes. Zklidňování center měst je idiotská koncepce ze 70. let. Mimochodem - v Praze se podařilo tak debilně zklidnit Václavák, že kupodivu vůbec nepatří mezi dobré adresy a teď se přemýšlí jak tam dostat zpět ty tramvaje co dělají kravál atd ... Potud pro "hypotetický obchvat". A navržený "průchvat" městem pod okny paneláků ( upozorňuji, že tam nebydlím ) - kolik lidí bydlí na náměstí a kolik v těch panelákách. A taková perlička - on ten obchvat snad umožní náklaďákům vyhnou se červeňáku, to ovšem znamená, že těch náklaďáků může začít jezdit více, přece jenom v zimě je to určitý filtr. No, ale protože to není obchvat, tak celý ten provoz pojede od Brodské křižvatky zbytkem města - ovšem, centrum se nám posunuje právě tímto směrem - takže co vlastně zklidníme?
odpovědět | #13 | 24.04.07 20:58
Autor: Dawid
Titulek:
jak se to pomalu schází,přijdeme o dopravu, přijdeme o FF... takhle se to pomalu nastřádá a za pár let budem uplně na houby... jinak mně přijde jako blbost jak tady zmiňovaná druhá silnice městem,tak obchvat.... ale to by stálo moc peněz, takže neni čeho se bát
odpovědět | #14 | 24.04.07 21:14
Autor: Jirka Císař
Titulek: Blik
Jde o záměr starý několik desítek let, který je zakomponován ve stávajícím územním plánu a bude zřejmě i v tom plánu novém, který už vzniká asi šest let (pokud tedy v nějakém rozumném termínu vznikne). Je skutečně na diskuzi, zda i po takové době je takováto varianta "obchvatu" ještě aktuální a hlavně zda bude aktuální v momentu případné realizace, což je podle mého názoru v nedohlednu. Paradoxně bych dokonce řekl, že v době před revolucí bylo k realizaci obchvatu blíže než nyní.
odpovědět | #15 | 24.04.07 21:40
Autor: Jakub Danielka
Titulek:
Mě Václavák nepřijde jako moc klidné místo, je tam živo až moc i bez toho aby tam jezdily tramvaje. Dobrá adresa pro bydlení to možná není, obchodně je víc než dobrá, stejně jako Na Příkopech, kde je taky jen pěší zóna.

Co se týče obchovatu a upadání obchodů, já bych se toho tak nebál, kolik průchozích si koupí v Doubravce rohlík a na náměstí rifle?
odpovědět | #16 | 25.04.07 08:29
Autor: Pedro
Titulek: Re:Re:Re:Re:
To nemyslíš vážně že náměstí není plné aut boded by ano když většina jich parkuje u Buttulky a ve Sladovnické.Základ prosperity města a nalákaní investorů je dostupná infrastruktura (silnice).Copak chcete aby kamiony jezdily pod vašimi okny??Já tedy ne .Běžte se večer podívat jak kamiony jezdi rychle přes náměstí a to nemluvím že večer se opravdu nedají otevřít okna z důvodu hluku a to nemluvím o autobusech a ten smrad z nich.Já jsem proto aby se s tím konečně něco již udělalo.
odpovědět | #17 | 25.04.07 09:20
Autor: šlechtic
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:
Pedro, máš bod !
odpovědět | #18 | 25.04.07 09:27
Autor: Pedro
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:
Děkuji to šlechtic.
odpovědět | #19 | 30.04.07 14:14
Autor: Majer
Titulek:
Ve výše uvedených příspěvcích se velmi správně zmiňují Habry, Golčův Jeníkov a Čáslav. Tamní by jistě rádi viděli ruch zpět v centru svých měst(i když někteří zastánci obchvatů to veřejně nepřiznají, znova by do toho nešli). Autobusy a auta drží naše náměstí při životě. Pak z něj bude opravdu už jen hřiště pro část občanů našeho města. Obchodům bez zákazníků klesnou tržby a tím se bude zužovat jejich nabídka až do úplného konce. Autobusy určitě nebudou přibývat, rozhodně ne výrazně a stávající situace je optimální. Nápad s obchvatem měli soudruzi na MNV někdy kolem roku 1970. Minulé vedení města ho oprášilo, možná z nedostatku vlatsních nápadů. Byla tu prostě snaha něco vybudovat, ale nebyly peníze. Tak se zaměřili na akce, které by financoval převážně někdo jiný. Ale pozor, i obchvat, který nebude město stát ani korunu, mu více ublíží než pomůže!!! Ideální by bylo vytěsnit nákladní dopravu. Tedy stav, kdy by nákladní vozy, které nevezou náklad do našeho města jezdili po silnici první třídy (ze Ždírce do Jeníkova přes Havl. Brod a opačně. Zajížďka by to nebyla velká, využila by se málo využitá severovýchodní část obchvatu Havl. Brodu, která s tou kapacitou počítá.
odpovědět | #20 | 30.04.07 14:27
Autor: Ludva
Titulek: Re:Re:Re:Re:Re:
Majitelé domů na náměstí, resp. jejich předci tyto domy stavěli nebo kupovali proto, že je chtěli mít na frekventovaném místě a tak nějak s tím počítali(samozřejmě v době kdy ruch bylo něco jiného) stavěli nebo kupovali ty domy aby je živily. Zatímco obyvatelé domů v místech kudy je obchvat plánován stavěli své domy dále od rušných míst, protože hledali klid. Tak by to mělo i zůstat. Doufejme ža zatsupitelstvo bude rozumné a nechá tento nápad ležet tam kde ležel desítky let. Nějaké administrativní opatření omezující nákl. dopravu by bylo rozumným kompromisem.
odpovědět | #21 | 30.04.07 18:31
Autor: milan
Titulek:
Majitelé obchodů na náměstí a v centru by jistě rádi uvítaly,kdyby kolem nich jezdilo tolik aut kolik jich jezdí
na D1 protože by měly větší tržby
odpovědět | #22 | 3.05.07 08:53
Autor: Pavel
Titulek: Re:
No myslím v případě Chotěboře je rozumné ještě nejméně 10-15 let nechat dopravu i autobusy na náměstí. Možná do té doby město ekonomicky tolik vyroste, že si bude moci dovolit náměstí zklidnit a místní kupní síla ho podrží, aby nedopadlo jako ulice z náměstí dolů. Zatím bych na to nesahal, snad jen ty náklaďáky. Ale jak na to?
odpovědět | #23 | 3.05.07 12:31
Autor: roman
Titulek: Re:Re:
Souhlas s Milanem!
odpovědět | #24 | 4.05.07 15:53
Autor: Majer
Titulek: Re:Re:Re:
Od toho jsou obchodníci obchodníky, aby usilovali o co nejvyšší tržby. Bohatí obchodníci = širší nabídka = přínos pro všechny
odpovědět | #25 | 5.05.07 14:40
Autor: Agent
Titulek:
A co kdyby se udělal obchvat uplně mimo město s tím, že na začátek se dá značka pouze pro vozidla s hmotností vyšší než 3,5 t :). To by znamenalo, že by se Chotěboř zbavila kamionové dopravy, ale osobní automobily by stejně jezdily přes město, takže by na tom nikdo nebyl hůř, protože kamion stejně tržbu nikde neudělá.
odpovědět | #26 | 6.05.07 21:09
Autor: Milan Linhart
Titulek: Re:
Obchvat mimo město je samozřejmě ideální řešení. Akorát, že jeho cena se bude pohybovat kolem sto milionů i výše! Na silnicích první třídy tuto sumu hradí stát, viz Čáslav, Golčův Jeníkov, Habry nebo připravovaná Česká Bělá. Přes Chotěboř ale žádná silnice první třídy nevede, takže financování obchvatu bude plně na kraji Vysočina. A jako člen rozpočtové komise kraje mohu prozradit, že něco takového je zcela mimo možnosti krajského rozpočtu. Takže v nejbližších deseti letech není šance! Změna trasy průtahu městem by přišla mnohem levněji, ale ani na to nebude kraj v nejbližší době mít.
odpovědět | #27 | 7.05.07 16:34
Autor: Majer
Titulek: Re:Re:
posunout silnici kousek dál, pod okno někomu jinému je nesmysl a diletantství. To že na to nebude je pro naše město dobrá zpráva. Teď už jen zbývá poslat kamiony z Jeníkova na Brod a je to.
odpovědět | #28 | 7.05.07 17:10
Autor: Agent
Titulek:
Nebo na každej kraj Chotěboře dát značku "Kamionům průjezd zakázán." Městu by to prospělo, Městská policie by si na tom zezačátku nahrabala a tím pádem by se třeba trošku vydělalo na ten obchvat uplně mimo město.Kdo hlasuje pro ?
odpovědět | #29 | 7.05.07 20:36
Autor: Milan Knob
Titulek: Re:
Přidávám svůj hlas!
odpovědět | #30 | 8.05.07 14:55
Autor: Petr Petr
Titulek: Coze?
heheheheheh :) co je to za kravinu???
odpovědět | #31 | 14.05.07 22:18
Autor: Marcela
Titulek: A léta běží ....
Uvedený článek ve mně vyvolal vzpomínku na letní pionýrské tabory ve Vlastějovicích, kam za námi pionýry jezdili besedovat představitelé MNV Chotěboř a nastiňovali nám zářnou budoucnost města. Myslím tak v letech 1978 soudruh předseda Brabec hovořil o autobusovém nádráží a obchvatu kolem města. A to už je let, pánové!
odpovědět | #32 | 15.05.07 10:12
Autor: Majer
Titulek: Re:A léta běží ....
Jó soudruzi, ty to viděli vůbec růžově. Zmiňovaný soudruh je právě tím, který za dotace obohatil národnostní spektrum našeho města a nesmazatelně se podepsal.
odpovědět | #33 | 18.05.07 08:19
Autor: marek
Titulek:
zajímalo by mě jestli se to národnostní spektrum probíralo včera v té diskuzi na náměstí, ale to sem asi nepatří, nicmémě nedá se na to nemyslet při připomínce oné neblahé zásluhy vedení města minulého režimu.


KRÁTKÉ ZPRÁVY
Kulturní akce v listopadu
1.11. 11:18 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc listopad. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v říjnu
29.09. 23:28 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc říjen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v září
1.09. 23:26 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc září. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v srpnu
29.07. 22:50 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc srpen. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
Kulturní akce v červenci
3.07. 00:56 - Tradičně Vám od IC Chotěboř přinášíme přehled kulturních událostí, tentokráte na měsíc červenci. Prohlédnout si jej můžete v PDF příloze.
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
23.09.24 14:40 Petr Kletečka
18.10.24 00:01 Petr Ďoubal
7.11.24 09:06 Michaela Pavlasová
22.11.24 12:35 Michaela Pavlasová
 Pořadí nejčtenějších článků za dva měsíce.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
2024-07-15 01:04:14 Hansek
2024-01-30 08:58:06 Tomáš
2022-10-11 21:53:56 jana Pilná
2022-10-09 13:27:03 Josef
2022-10-04 21:08:31 Josef
FACEBOOK
WEB KAMERA
REKLAMA
TEXTOVÁ REKLAMA

Truhlářské potřeby TP
Velkoobchod s truhlářskými potřebami Chotěboř.

Ubytování na Vysočině
ekologické zemědělství, bedýnky